جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۵
۵۶
بازخوانی مهم؛

علی اصغر زارعی؛ از اشک غیرت برای بی‌آبرویی مجلس به ریاست لاریجانی در تصویب برجام تا افشای نقش مهم آخوندی در ایجاد فتنه ۸۸ +فیلم

يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 747419
آقای آخوندی تماس‌هایی که می‌گرفت و یا تماس‌هایی که با وی گرفته می‌شد، اعلام می‌کرد که بگویید آقای موسوی با 60 درصد آرا جلوتر است، بنده نیز دوباره به وی اعتراض کردم که آقای آخوندی چرا جامعه را ملتهب می‌کنید و مردم هنوز پای صندوق‌های رای هستند.
علی اصغر زارعی؛ از اشک غیرت برای بی‌آبرویی مجلس به ریاست لاریجانی در تصویب برجام تا افشای نقش مهم آخوندی در ایجاد فتنه ۸۸ +فیلم
گروه سیاسی جهان نيوز: دکتر علی‌اصغر زارعی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و مشاور رئیس جمهور در دولت نهم، شامگاه یکشنبه دار فانی را وداع گفت.

این جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس، مسئولیت‌هایی چون فرماندهی ستاد جنگ الکترونیک سپاه پاسداران، ریاست دانشکده فنی دانشگاه امام حسین(ع) و جانشینی سازمان پدافند غیرعامل را نیز در کارنامه خود داشت.

اشک‌های دکتر زارعی پس از تصویب بیست‌دقیقه‌ای برجام در مجلس از خاطرات سیاسی ماندگار سال‌های اخیر بود.

مرحوم زارعی در این کلیپ که مربوط به دقایق بعد از تصویب بیست دقیقه ای برجام در مجلس نهم و بی توجهی به گزارش مهم کمیسیون ویژه برجام است، با اشک هایی از جنس غیرت، ناراحتی عمیق خود را از لطمه به منافع ملی اعلام می کند و صحبت از بی آبرویی در تصویب برجام می کند.
 
افشای نقش عباس آخوندی در فتنه 88
در عصر روز سوم بررسی کابینه دولت یزادهم در سال 92، این بار نوبت به عباس آخوندی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رسید تا علاوه بر دفاع از برنامه پیشنهادی خود، پاسخگوی رفتارش در زمان فتنه سال 88 نیز باشد.

مخالفان آخوندی، بیژن نوباوه و علی اصغر زارعی بودند. نوباوه در نطق خود به موضوعات تخصصی در حوزه راه و شهرسازی اشاره داشت و علی اصغر زارعی بیشتر نطق خود را حول موضوع فتنه 88 متمرکز کرده بود.

نطق زارعی البته حاوی اطلاعاتی بود که برای اولین بار منتشر شد ، اما نکته قابل تامل سکوت آخوندی در مواجهه با سئوالات مطرح شده از سوی نماینده تهران بود.
 علی اصغر‌ زارعی در ابتدای سخنرانی خود گفت: مواردی را آقای نوباوه مطرح کردند و بنده دیگر آنها را تکرار نمی‌کنم. از سال 61 تا 71 سیاست مسکن عرضه زمین به مردم بود تا آنها بتوانند مسکن تولید کنند و در واقع منظور این بود که مردم خودشان در تولید مسکن مشارکت کنند.

وی ادامه داد: از سال 72 که آقای آخوندی وزیر راه شد تولید مسکن کاهش پیدا کرد و در نتیجه قیمت زمین و مسکن 3 برابر شد و از سال 75 به بعد هزینه مسکن قسمتی از هزینه سبد خانوار را به خود اختصاص داد و همانطور که جمعیت زیاد می‌شد، از طرف دیگر از مشارکت مردم در ساخت مسکن جلوگیری شد و سرمایه‌گذاری‌ها در بخش مسکن کاهش پیدا کرد و کم کم بحران مسکن به وجود آمد و اجازه‌نشینی‌ها افزایش پیدا کرد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: از همان زمان بود که بحث فروش تراکم در شهرداری‌ها و بالاخص شهر تهران مطرح شد و البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که آقای آخوندی با این مسئله و بلند مرتبه‌سازی‌ها در تهران مخالف بوده، اما راهی پیش نبرد و امروز عوارض فرهنگی و اجتماعی این نوع مدیریت در ساخت و ساز دامن‌گیر مردم شده است و از سوی دیگر باعث افزایش رشد مهاجرت به شهرهای بزرگ از جمله تهران شده است.

زارعی در خصوص عملکرد مواضع سیاسی آخوندی تصریح کرد: آقای آخوندی بعد از دوران وزارت برای طی کردن دوره اقتصاد سیاسی با بورس وزارت نفت به خارج از کشور رفت و در پیگیری‌هایی که کردیم آقای زنگنه نیز اعلام کرد که هزینه این بورس از محل بودجه در اختیار وزیر نفت تامین شده است بدون اینکه آقای آخوندی در وزارت نفت عضو باشد.

