سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۶
در حاشیه اظهارات هاشمی و حناچی؛

اصلاح طلبان نگران تهران شدند/ از رئیس شورای شهر «اسم فامیل» تا شهردار دوچرخه سوار +جزئیات

پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 809463
اصلاح طلبانی که به وقت آغاز مسئولیت به دروغ از شهر سوخته(!) سخن می گفتند، هم در دوره مسئولیت و هم بعد از آن ترجیح می دهند به جای گزارشات خدماتی، عمرانی و حمل و نقل نظیر مترو، ساخت بزرگراه، بوستان و... از دوره مسئولیتشان، خود را در جای مطالبه گر بنشانند!
اصلاح طلبان نگران تهران شدند/ از رئیس شورای شهر «اسم فامیل» تا شهردار دوچرخه سوار +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: محسن هاشمی، پسر ارشد آیت الله هاشمی و رئیس سابق شورای شهر تهران که بعد از پایان دوره شورای پنجم یک روز با مسائل هسته ای و یک روز با خاطرات پدر سعی می کند خودش را در افکار عمومی زنده نگه دارد، این بار در سرمقاله روزنامه شرق یادداشتی با عنوان «فراموشی برنامه‌ محوری» پیرامون شهرداری تهران منتشر کرده و مدعی شده است: «وعده‌ها و عملکرد مدیریت شهری تهران در یک‌سالگی، حاکی از بی‌توجهی به برنامه پنج‌ساله مصوب شورای پنجم و متخصصان است و بیشتر وعده‌های کلان در سطح کشور و دولت داده می‌شود».
 

چند روز پیش هم پیروز حناچی، شهردار سابق تهران که 33 ماه (حدود سه سال) سکان دار پایتخت بود و این زمان را فرصت کمی هم می داند با روزنامه شرق به گفتگو نشسته بود و در نهایت مصاحبه او با تیتر «نگران تهرانم» در صفحه یک این روزنامه منتشر شد.



فارغ از تبیین دستاوردهای مدیریت شهری در یک سال گذشته نظیر حفظ 17.7 هزار میلیارد تومان از حقوق به نفع شهرداری و پس گیری 7.5 هزار میلیارد تومان و یا مواردی که در گزارش 200 روز خدمت به مردم تهران مطرح شد، می توان تقلاهای جدید حناچی و محسن هاشمی که ظاهرا با محوریت روزنامه شرق به عنوان یکی از اصلی ترین رسانه های جریان اصلاحات در حال انجام است را در کنار همان مبحث دوری از قدرت اصلاح طلبان و تلاش برای پرچمداری انتقاد و مطالبه گری از مسئولان فعلی با هدف انتخابات های آتی دانست.

اما این تحرکات یک «اما»ی بزرگ دارد و آن این است که کسانی لب به سخن گشوده اند که در دوران فعالیت خود به ناکارآمدی، انفعال و تحت عنوان مسئولان توقف در پیشرفت تهران شناخته می شدند.

شورای شهر پنجم که دربست در اختیار اصلاح طلبان بود، در افواه مردم تحت عنوان شورای بازی اسم و فامیل نام گرفته بود. شورایی که در اوج ناکارآمدی در مدت 13 ماه 3 شهردار برای پایتخت انتخاب کرد!

شهرداری تهران در دوره حناچی هم به دلیل تاکید عجیب آقای شهردار بر دوچرخه سواری به عنوان «دوچرخه بازی» لقب گرفته بود. این در حالی بود که برای تهران با جمعیت 12 - 13 میلیونی در روز، دوچرخه در صورت ایجاد تمام زیرساخت ها و ترویج فرهنگ آن فقط می توانست 2 درصد از ظرفیت حمل و نقل تهران را پوشش دهد.

با این حال اصلاح طلبانی که به وقت آغاز مسئولیت به دروغ از شهر سوخته(!) سخن می گفتند، هم در دوره مسئولیت و هم بعد از آن ترجیح می دهند به جای گزارشات خدماتی، عمرانی و حمل‌و‌نقل نظیر مترو، ساخت بزرگراه، بوستان و... از دوره مسئولیتشان، خود را در جای مطالبه گر بنشانند!

حتی در آخرین روزهای مدیریت اصلاح طلبان در شورای پنجم اعضای شورا چوب حراج را به اموال شهر زده و با واگذاری املاک با شرایط ویژه موافقت کرده اند اما در آن مقطع منتخبین شورای ششم گفتند این مصوبات به ضرر تهران است و باید متوقف یا ابطال شود. سه شنبه ۸ تیر در جریان سیصد و ششمین جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه «تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذار شده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی» در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت و بیش از ۱۷۰ ملک واگذاری آن در شورای شهر مطرح شد. موضوعی که توسط خود اعضای شورای شهر هم شبهه برانگیز خوانده شد.

در همان وقت «علی اعطا»، سخنگوی شورای پنجم در مقام مخالفت با این لایحه گفت: «چرا در این جلسات پایانی و با این سرعت همکاران گرامی در شهرداری می خواهند مجوزهایی که شبهه برانگیز است از شورای شهر بگیرند؟»

حتی برخی اصلاح طلبان نظیر حکیمی پور به صراحت عملکرد اصلاح طلبان در دوره پنجم شورای شهر تهران را ضعیف ارزیابی کردند. این ماجرا وقتی عینی تر می شود که محسن هاشمی سال 98 به عنوان رئیس شورای شهر اذعان کرد که علی رغم آنکه مدیریت شهری به صورت یکدست در اختیار اصلاح‌طلبان است اما بعد از دو سال فاقد دستاورد عینی و قابل عرضه به مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
یسری اصلاح طلبان هیچ وقت شرف نداشتند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بله خودتون میگید یه سری برخی هاشون هم انصاف داشتن اما بجا و سر موقع عمل نمی کردن رفتاری که در میان اصولگرایان هم خودشون نشون میده
مطلع
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان شهرداری تهران را با 85 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند از زاکانی انتظار معجزه نداریم !
آگاه
Iran, Islamic Republic of
تحویل نمیگرفتین برادر مطلع
حمید
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان باید پاسخگو باشند نه مدعی !
وحید
Iran, Islamic Republic of
باشه بهشون میگم برادر حمید
Iran, Islamic Republic of
با این جواب یعنی هیچ کس نباید تحویل می‌گرفت
شما طرفدارای اصلاح‌طلب‌ها از خود اصلاح‌طلب‌ها پررو ترید
Iran, Islamic Republic of
زنده باد زاکانی
فهیم
Iran, Islamic Republic of
این مدعیان ژن های برتر نگران هیچی نیستند
Iran, Islamic Republic of
خب جهان جان بهشون حق بده.. بیکارن
Iran, Islamic Republic of
دم مجید حسینی گرم که اینا رو ترکوند ... تا حالا کسی انقد رک حال اینا رو نگرفته بود
Iran, Islamic Republic of
بهتر است جهان نیوز کارنامه این دوستان را با هم مقایسه کنه تا برا همه روشن بشه. حالا اونی که نمیخواد قبول کنه با خودش
Iran, Islamic Republic of
نگرانی شهردار دوچرخه سوار واقعا بجاست.
چون اون بیشتر از همه میدونه چه کارایی کرده که شهردار بعدی باید شب و روز کار کنه تا بدهی و ضعفش رو درست کنه.....
Iran, Islamic Republic of
نگران هم باید باشند چون شهردار انقلابی داره کار می کنه و بیکاری و بی عملی اقایون داره خودشون نشون میده