پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۱۵
نظام، مردم و کرونا؛

سالگرد تلخ ورود یک ویروس منحوس به ایران/ چهار نکته بسیار مهمی که از دوسال گذشته در تاریخ ثبت شد

دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 792340
جمهوری اسلامی و مردم حامی آن که اساسا هویت جمهوری اسلامی هم چیزی جز مردم نیست، نشان داده اند که در برابر هر سختی اعم از جنگ، تحریم‌های فلج کننده، حملات ویروس‌های ناشناخته و... در میدان نبرد حاضر هستند.
سالگرد تلخ ورود یک ویروس منحوس به ایران/ چهار نکته بسیار مهمی که از دوسال گذشته در تاریخ ثبت شد
گروه جامعه جهان نيوز، هرمز راسخی: روزهای ابتدایی اسفند، سالروز ورود کرونا به ایران و اعلام شناسایی اولین موارد ابتلا به این ویروس منحوس است. شاید بسیاری به یاد نداشته باشند و شاید هم بسیاری دوست نداشته باشند آنرا بیاد آورند زیرا استمرار و زنده نگه داشتن این روز علاوه بر اینکه می تواند یادآور از دست دادن سرمایه های عظیم انسانی کشورمان باشد لکن باید به برخی افتخارات ایران که از رهگذر مبارزه بی امان با کرونا در طول دو سال گذشته کسب کرده ایم نیز اشاره کنیم تا همگان بدانند که جمهوری اسلامی این پناسیل را دارد که از هر موضوع متخاصمی برای خود مواضعی مقتدرانه و افتخار آمیر بسازد.

ویروس کرونا دو سال است که با سویه های مختلف در کشور ما جولان می دهد و هماورد می طلبد اما تمام دنیا به خوبی لمس کرد که ایران در محورهای ذیل توانسته به خوبی از حدود و ثغور سلامت و امنیت روانی و بهداشتی مردمش صیانت و پاسداری کند:

یک: ایران جز کشورهای پیشرویی بود که از همان آغاز اپیدمی کرونا در کشور تمام مراکز تحقیقاتی خود را فعال کرده و  توانست خود را به مرزهای علمی مبارزه با کرونا با طی مراحل مختلف تست های آزمایشگاهی برساند، به گونه‌ای که امروز به طور قطع و یقین پنج نوع واکسن متفاوت با توان مقاوم سازی مردم در برابر سویه های متفاوت کرونا را در اختیار دارد. حتی با آشکار شدن سویه های جدید کرونا واکسن های جدیدی بر مبنای سن و مقاومت افراد نیز در حال پایش، آزمایش و ورود به چرخه مقابله با کرونا قرار دارد. اگرچه پیش از ساخت واکسن مقولاتی مانند تولید انبوه ماسک که نیاز فوری کشور بود و یا ساخت کیت های تشخیص کرونا در تاریخ افتخارات کشور ثبت شد.

دو: با تلاش بی وقفه دولت سیزدهم روند واکسیناسیون که به سختی خود را به بالای یک میلیون دوز رسانده بود در جهشی چشمگیر روند تصادعدی شدیدی بخود گرفت بگونه ای که در سالگرد انتشار ویرورس کرونا مردم ما تقریبا اکثریت قریب به اتفاقشان دو دوز را تزریق کرده و روند ترزیق دوز سوم نیز آغاز شده است. آمارها نشان می دهد که تا به امروز بالای 138 میلیون دوز واکسن کرونا به دفعات دو و سه دوز تزریق شده و این روند همچنان ادامه دارد.

سه: حضور دو ساله کرونا در کشورهای مختلف نشان داد که از آمریکا و اروپای مدعی تا برخی آسیایی ها و کشورهای آفریقایی بدلیل بروز تنش های روانی و عدم آمادگی کشورها در این حجم از گسترش و مرگ و میر در میان مردم موجب شد تا در کشورها برخی رفتارهای ناهنجار اجتماعی شامل غارت اموال و فروشگاهها ، فقدان وجود دستگاههای مقاوم سازی مردم در برابر کرونا و.... بروز کند لذا شاهد درگیری های گسترده بین پلیس و صنوف مختلف اقتصادی و اجتماعی در این کشورها باشیم که تا به امروز هم ادامه دارد. صحنه های ناگواری که شاید حتی یک مورد هم در ایران مشاهده نشد و آرزوی ثبت این تصاویر بر دل رسانه های بردخواه ملت ایران باقی ماند.

حتی برخی از رسانه های فعال در فضای مجازی بسیار تلاش کردند تا زحمات جمهوری اسلامی در هیاهوی کرونا و آرامش مردم به سمت و سوی تنش سیاسی بین مردم و نظام اسلامی سوق داده شود لاکن این حرکت با بی تفاوتی مردم روبرو و شکست خورد.

چهار: اولین اثرات انتشار کرونا در کشور تعطیلی مراکز کسب و کار و درآمد مردم بود. این شیوه موجی از سختی معیشت را در کشورهای مختلف ببار آورد که همانگونه که اشاره شد در برخی کشورها به تنش های میدانی و در برخی نقاط نیز به  بالاتر رفتن خط فقر مردم انجامید.

در ایران اسلامی این حرکت نیز بنا به فرمایش رهبرانقلاب در قالب «کمک های مومنانه» سازمان‌ها و نهادهای مردمی در کشور شروع شد و اقشار مختلفی را تحت پوشش خود قرار داد که این حرمت امروز نیز ادامه داشته و سختی این دوران را برای اقشار آسیب پذیر قابل تحمل نموده است.

جمهوری اسلامی و مردم حامی آن که اساسا هویت جمهوری اسلامی هم چیزی جز مردم نیست، نشان داده اند که در برابر هر سختی اعم از جنگ، تحریم های فلج کننده، حملات ویروس های ناشناخته و...  در میدان نبرد حاضر هستند و هیچ مشکلی نه می تواند آنها را از میدان به در کند و نه تصاویر باب میل دشمنان را خلق کند؛ بلکه پیشرفت های متنوع و تصاویر وحدت آفرینی را در دل این مشکلات می آفرینند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
خوبه الان توشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
لعنت به چین
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر امریکا
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
خیلیها براثر بی تدبیری برخی مسئولان خودمون مردند
Iran, Islamic Republic of
ار جمله صدا و سیما که در همین ایام گزارشی پخش کرد که هیچ خبری در قم نیست...!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کرونا یعنی فلاکت،بدبختی ومرگ برای مردم عادی!!
Iran, Islamic Republic of
کرونا یعنی برخورد شعارگونه مسولان باعاملی که سبب مردن مردم عادی می‌گردد!!!؟؟؟
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
صداو سیما میلی اول اسفند 99 شایعه ویروس کرونا را کار دشمنان نامید و انرا مسخره میکرد .خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
واقعا همین امیکرون را سرماخوردگی جزئی خوندن.اما اینجوری نیست
United States
در هر دوره ای بلایی از طرف خداوند نازل میشود!!!! طاعون... وبا....جذام.....آتش فشان.... سیل.... قحطی.... زلزله.... .
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر جهان اصلا قبول نداشت .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
محض رضای خدا امتحانات دکترا را جهت جلوگیری ازابتلاهای فراوان تعویق نمایید