جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳۶
۱۱۶
اشک تمساح؛

درباره پیام فرح به مناسبت روز جهانی زن/ وقتی زنان فاسد و غارتگر دربار پهلوی فراموشی می‌گیرند +جزئیات

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 756940
فرح پهلوی در پیامی به مناسبت روز جهانی زن نوشت: باور دارم که زنان ایرانی به‌زودی جایگاه‌‌‌شان را که با این حکومت به تاراج رفته، باز پس خواهند گرفت!
درباره پیام فرح به مناسبت روز جهانی زن/ وقتی زنان فاسد و غارتگر دربار پهلوی فراموشی می‌گیرند +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز: اخیراً فرح پهلوی همسر شاه مخلوع ایران به مناسبت روز جهانی زن پیامی صادر کرد. وی در بخشی از این پیام نوشته است: «باور دارم که شما زنان ایرانی به‌زودی جایگاه غصب شده‌تان را که با این حکومت به تاراج رفته، باز پس خواهید گرفت».

او در ادامه نوشته است: «در ایران در حدود یکصد سال پیش با رهبری رضا شاه بزرگ برای زنان امکانات آموزش در دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاها فراهم شد و در دوران پادشاهی محمدرضا شاه فقید زنان ایران حق رای و انتخاب شدن را به‌دست آوردند و با تلاش زنان آزاد شده قوانین پیشرفته زیادی به نفع بانوان به‌وجود آمد».

اما قطعا بهترین قضاوت کننده سخنان فرح پهلوی همسر شاه مخلوع ایران و به اصطلاح خودشان «شهبانو»، آن دسته از مردم ایران هستند که طعم زندگی در آن دوران را چشیده‌اند. مردمی که در حدود نیم قرن خفقان و اختناق در آن حکومت را دیده‌اند. حکومتی که تحمل نهضت ملی مردم ایران برای استقلال نفت از بیگانگان و دولت قانونی مصدق را نداشت و با کودتا، دوباره دیکتاتوری خود را برقرار کرد.

استبداد و دیکتاتوری از خصوصیات بارز حکومتی بود که فرح پهلوی نفر دوم آن بود، حتی اطرافیان شاه نیز بعدها به آن دیکتاتوری‌ها اعتراف کردند. فرح پهلوی در حالی سعی در تطهیر رژیم پهلوی دارد که هزاران نفر از مردم ایران، از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ درست زمانی که فرح پهلوی همسر شاه و شهبانوی ایران بود به خاک و خون کشیده شدند.

شاه هوسران دنبال پیشرفت ایران بود؟
اگرچه در زمان پهلوی در ظاهر آزادی‌هايی به زن ايراني داده شد اما در همین دوره بيش از همه به نقش زيبايی و افسونگری زن ايرانی تاکيد شد. اگر پیشرفت علمی، سیاسی و فکری هم در زنان دیده ‌می‌شود، مال خود زن‌هاست. آن‌چه که غربی‌ها به آن دامن زدند و تمدن غربی پایه‌گذار خشت کج و بنای کجش بود، بی‌بند و باری و ابتذال زنانه است.

در زمان رضاخان بنیان‌گذار حکومت پهلوی، قانون کشف حجاب اجرا شد. او در ابتدا آزادی را حق زنان ایرانی دانست و بیان کرد که زنان باید در نحوه پوشش خود آزاد باشند. اما بعد از مدتی این آزادی بصورت «اجباری» بر زنان تحمیل شده و همه مجبور بودند که کشف حجاب کنند.

حتی بسیاری از کارمندان و مسئولان حکومتی برای اینکه اخراج نشده یا پرونده‌ای علیه آنها تشکیل نشود، زنان خود را مجبور می‌کردند که بصورت بی‌حجاب در مهمانی‌ها و محافل عمومی حاضر شوند و این‌گونه با طرح کشف حجاب همراهی می‌کردند. اگر برای زنان «آزادی» وجود داشت، آنها خود باید نحوه پوشش را انتخاب می‌کردند نه اینکه بی‌حجابی قانون شود.

