سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۲
۵
آشفتگی در اردوگاه اصلاحات؛

ادامه موج انتقادات درونی اما علنی اصلاح‌ طلبان/ باید تغییر کنیم نه اینکه پشت نوچه‌ها پنهان شویم/ با این اوضاع يك جبهه سياسی موثر نیستیم/ در بهترين حالت شبيه «انجمن شاعران مرده» خواهيم بود +عکس و جزئیات

يکشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 798871
مگر مي‌شود شما مسوول تشكيلاتي باشيد و آن مجموعه در انتخابات شكست بخورد و هيات‌رييسه آن همچنان در صدر باقي بماند!
ادامه موج انتقادات درونی اما علنی اصلاح‌ طلبان/ باید تغییر کنیم نه اینکه پشت نوچه‌ها پنهان شویم/ با این اوضاع يك جبهه سياسی موثر نیستیم/ در بهترين حالت شبيه «انجمن شاعران مرده» هستیم +عکس و جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: اوضاع اصلاح طلبان آنقدر وخیم شده است که بدون هیچ ابایی رسما از بالا تا پایین جریان اصلاحات اعم از رهبری جریان، ساختار، چهره ها و... را نه در محافل خودی بلکه به طور علنی در رسانه هایشان نقد می کنند.

چندی پیش هم روزنامه شرق در واکنش به قصد اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس، صاحبان این مواضع را به باد انتقاد گرفت و گفته بود: «بیانیه و کارگروه به درد نمی‌خورد؛ اعتماد عمومی را از دست داده‌اید» و «مردم شما را طرد کرده‌اند؛ به جای اقناع جامعه فقط توقع رای دارید».

حال در همین رابطه، فیاض زاهد از چهره های اصلاح طلب به نشست چند روز پیش اصلاح طلبان در حسینیه جماران طی یادداشتی با عنوان «انجمن شاعران مرده!» واکنش نشان داده و حس خود را از مشاهده تصاویر این دیدار «ناامیدی» و «خشم» توصیف کرده است.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از نوشته فیاض زاهد را در ادامه خواهید خواند:

*وقتي عكس جلسه اصلاح‌طلبان را در حسينيه جماران ديدم، حسي از نااميدي و خشم مرا فرا گرفت. از دو حالت خارج نيست. يا عده‌اي از دوستان همفكر و همراه با من موافقند يا اكثريت منتقد اين نگره خواهند بود. اما هرچه باشد، فرصتي براي طرح برخي دغدغه‌ها را فراهم مي‌آورد.

*مگر مي‌شود شما مسوول تشكيلاتي باشيد و آن مجموعه در انتخابات شكست بخورد و هيات‌رييسه آن همچنان در صدر باقي بماند! چگونه ممكن است جرياني مدعي يافتن راهي به جلو است اما بانواني كه در آن تشكيلات حضور دارند هيچ تناسبي با نسل جديد زنان پوينده و آوانگاردي كه موتور اصلي تحول اجتماعي ايران امروزند در آنها جايي نداشته باشند!



*مانيفست و راهبردهاي جريان اصلاحي در چنبره‌اي از تاملات متنافر پنهان مانده يا اساسا ابتر و ناقص است. اين مجموعه بيش از آنكه به يك كلاب سياسي شبيه باشد، به يك انجمن خانوادگي يا شوراي ريش‌سفيدان ايلياتي شبيه است. 

*دوستان عزيزم! اين چگونه تشكيلاتي است كه حتي نمي‌تواند موجبات حضور رهبر معنوي و سياسي خود را براي مراسم افطار تدارك بيند؟

*اشتباه نكنيد؛ معناي خانه‌تكاني تصفيه كامل عناصر و شخصيت‌هاي اصيل‌مان نيست. حتي جابه‌جايي نمادها و المان‌هاي كلاسيك هم نيست، اما لزوما به معني بازبيني و تزريق خون و روح و انديشه و راهبردهاي نوين است. 



*ما در مانيفست، تشكيلات، رهبري سازماني و اولويت‌هاي ايدئولوژيك بايد دست به تغييرات بزرگي بزنيم. روح حاكميت و مولفه‌هاي اثرگذار و نوع برداشت آن از مفهوم قدرت سياسي دچار تغيير بنيادين شده، بالطبع با تغيير وضعيت، ما نيز بايد تغيير كنيم. اين تغيير به معناي آن نيست كه خود را در پشت نوچه‌ها و مريدهاي چشم و گوش بسته پنهان كنيم. چهره بزك‌كرده و تصنعي از تغييرات نسلي را نشان دهيم. خود باشيم اما ماسك جديدي بر صورت نهيم.  تغيير يعني نماينده مطالبات و درخواست‌هاي اجتماعي با ضرباهنگ تغييرات نمادين و اثرگذار باشيم. 

*ما نيازمند بازخواني نقش و وزن و اعتبار سياسي و اجتماعي و بازتعريف نوع مناسبات و رابطه خود با حاكميت هستيم. بدون اين تغيير راهبرد و ارتقاي هوشمند سطح نگره‌ها، ما يك جبهه سياسي موثر نيستيم. در بهترين حالت شبيه انجمن شاعران مرده خواهيم بود.

بیشتر بخوانید:
شرق: مردم طردتان کرده‌اند؛ به جای اقناع جامعه فقط توقع رای دارید
روزنامه اصلاح طلب: خود خاتمی هم بیشتر از همتی رای نمی‌آورد
کواکبیان: عقلمان را کنار نمی گذاریم تا خاتمی تصمیم بگیرد
جریان اصلاحات چگونه طی ۱۶ سال مضمحل شد؟!
زیباکلام: ۲.۵ میلیون رای همتی، تیر خلاص به شقیقه اصلاح‌طلبان بود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا" جای تأسف و تأثر فراوان داره وقتی می بینیم حسینه ای را که زمانی ابرمرد تاریخ ایران که کل دنیا را با انقلاب کفرستیزش تکان داد و با دست خالی در برابر همه دنیای استکبار جنایت پیشه تا دندان مسلح ایستاد و خم به ابرو نیاورد,كرده اند محل دورهمي و محفل يه مشت خودحقیرپندار کدخداپرستی که گفتند خمینی را باید به موزه تاریخ سپرد. ....
Iran, Islamic Republic of
متاسف باش برادر
Iran, Islamic Republic of
.یعنی ببین نفوذ تا کجا پیش رفته
به م
Iran, Islamic Republic of
عجیبه که این اصلاحی ها مرده و پوسیده اند ولی زبانشان هنوز میجنبد.
رجب
Iran, Islamic Republic of
العجب