يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۵
۸
به بهانه تازه ترین حضور باشکوه؛

چرا مردم از راهپیمایی ۲۲ بهمن خسته نمی‌شوند؟

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 791614
هر سال برای یک عده که اهل حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیستند این سوال پیش می‌آید که چرا این میلیون‌ها نفر به راهپیمایی می آیند؟
چرا مردم از راهپیمایی ۲۲ بهمن خسته نمی‌شوند؟
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: راهپیمایی امسال هم هرچند در شرایط کرونا برگزار شد اما با حضور گسترده و باشکوه مردم به صورت پیاده، ماشینی و موتوری برگزار شد. اما هر سال برای آن عده که اهل حضور در راهپیمایی 22 بهمن نیستند این سوال پیش می‌آید که چرا این میلیون‌ها نفر به راهپیمایی می آیند؟ البته پاسخ این سوال برای آنها که به راهپیمایی می آیند کاملا مشخص است و قطعا آنها هم که متوجه این لزوم و عظمت حضور نیستند اگر دلایل را درک کنند از این به بعد هرجا که لازم به حضور باشد خواهند آمد.

اساسا شاید سالی یک بار و دو ساعت وقت گذاری برای کشوری که در آن در حال زندگی هستی، کار خاصی نباشد اما همین کار ظاهرا کوچک مهم، ارزشمند و پربرکت است.

مردمی که می آیند میخواهند بگویند متوجه چرایی انقلاب و فهم ادامه آن هستند. متوجه عزت، استقلال و پیشرفت به دست آمده هستند. متوجه دستاوردهای عدیده در زمینه های مختلف هستند. متوجه وجود دشمن مصمم علی رغم چهار دهه ناکامی هستند. منکر مشکلات هم نیستند چرا که اساسا در حال حس مشکلات با گوشت و پوست خود هستند اما مرزبندی این دو را به خوبی درک می‌کنند و اساسا اینکه کدام کشور در دنیا بدون مشکل است؟

مردمی که به راهپیمایی می‌آیند می‌دانند که انقلاب اسلامی هرچند ریشه دوانیده و آن نهال کوچک امروز به درخت تنومندی تبدیل شده اما حجم خباثت‌های اطرافش این حضور میدانی را واجب می‌کند تا حداقل سالی یک بار این حمایت‌ها تجدید شود و امیدهای شکل گرفته بدخواهان را خنثی کنند.


دلیل یکسری افراد و شاید بهانه عمده نیامدن‌ها به همان تعبیر «غبار اقتصادی» رهبرانقلاب مرتبط می شود که این غبار اجازه نمی دهد واقعیات خوب دیده شوند، امری که حقیقتا نیاز به تببین دارد و اگر این تبیین، خوب و دقیق صورت بگیرد شاید در روز راهپیمایی کمتر کسی حاضر به ماندن در خانه باشد.

از تشییع حاج قاسم سلیمانی حدودا دوسال زمان گذشته است. تشییع ده‌ها میلیون نفری در ایران و شش هفت میلیونی در تهران؛ تشییعی که تنها مقیاس قابل تطبیق برای آن، مقایسه با تشییع رحلت امام(ره) بود و البته که از آن مقیاس هم عبور کرد. چرایی حضور مردم در تشییع چند ده میلیونی حاج قاسم -که جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست- در آن مقطع زمانی که مشکلات و عصبانیت‌ها در اوج هم بود، به همان تببین واقعیت‌ها و کنار زدن غبارها برمی‌گردد که هرکسی با هر عقیده ای را از خانه به خیابان‌ها کشاند و تردید و بهانه‌ای برای عدم حضور میدانی باقی نگذاشت.
برچسب ها: جهاد تبیین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سلامی
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
ملت فهیم و مهربان
United States
ملیون ها نفر به راهپیمایی ۲۲ بهمن آمدند که بسیار مایه ی خرسندی است.
Iran, Islamic Republic of
چون شعور سیاسی بالایی دارند و گرسنگی برایشان معنی ندارد‌.
United Kingdom
مردم تا ظهور امام زمان عج روز ۲۲ بهمن را گرامی خواهند داشت.

این یعنی اصل و اهداف انقلاب مردم که در سال ۱۳۵۷ به ثمر رسید قبول دارند و برای ان هر ساله بهمراه خانواده به راه پیمایی میایند لکن راه پیمایی را برای اصالت انقلاب انجام میدهند. .
Iran, Islamic Republic of
باسلام
چون نفس کار خدایی بوده
Iran, Islamic Republic of
افرین به نویسنده
اگه تبیین مسائل کشور درست انجام بشه
خیلی ها اهل اومدن به راهپیمایی هستن
البته که همین الان هم چند میلیون ادم میاد
Iran, Islamic Republic of
کسی از جشن خسته نمی شود؟