از طرفی شاه هوسرانی‌ همچون محمدرضا پهلوی که از دوران جوانی تا اندكي پيش از مرگ دست از زن‌بارگی برنداشت، در فساد جنسي بي‌مبالاتي را به اوج رسانده بود و دربار او دائم محل رفت و آمد فواحش خارجي و معشوقه‌هاي داخلی بود، آیا واقعا به فکر آزادی و پیشرفت زنان بود؟ البته بعید است که فرح پهلوی از عیاشی‌ها و روابط شاه با ستارگان مشهور سینمای غرب که به مطبوعات خارجی نیز کشیده شده بود، بی اطلاع باشد.


حقارت زن در زمان پهلوی فراموش خواهد شد؟
در زمان پهلوی دوم موضوع حق رای زنان هم طی يک برنامه فرمايشی و عوام‌فريبانه و به ‌صورت‌تدريجی از طرف شاه طرح گرديد. هدف اصلي از اين برنامه ترسيم چهره‌اي دموكرات و روشن‌انديش از شاه در نظر مردم ايران و ساير كشورهاي جهان بود. رژيمی که به‌ ظاهر به تغيير وضعيت زنان در جامعه علاقمند بود، اما از فعاليت‌هاي مستقلي كه سبب گسترش آرمان زنان مي‌شد، به ‌شدت جلوگيري مي‌كرد. حكومت پهلوي فقط فعاليتهاي دولتي و وابسته به آرمانهاي رژيم را براي زنان مجاز می‌شمرد.

در جایی دیگر فرح پهلوی درباره حقوق پایمال شده زنان ایرانی صحبت کرده، آیا هزاران زنی که فرزندانشان به دست حکومت پهلوی سرکوب شدند و از بین رفتند هم جزو این گروه حساب می‌شوند. آیا زنان و مردانی که در دوران طاغوت در حاشیه‌ شهرها به طرز حقارت باری زندگی می‌کردند در حالی که فرح پهلوی سرگرم ولخرجی از سرمایه مردم این کشور در کاخ ها و سفرهای خود بود، حقشان پایمال نشده است؟

همچنین زن در نگاه خاندان منحوس پهلوی یعنی طبق گفته فرح درباره نیم تنه پایینش صاحب اختیار باشد تا جایی که حتی صدای مادر شاه هم از این فساد بلند شده بود.

بیشتر بخوانید:
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
چرا فساد شاه بعد از ازدواج با فرح اوج گرفت؟

معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟
چرا فساد شاه بعد از ازدواج با فرح اوج گرفت؟
رابطه غیراخلاقی «اشرف پهلوی» با حیوان خانگی


رضاخان آس و پاس چگونه پولدار شد؟
تاریخ می گوید که رضاخان پس از کودتای سوم اسفند سال ۱۲۹۹، آه در بساط نداشت؛ نه ملکی و نه ثروت منقولی، اما در شهریور ۱۳۲۰، وقتی که می‌خواست از ایران بگریزد یا به عبارت بهتر، از شر روس‌ها به انگلیسی‌ها پناه ببرد تا او را به تبعید ببرند، یکی از ثروتمندترین مردان دنیا بود.

این ثروت سرشار، بی‌تردید با عرق جبین و کدّ یمین به دست نیامد. خاندان پهلوی با همین ثروت غارت شده به توسعه قدرت خود پرداخت و بعدها، به ویژه پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، همه شریان‌های اقتصادی کشور را در اختیار گرفتند. پهلوی‌ها، هنگام خروج از ایران، میلیارد‌ها دلار ثروتی را که با غارت اموال ایرانیان اندوخته بودند، با خود بردند.


جزئیات غارت فرح به وقت فرار از کشور
خوب است که فرح پهلوی درباره چمدان های بزرگی که به دستور وی، در هنگام فرار از ایران با خود برد هم صحبت کند. چمدان‌هایی که برچسب‌های اختصاصی دربار خورده بود و یک تیم از افراد مورد اعتماد فرح، مسئولیت بسته‌بندی و مهر و موم کردن آن‌ها را برعهده داشتند؛ این‌جا بود که راز آن چمدان‌ها برملا شد؛ جواهرات سلطنتی، نیم‌تاج‌های الماس که یکی از آن‌ها سه هزار و ۳۸۰ قطعه الماس، ۵۰ قطعه زمرد، ۳۶۸ حبه مروارید و حدود دو کیلوگرم وزن داشت، فقط یکی از اقلام بسته‌بندی را تشکیل می‌داد.

