دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۴
۴

روایت منصوب دولت روحانی از شرایط کنونی/ با آمدن رئیسی سه اتفاق مهم در کشور افتاده

يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 786412
دعوای بین قوا از بین رفته و در شرایط کنونی مشاهده می‌کنیم نوعی همدلی و همراهی در بین سه قوه به وجود آمده و قوا تلاش می‌کنند به هم کمک کنند که اتفاق مهمی بوده است.
روایت منصوب دولت روحانی از شرایط کنونی/ با آمدن رئیسی سه اتفاق مهم در کشور افتاده
گروه سیاسی جهان نيوز: سید رضا اکرمی نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در دولت روحانی و مشاور عالی رحمانی فضلی در وزارت کشور در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب آرمان به سه اتفاق مهم در کشور بعد از روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی اشاره کرده است.

به گزارش جهان نيوز، اکرمی گفته است: «در طول مدتی که دولت آقای رئیسی روی کار آمده سه اتفاق مهم در کشور رخ‌داده است.

نخست اینکه دعوای بین قوا از بین رفته و در شرایط کنونی مشاهده می‌کنیم نوعی همدلی و همراهی در بین سه قوه به وجود آمده و قوا تلاش می‌کنند به هم کمک کنند که اتفاق مهمی بوده است. درگذشته بین قوای سه‌گانه تنش و درگیری وجود داشت که امروز این وضعیت وجود ندارد. بدون تردید این وضعیت ازنظر روانی شرایط تصمیم‌گیری را بهتر از گذشته می‌کند و می‌تواند زمینه‌های تصمیم‌گیری‌های مهم را به وجود بیاورد. اگر تصمیمات به‌صورت عقلایی گرفته شود و نهادهای تصمیم گیر به هم کمک کنند امیدوارم که به‌تدریج بهبودی حاصل خواهد شد. این اتفاق نیز نیازمند ارجح دانستن منافع ملی بر منافع شخصی و گروهی است که باید موردتوجه مسئولان مربوطه قرار داشته باشد.

موضوع دوم تلاش دولت است. در طول مدتی که آقای رئیسی مدیریت کشور را به دست گرفته‌اند سفرهای استانی زیادی رفته و نشست‌های زیادی با نخبگان و کارشناسان به‌خصوص درزمینه اقتصادی برگزار کرده‌اند. بدون تردید این تلاش‌ها در تغییر وضعیت اقتصادی و امنیتی تأثیرگذار است و در آینده می‌تواند شرایط را بهتر کند.

نکته سوم به موضوع روابط بین‌المللی بازمی‌گردد. در هفته‌های اخیر مذاکرات ایران و کشورهای غربی آغازشده و از فضای مذاکرات چنین برمی‌آید که کشورهای غربی به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه برخورد با ایران گفت‌وگو، و مذاکره و احترام متقابل است که راه صحیحی نیز است. امیدواریم نتیجه مذاکرات بین ایران و کشورهای غربی درنهایت به نتیجه برسد تا تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران لغو شود. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که مردم به عمل دولت چشم دوخته‌اند و نه شعارهایی که در رقابت‌های انتخاباتی داده‌شده است. مردم باید تغییر و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی را در زندگی خود لمس کنند. تنها در چنین شرایطی است که دولت می‌تواند کارنامه قابل قبولی از خود برجای بگذارد».

بیشتر بخوانید:
اکرمی: روحانی دوست و برادر من است/ هیچ مشکلی با دولت ندارم

موضع جالب اکرمی درباره فتنه +صوت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
....
میرزا
Iran, Islamic Republic of
اکرمی ادم خوبی بود
مواضعش در فتنه و رفاقت و صمیمت با روحانی و مسئولیت گرفتنش از چشمم افتاد
United Arab Emirates
یا خدا اطلاح طلب منصف هم هست؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
اقای اکرمی بیدار شدی ولی دیر!!