جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۳
روایت مدیران روزنامه‌های اصلاح طلب از جلسه با رئیس جمهور:

فضای جلسه با رئیسی بسیار عالی بود/ به مسائل اشراف کامل دارد/ با سعه‌صدر و صداقت برخورد می‌کند

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 781261
او در سفرهای استانی بدون اینکه کسی را ملزم به حضور کند کار خودش را انجام می‌دهد و حتی اگر تعداد کمی از مردم نیز در جایی حاضر باشند رئیسی می‌ایستد و به مطالب آنها توجه می‌کند.
فضای جلسه با رئیسی بسیار عالی بود/ به مسائل اشراف کامل دارد/ با سعه‌صدر و صداقت برخورد می‌کند
گروه سیاسی جهان نيوز: هفته گذشته مدیران رسانه های اصلاح طلب با رئیس جمهور دیدار کردند. نکته قابل توجه این دیدار آن بود که به گفته رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق تشکیل این جلسه را دفتر آیت الله رئیسی پیگیری کرد و اصلاح طلبان متقاضی این جلسه‌ نبودند. نکته دیگر آن است که شرکت کنندگان این جلسه که جزو منتقدان دولت سیزدهم هستند همگی به سعه صدر و صداقت رئیس جمهور اذعان دارند.

منصور مظفری، مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد درباره این جلسه نوشته است: «برخلاف دوران صد روزه حسن روحانی، مدیران و دست‌اندرکاران چند رسانه با آیت‌الله رئیسی رئیس دولت سیزدهم دیدار داشتیم».

مظفری در ادامه نوشته است: «رسانه‌ها از اینکه فاصله‌ها بین مردم و مسئولان کم و کمتر از همیشه شده است سپاسگزاری کردند و قدرشناسانه با آن برخورد کردند. یکی هم بحث امنیت بود که همین سفرهای استانی نشان داد امنیت خاطر ذهنی مردم در کنار امنیت عمومی کشور هر دو در درجه بالایی قرار دارد. بحث دیگر واکسن‌ها بود که روان جامعه را آرامش بخشیده است. اصلا بحث واکسن را باید شاهکار دولت آیت‌الله رئیسی به شمار آورد. کاری به این نداریم که پروسه چگونه انجام شد اما بی‌پروایی در ورود به بحث واکسن و دست دست نکردن را که نمی‌شود نادیده گرفت! وقتی فهمیدیم تولید و واردات و رابطه با کشورهای دیگر از اروپا و آسیای دور گرفته تا همسایگان نیز دنبال شده است، نفس راحتی کشیدیم. حالا باید به روزهای بهتر فکر کرد!»


الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد و از دیگر شرکت کنندگان در این جلسه هم تشکیل این جلسه از سوی رئیس جمهور را قابل تقدیر دانست.

روزنامه فرهیختگان هم با مدیران مسئول روزنامه های آرمان و شرق درباره این دیدار گفتگو کرده که بخش های مهم آن را در ادامه خواهید خواند:


روایت حسین عبداللهی، مدیرمسئول روزنامه «آرمان ملی»:
*این‌گونه جلسات که رئیسی با طیف‌های مختلف سیاسی برگزار می‌کند، مسبوق به سابقه است. رئیسی زمانی که رئیس قوه قضائیه هم بود، این جلسات را برگزار می‌کرد. الان هم که رئیس‌جمهور شده است، آن روند را با همان نگاهی که داشته ادامه می‌دهد. چون خود او خیلی تمایل دارد که با همه‌ اصحاب رسانه تعامل و مشورت داشته باشد. البته جلسه‌ چهارشنبه هفته گذشته با حضور افرادی که به‌نوعی اعتدالی یا اصلاح‌طلب در تفکر رسانه‌ای تلقی می‌شوند، برگزار شد.

*فضای این جلسه بسیار عالی بود...حتی در جایی که دوستان بالاخره مسائلی را از سر دلسوزی اما یک مقدار بی‌پرده بیان می‌کردند، او با سعه‌صدر پذیرا بود و ما حرکت و گفته‌ای از وی ندیدیم که تلقی این را داشته باشیم که از گفته‌ای ناراحت یا رنجیده شده است. رئیسی خیلی با فراغ بال و سعه‌صدر و توام با صداقت برخورد کرد. این‌گونه رفتارهای او فقط مربوط به دوره ریاست‌جمهوری‌‌اش نیست بلکه به دوره قبل از ریاست‌جمهوری‌اش برمی‌گردد که این‌گونه با مسائل، گفته‌ها، نظرها، انتقادها و پیشنهادها برخورد می‌کردند.

*رئیسی در تبلیغات انتخاباتی‌‌اش هم گفته بود من در قالب حزب و جناحی نیستم. و بعد هم که رئیس‌جمهور شد گفت من رئیس‌جمهور همه مردم هستم. لذا طیفی با مسائل برخورد نمی‌کند. اگر ما می‌بینیم یک طیفی از گروه رسانه‌ای با او گفت‌وگو می‌کند علتش این نیست که رئیسی دوست دارد صرفا با اصلاح‌طلبان جلسه داشته باشد، با بقیه طیف‌ها جلسه می‌گذارد.