تاج مخصوص فرح نیز، با ۱۶۴۶ قطعه الماس و جواهر، ضمیمه اقلام ارسالی شد. صد‌ها شیء عتیقه نیز که از مدت‌ها قبل جمع‌آوری شده بود، در چمدان‌ها جا داده شد و همه را برای بارگیری به فرودگاه فرستادند. تخمینی که از ثروت انتقال یافته در آن روز زده می‌شود، خیلی دقیق نیست؛ چون هیچ کس نمی‌داند چه حجمی از ثروت ملی، با این چمدان‌ها خارج شد.

اما بعدها، روزنامه فایننشنال تایمز ضمن گزارشی از اموال شاه در خارج از کشور، رقم ۳۵ میلیارد دلار را در سال ۱۳۵۷، معتبرتر از بقیه ارقام دانست و بی‌تردید این چمدان‌ها، بخش معتنابهی از این مبلغ را در خود جا داده بود؛ با این حال، بعد‌ها فرح دیبا مدعی شد کل اموال خارج شده، همه‌اش ۶۲ میلیون دلار ارزش داشته است!

جمهوری اسلامی به جایگاه زن عظمت داد
رهبر انقلاب درباره جایگان زنان در جمهوری اسلامی و نگاهِ تکریم و احترام به آنان، در مقابل نگاه ابزاریِ غرب به زن می‌فرمایند: نگاه جمهوری اسلامی، نگاه تکریم و احترام زن است؛ نقطه‌ی مقابلِ نگاه رایج غرب به زن که نگاه کالایی و ابزاری است و حرمت زن در منطق غربی و روش غربی و سبک زندگی غربی در هم شکسته.

ایشان همچنین با اشاره به رشد و پیشرفت زنان در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: تبلیغات پُرحجم غربی وانمود میکنند که با نگاه اسلامی جلوی رشد و پیشرفت زن گرفته میشود؛ این یک دروغ واضح و یک حرف کاملاً‌ مغرضانه است. در کشور ما در هیچ مقطعی از تاریخ، نه در گذشته، نه در دوران غربزدگی، این همه زن تحصیل‌کرده نداشتیم؛ این همه زن فعّال در فعّالیّتهای اجتماعی، در فعّالیّتهای فرهنگی، در فعّالیّتهای علمی نداشتیم؛ این همه بانوی مؤثّر در سرنوشت اجتماعی نداشتیم؛ این همه بانوان دارای فهم سیاسی و تحلیل سیاسی نداشتیم؛ این همه نویسنده‌ی زن، مترجم زن، هنرمند زن، به معنای واقعی کلمه نداشتیم؛ همه‌ی اینها از برکت جمهوری اسلامی و از برکت نگاه اسلام به زن است که نگاه تکریم است.

