شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۲
در پایان چند روز درخشش ملی پوشان؛

سیزدهی که برای ایرانیان نحس نبود/ چرا باید پارالمپیکی‌ها را بیشتر و بهتر دید؟

دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 775110
با همه افتخار آفرینی ورزشکاران جانباز و معلول در رشته های مختلف آن طور که باید توجه مناسب و حمایت‌های لازم از این ورزشکاران نمی‌شود و خود آنان هم از بابت این بی توجهی ها بسیار گله مند باشند.
سیزدهی که برای ایرانیان نحس نبود/ چرا باید پارالمپیکی‌ها را بیشتر و بهتر دید؟
گروه ورزشی جهان نيوز، محمد هادی: رقابت‌های پارالمپیک توکیو برای ایرانی ها یک پایان بسیار شیرین داشت. گرچه تعداد مدال‌های ورزشکاران ایرانی نسبت به دو دوره قبل تفاوتی نکرده اما آنها در این دوره توانستند مدال‌های خوش رنگ تری برای کشورشان کسب کنند.

از دیگر اتفاقات مهم در این دوره کسب سه مدال طلا توسط بانوان پارالمپیکی و هفتمین قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته ایران در این رقابت ها بود که می‌توان گفت تیم ملی والیبال نشسته ایران، پرافتخارترین و قدرتمندترین تیم جهان می‌باشد.

درخشش نمایندگان اعزامی ایران در این دوره و کسب مدل های رنگارنگ دل بسیاری از هموطنان را شاد و تقدیر و تشکر مسئولان به خصوص مقام معظم رهبری را از عملکرد آنان به همراه داشت؛ که بلافاصله پس از پایان رقابت های نمایندگان ایران معظم له پیامی در تقدیر از آنان صادر کرد.  


مهجوریت پارالمپیک‌ها بین مردم و مسئولان
اما با همه افتخار آفرینی ورزشکاران جانباز و معلول در رشته های مختلف و در رقابت های بزرگ داخلی و بین المللی، نگاه برخی مردم و مسئولان به معلولان درست نيست و آن طور که باید توجه مناسب و حمایت‌های لازم از آنان نمی‌شود و خود آنان هم از بابت این بی‌توجهی‌ها بسیار گله مند هستند.

اگرچه حضور ورزشکاران پارالمپیکی همانند المپیکی ها مورد توجه مردم و تحت پوشش رسانه قرار نمی‌گیرند اما افتخار آفرینی و درخشش آنان بیش از ورزشکاران المپیکی است. کسب رتبه سیزدهم کاروان ایران در بین ۱۶۲ کاروان اعزامی در این رقابت ها، شاهد این مدعاست.

معلولان را نباید فراموش كرد و نباید این افراد را به خاطر محدودیت هایی که دارند، از بسیاری از مسائل زندگی‌ محروم کرد. تجربه پاراالمپیک نشان داد که اگر بستری مهيا شود تا این عزيزان معلول بتوانند توانایی خود را به نمایش گذارند از هیچ کوشش و تلاشی فروگذاری نمی‌کنند.
 

عدم حمایت لازم مسئولان
قطعا اگر امکانات بیشتری در اختیار این ورزشکاران قرار داده شود و شرایطی را فراهم آورند که آنان بتوانند با آمادگی بیشتری در رقابت‌های ورزشی حضور پیدا کنند بی شک در دوره های آتی شاهد کسب مدال های بیشتر و خوش رنگ تر خواهیم بود.


پارالمپیک و ایجاد انگیزه در جامعه
المپیک جنگ اراده هاست و زمانی که ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان بارها در رقابت‌های مختلف داخلی و خارجی نشان داده‌اند که علیرغم محدودیت‌های جسمانی، می‌توانند هم در مسابقات جهانی شرکت کنند و هم مدال های خوش رنگ کسب کنند، خود این موضوع نقش ویژه‌ای در تقویت اراده جوانان و حتی عموم یک جامعه برای عبور از مشکلات دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تبریک به همه مردم ایران
حامد
United States
دست شان درد نکند. باعث افتخار شدند.