*رئیسی بین مردم حضور پیدا می‌کند، در میدان دیده می‌شود و سفرهای استانی‌اش همچون مواردی در گذشته صرفا تبلیغاتی نیست. او در سفرهای استانی بدون اینکه کسی را ملزم به حضور کند کار خودش را انجام می‌دهد و حتی اگر تعداد کمی از مردم نیز در جایی حاضر باشند رئیسی می‌ایستد و به مطالب آنها توجه می‌کند. این نوع رفتار قطعا تاثیر مثبتی در جامعه می‌گذارد و تا الان نیز همین‌طور بوده است.

*رئیسی به این مسائل اشراف کامل داشت و با سعه‌صدر و همچنین با صداقت حرف‌های همه افراد را شنید و مواردی که نیاز به توضیح، شفاف‌سازی و اقناع داشت را پاسخ داد. لذا من از این نظر نگرانم که این تصمیمات و اقدامات مثبت رئیسی صرفا با چند انتقاد مورد خدشه قرار بگیرد.


روایت مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه «شرق»:
*یک ویژگی برجسته رئیسی در این جلسه و حتی جلسه قبلی که قبل از انتخابات برگزار شد، این بود که با حوصله صحبت‌های اصحاب رسانه را گوش داد، هر 14 نفری که حضور داشتند، حرف‌هایشان را زدند و او هم با حوصله گوش داد و یادداشت کرد و نوبت وی هم که شد، به دقت به عمده مطالب محورهایی که حاضران در جلسه مطرح کرده بودند، پرداخت. بعضی‌ها را پاسخ داد، برخی را توضیح داد و بعضی‌ها را گفت باید بررسی کنم. درنهایت هم برداشت او از فضای عمومی کشور این بود که ان‌شاءالله کشور وارد مرحله خوبی خواهد شد و من امیدوارم.

*روح و شکل جلسه هم به‌گونه‌ای بود که برای تمامی کسانی که آنجا بودند، دلپذیر بود. از این زاویه دلپذیر بود که عالی‌ترین مسئول اجرایی کشور، با حوصله می‌نشیند و حرف کسانی را گوش می‌دهد که در تعبیری که در جامعه است، منتقدش هستند و از لحاظ فکری به او نزدیکی ندارند. اما رئیسی آنقدر سعه‌صدر داشته که حرف منتقدانش را گوش کرده و این مرحله‌اش، مرحله خوبی است اما باید ببینیم با توجه به مشغله و شرایطی که او دارد، جلساتی این‌چنینی ادامه پیدا می‌کند یا خیر.

*هم جلسه قبلی، هم این جلسه را دفتر رئیسی پیگیری کردند و ما متقاضی جلسه‌ای با ایشان نبودیم. البته اشکالی هم نداشت اگر ما متقاضی جلسه می‌بودیم ولی ما برای این جلسه متقاضی نبودیم.

بیشتر بخوانید:
با آمدن رئیسی، فاصله بین مردم و مسئولان کم شده
یادداشت کم سابقه مدیرمسئول یک روزنامه اصلاح طلب در تقدیر از رئیسی
«رئیسی» الیاس حضرتی را هم ناچار به تمجید کرد +جزئیات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاعر
Iran, Islamic Republic of
صد شکر که این آمد و صد شکر که آن رفت
داود
Iran, Islamic Republic of
سعه صدر و متانت و صداقت و مردمی بودن آقای رئیسی تحسین همگان را بر انگیخته است.
Iran, Islamic Republic of
کشور مال ما و فرزندان ماست. همه دست به دست هم بدهیم و آن را آباد کنیم. اگر جناب رئیسی موفق شود، منافعش به خود ما و فرزندان ما بر می گردد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
شنیده ام که روزنامه معلوم الحال کلید به رهبر انقلاب توهین کرده. لطفا نسبت به این موضوع کوتاهی نشود خواهش می کنم اگر می توانید کاری کنید خیلی ناراحتم َ
Iran, Islamic Republic of
فضای جلسه با اصلاح طلبا خوب بوده خوب اصلاح طلبا چون خوبن به همین دلیل هر جایی هم که برن فضای صمیمیت و شادی رو به همراه میارن . مبارک هست امیدواریم کمک و همکاری با دولت جدید شروع خوبی با این جلسه باشه
Iran, Islamic Republic of
اینها که الان تعریف میکنن باید دید در روزنامه هاشون چی مینویسن
Iran, Islamic Republic of
اصولگراها بیان ببینن که دولت جدید فقط متعلق به جریان اونها نیست و رئیسی با همه جهاحها کار میکنه باور نداری معاونین وبرخی الز مدیران رو نگاه کن تا برات مشخص بشه
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان بی درد و ناکارامد کمی از اصول گراها یاد بگیرن که مملکت مال تمام ایرانی هاست
.
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
شما یاد بگیریداصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
مدیر مسئولان روزنامه های ..اصلاح طلب ، بلکه کمی از ...منافع ایراان راا در نظر بگیرند
Iran, Islamic Republic of
اخلاق رو شما اصلاح طلبان غیر منصف یاد بگیرید با اینهمه فشار ایشون برخوردشان مخصوصا با مخالف فوق العاده است خدا رو شکر ریس جمهور با اخلاق داریم