در آخر نیز باید متذکر شد برای زن ایرانی روز جهانی زن فاقد معناست، بلکه روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سرور زنان جهان به عنوان روز زن و مادر شناخته می شود و این خوش سلیقگی هم بعد از پیروزی انقلاب محقق شد.
https://jahannews.com/vdci5qayut1aw32.cbct.html
jahannews.com/vdci5qayut1aw32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آرزو برپیرزنان عیب نیست !
یکی نیس بهش بگه آخه تو پات لب گوره آرزوی سلطنت در سر می پرورانی
مرگ بر سلطنت طلب
Iran, Islamic Republic of
از البانی حمله کردند
Iran, Islamic Republic of
تفاله‌های رجوی و سعودی اینجا سرازیر شدن منفی دادن!؟
Iran, Islamic Republic of
ميبيني دوست عزيز! همين منافقين با حكومت شاه مخالف بودند اما امروز برعكس هستند! آيا اينها به حق منافق نيستند و اين نام برازنده آنان نيست؟
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
فاسد تر از پهلوی ندیدیم اشرف هم ام الفساده
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
.....
حسین
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید از تیتر و خبر و تحلیل، مگر شما انسان نیستید یا بویی از انسانیت نبردید
علی
Iran, Islamic Republic of
راست گفته جایگاه فساد و فحشا و خود فروشی و هرزه گی که زنان ازادانه داشتند برایشان ارزو شده و غصب شده
Iran, Islamic Republic of
وقتی سوادو اطلاعات نداری چیزی نگی سنگینتری شما
Iran, Islamic Republic of
کی بود که گفته بود اخنیار پایین تنه خودمو که دارم؟!!
فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ
Iran, Islamic Republic of
این عجوزه حتی در حالی که جفت پاهاش داخل گور قرار گرفته, باز هم به خود نیومده و عبرت نگرفته و هنوز هم همون روحیه نخوت و تکبر و دروغگویی دوران ترکتازیهایش در دربار پهلوی ملعون را دارد.!
Iran, Islamic Republic of
...!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
عجوزه ؟!!
Iran, Islamic Republic of
همه در این سنین پایشان لب گور است؛..
Iran, Islamic Republic of
کلمه ترکتازی خودت میدونی یعنی چی ؟
United States
...........
م
Iran, Islamic Republic of
برای ارتقای جایگاه زن بریدکشور سنگاپور را نیگاه کنید حلیمه یعقوب مالایی تبار بی طایفه شده مسلمان محجبه ورئیس جمهور تازه ببینید چگونه کشورش رو ارتقاداده...!!!
Iran, Islamic Republic of
برو بابا شما که نمی دانی در سنگاپور رئیس جمهور هیچ کاره است بهتر است حرف نزنی یک پست تشریفاتی بی خاصیت .
رضا
Iran, Islamic Republic of
جالبه، خود تو که اینارو نوشتی واقعا باورت میشه؟.
سعید
Iran, Islamic Republic of
خودش هم باور نمیکنه
صفیه
Iran, Islamic Republic of
اصلا فرح پهلوی با چه رویی با چه شعوری داره حرف میزنه زن فاحشه هوسران
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
تهمت نزن
Iran, Islamic Republic of
تهمت نیست بیچاره همه چیز رو با فهم اندک خودت قیاس نکن برو خاطرات مادر شاه و فردوست و درباریا و روزنامه ها خارجی اون زمان ر مورد فرح و بقیه شون رو بخون مثلا ایندیپندنت خود مادر و پسر خاله فرح می گفتن ما پسش بر نیومدیم برای دوست پسر بازیش .....هر کثافتی رو به خاطر حقارت خواسته های درونی خودت توجیه نکن اینجوری خودت رو زیر سوال میبری......
Iran, Islamic Republic of
لطفا با ادب باش .
هموطن
Iran, Islamic Republic of
این مطالب رو با چه استدلالی و از چه منبعی از کجا اوردین؟
Iran, Islamic Republic of
خاك بر سر و دهان اين عجوزه!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
برو بمیر عجوزه.
Hidden
Iran, Islamic Republic of
منظورتون ب سنشونه ک میگی عجوزه!!!؟
Iran, Islamic Republic of
تهمت زدن به دیگران را هیچ مکتب و دینی تایید نمیکند مردم هم نمی پذیرند .
Iran, Islamic Republic of
چه‌بگم‌ولله
Iran, Islamic Republic of
فرح برو به قعر جهنم دیگر خواب ایران را ببین
United Arab Emirates
پیر زن هرزه بمیری
عمار
United States
پیرزن عجوزه روسپی !!!!!!بروکشک توبساب بوی فاضل آب اومد افوفففففففففه!!!
Iran, Islamic Republic of
مطالب شما عالی بود...ممنونم...🙏🌹🍃
Bulgaria
فقط خداست که بین ماقضاوت خواهدکرد
Iran, Islamic Republic of
افرین.قشنگترین جمله
Iran, Islamic Republic of
.......
مریدی
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا ناظر بوده وقضاوت سخت است ولی درمورد بانوان حجاب مهمترین است که بانوان ایرانی شاید تودنیا اول باشیم
Sasan
Canada
خخخخخ، خنده دار بود
ایران
Iran, Islamic Republic of
فرح پهلوی خودش مجلس گرم کنِ مهمانانِ مردِ هوسرانِ خارجی بود ، بیچاره یادش رفته .
Iran, Islamic Republic of
شماباهاش بودی؟!!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
تو کجا بودی اون موقه؟؟
Iran, Islamic Republic of
ولی تو خوب یادت مونده ها شیطون.
Iran, Islamic Republic of
تویی که از جایگاه زن حرف می زنی یکم هم از تجاوز به زنان در زندان ساواک بگو....
Iran, Islamic Republic of
فرح یابهتر بگم خرح غلط کرد برو فکر کفن باش عجوزه خاک بر سر هرچی زن هوسران پیرو فرح هست
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حجابم را دینم‌ را با تمام وجود دوست دارم برای آزادی لازم نیست بی حجاب شوی چه کسی به اسم آزادی دیوار خانه اش را بر می دارد حجاب هم مثل دیوار خانه است با حجابم آزادی لازم را دارم
Iran, Islamic Republic of
راست میگی ها. استدلال زلزله هایی که میاد و دیوارها فرو می ریزه ، بخاطر همین بی حجابیه.
تا حالا از این منظر نگاه نکرده بودم. چقدر منطقی بووووووودا
Iran, Islamic Republic of
این نظر شما ست و کسی هم مجبورت نکرده حجابت را برداری قرار نیست همه مثل شما فکر کنن
Iran, Islamic Republic of
خدایا برسان صاحب مارا یا رب تو علی را برسان ان یکه سوار حیدری را برسان
Jamil zayn
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
الهه
Iran, Islamic Republic of
روز ۸ مارس یک روز ثابت است که به عنوان روز جهانی زن از مادران دنیا و زنان تفدیر می شود و مشکلی برای ایران ندارد
Iran, Islamic Republic of
فاعتبروا یا اولی الابصار...
عارف
Iran, Islamic Republic of
قضاوت را به مردم بسپارید. شما خبررسانی هستید یا تحلیلگر خبر؟
مردم جامعه بهترین قاضی هستند. خوب یا بد را می فهمند.
Iran, Islamic Republic of
یکی از فاسدترین زن دوران ستم شاهی خود فرح پهلوی هست .می خواهم از فرح پهلوی بپرسم از کدام جایگاه زنان حرف می زنید.عیاشی -بی بند باری -خفقان- کشف حجاب- مگر در دوران پهلوی زنان حق رای داشتند.مگر انتخاباتی برگزار می شد مگر آزادی وجود داشت.ازادی که در دوران پهلوی وجود داشت آزادی جنسی بود.
Iran, Islamic Republic of
یکم مطالعه کن
Iran, Islamic Republic of
خاندان پهلوی به این سوال جواب بدهند
۴۲ سال است که از ایران رفته اند ، در این مدت با کدام پولها در رفاه و زندگی آنچنانی بودند ؟
آیا صاحب کارخانه یا سهام هستند ؟
اینها آنقدر بردند که سالیان سال هم بخورند تمام شدنی نیست !
پس حرف از ایران و ایرانی نزنند.
Iran, Islamic Republic of
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
یکم هم از جایگاه زنان ومردم بعد انقلاب توضیح بدین. ...
Iran, Islamic Republic of
اون زمان دیدم .....!!!
جواد
Iran, Islamic Republic of
برام خیلی جالبه که این ...... هنوزم ازخودش بیعانیه صادر میکنه .
محسن
Iran, Islamic Republic of
دوستان مثل الان که خیلی ها دوست دارن باحجاب باشن خیلی ها دوست دارن بی حجاب باشن این چه بحثیه باهم میکنید .
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
.....
بهمتی
Iran, Islamic Republic of
ما که عمری را سپری کردیم و در زمان کثیف حکومتشان بودیم
میدانیم...
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
بایاد خدادر ابتذال فرهنگی قبل از انقلاب و فقر توده مردم شکی نیست.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تهمت نزت با مدرک و ادله خرف بزن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
....
ن.خ
United Arab Emirates
......
بی نام
Iran, Islamic Republic of
تو برو بفکر سنگ قبرت باش لطفا!! این همه از این مملکت کندین و بردین و خوردین بازم دست بردار نیستین؟.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بشر تاکی میخواد دنیای فانی رو جدی بگیره.
Iran, Islamic Republic of
فرح یک نفربوداموال را نابود میکرد....
Iran, Islamic Republic of
الانو بچسب...
Www
Iran, Islamic Republic of
خیلی غلط کرده،
امیر
Iran, Islamic Republic of
این بدبختا اگه به مناسبت های مختلف بیانیه صادر نکنندو تبریک و تسلیت و تقدیر و...نداشته باشند که کلا فراموش میشن.
عباس
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر تمامی پادشاهان قاجار وپهلوی از جمله رضا خان ومحمد رضا وفرح واشرف پهلوی
رویین تن
Iran, Islamic Republic of
در دوره پهلوی به زور چادر از سر زنان برمیداشتند اما الان زنها و دختران با میل خود چادر را سر نمیکنند!!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
سعی کنیم نسبت به دشمنان خود هم با انصاف رفتار کنیم. .
مجید
Iran, Islamic Republic of
وقتی به منفی ومثبت متن ها نگاه میکنی جو غالب بر جامعه ونظر مردم عزیز ایران خوب مشخصه حالا هرچی میخاین بنیویسین
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز واقعا خودت شک نکردی که چطور ممکن است هموطن با غیرتت که دارای خانواده و ناموس می باشد ،حتی اگر با نظام مشکل داشته و مذهبی هم نباشد ، از..... مثل فرح پهلوی طرفداری کند!....
Iran, Islamic Republic of
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
من سیاسی نیستم ولی همین فرح کم خیانت نکرد از چپ افراطی اومد تو کاخ لعنت به هر کسی که خیانت به این مملکت و این مردم میکنه
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خداوند همه را به راه راست هدایت کنه.!
Iran, Islamic Republic of
درشرافت ونجابت وپاکی زنان ایران وایرانی حرفی نیست درود برآنان.ولی مردم غیرتی ایران از هوسبازی تو وگوش مخملی شوهر درگورخفته ات درحفظ جایگاه ات آن موقع که کبکت خروس می خواند بشدت ناراحت وسرافکنده اند.
.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فقط منفی و مثبت کامنتها رو نگاه کردم
۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
هیچ کی به ماست خودش نمیگه ترش .
سعید
Iran, Islamic Republic of
چطور از خدا نمی ترسید
Reza
Iran, Islamic Republic of
اولا هر حرفی میزنید خدا را در نظر بگیرید..
Iran, Islamic Republic of
چرا نویسنده اینهمه توهین امیز مطلب مینویسد...؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
خدا بدادمان برسد
Iran, Islamic Republic of
...
ایمان
Iran, Islamic Republic of
........
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فرح هرزه و خانواده اش که میلیارد ها دلار ثروت ملی را بردند
Iran, Islamic Republic of
در روز قیامت با کسانیکه دوست شان داریم محشور میشویم هر جائی که قسمت شاه باشد طرفداران شان هم آنجا خواهند بود
حامی
Iran, Islamic Republic of
اگر تو این مملکت تو و او شوهر فاسدت مملکت داری بلد بودین دو بار از ایران فرار نمیکردین... حالا هم رفتی اونور زر زیادی نزن بتمرگ سر آشپزیت... تو جایگاه و او شوهر جاه طلبت با فرارتون از مشکلات مملکت نشون دادین فقط زرنگ کوچه خلوت هستین.
عبداالله
Iran, Islamic Republic of
شربانو دیگه ارزوی دیکتاتوری برایران تو فاسد وپسرت به گور خواهید بود حتی تو خواب هم نخواهید دید انتر بانو
حسن
Iran, Islamic Republic of
به این پیر زن پهلوی بگویید لطفا کمی هم از خاطراتش با فریدون جوادی صحبت کند /
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
قسم می خورم به جون عزیز ترین کسم که اینایی که منفی دادن همه از آلبانی ان.......
مرررررگ بر منافقین و پهلوی ها
Iran, Islamic Republic of
....آلبانی هنوز هم دارن برا .... پهلوی و نسل نجسشون دم تکون میدن...
Iran, Islamic Republic of
.....