تلاش آخوندی برای فشار به بیت رهبری
علی اصغر زارعی در ادامه به نقش آخوندی به عنوان نماینده موسوی در شورای نگهبان اشاره داشت: "آقای آخوندی بیشتر از اینکه یک شخصیت مهندس راه و ساختمان باشد، یک شخصیت سیاسی است و در اینترنت نیز عمده مقالات وی در حوزه سیاسی و اقتصاد سیاسی است و بارزترین بحث سیاسی آخوندی مربوط به انتخابات 88 می شود و در انتخابات آن سال نیز آخوندی نماینده آقای موسوی در شورای نگهبان بود و با توجه به اینکه بنده نیز در هیئت نظارت این شورا حضور داشتم، آنچه که بنده مشاهده می‌کردم که از ابتدای روز جمعه که پیامک‌ها قطع شد، آقای آخوندی اعتراض شدیدی به قطع پیامک‌ها داشت و طی تماس‌هایی که داشت اصرار می‌کرد با دفتر رهبری تماس گرفته و فشار آورده شود تا ارسال پیامک‌ها باز شود."

اعلام نتایج از سوی آخوندی 9 ساعت زودتر از پایان رای گیری
نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: بنده در همان زمان به آقای آخوندی اعتراض کردم که چرا فضا را اینگونه می‌کنید و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای همه قطع شده است و از ساعت 14 بعدازظهر روز جمعه (رای‌گیری) آقای آخوندی تماس‌هایی که می‌گرفت و یا تماس‌هایی که با وی گرفته می‌شد، اعلام می‌کرد که بگویید آقای موسوی با 60 درصد آرا جلوتر است، بنده نیز دوباره به وی اعتراض کردم که آقای آخوندی چرا جامعه را ملتهب می‌کنید و مردم هنوز پای صندوق‌های رای هستند و رای‌گیری ادامه دارد، اجازه دهید رای‌گیری تمام شود و نتیجه از صندوق‌ها استخراج شود و آخوندی به بنده گفت که به شما هیچ ربطی ندارد و وقتی اعتراض بنده را دید، باقی تماس‌ها را در راهروی شورای نگهبان با تلفن همراه انجام می‌داد.

زارعی افزود: در ساعت 22 روز رای‌گیری آقای کدخدایی از آخوندی پرسید که آیا آقای موسوی در مصاحبه با رسانه‌های خارجی اعلام پیروزی کرده است که آخوندی با حرکت سر تایید کرد و آقای کدخدایی اعلام کرد که کار اشتباهی انجام شده و هنوز مردم پای صندوق‌های رای حضور دارند. البته از آن به بعد با توجه به اخباری که از روستاها می‌آمد و میزان رای موسوی را بسیار کم گزارش می‌کردند، آخوندی در شورای نگهبان باقی نماند و شورا را ترک کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: بنده قصد دارم که رفتار آقای آخوندی را با رفتار آقای صادق نماینده آقای روحانی  در این دوره از انتخابات در هیئت نظارت شورای نگهبان مقایسه کنم؛ آقای صادق با طمانینه مدیریت کرد که فضای هیجانی بعد از انتخابات کنترل و نتایج از صندوق‌ها استخراج شود و بنده 3 نوبت از آقای صادق بابت این کار تشکر کردم درحالیکه آقای آخوندی خلاف اقدامات آقای صادق را در سال 88 انجام داد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: در واقع آقای آخوندی و امثال دوستان آقای آخوندی در حالیکه هنوز مردم پای صندوق‌های رای بودند تصویری برای آقای موسوی ایجاد کردند که کار تمام شده و موسوی پیروز انتخابات شده است و در ادامه موسوی ساعت 10 شب در حالیکه مردم تهران پای صندوق بودند اعلام پیروزی کرد.

زارعی با اشاره به صحبت‌های رد و بدل شده در جلسه نمایندگان تهران گفت: آقای آخوندی در آن جلسه خطاب به بنده گفت به قرآن قسم می‌خورم که این موارد درست نیست.

البته بنده شواهدی در دوستان شورای نگهبان دارم، ولی با این وجود گفتیم "سلمنا". ولی اگر همین مواضع را در این موقع بگیرید، ما قبول می‌کنیم و آخوندی گفت که بعد از خطبه‌های نماز جمعه مقام معظم رهبری هیچ موضعی نگرفته‌ام و در مورد سخنان قبلی هم قسم خورد که درست نیست در صورتی‌که هم خود بنده شاهد بودیم و هم دوستان در شورای نگهبان شاهد بودند و با آنها نیز دوباره چک کردم.

نامه های فتنه انگیزانه آخوندی و زنگنه در سایت های ضد انقلاب
وی با اشاره به برگزاری جلسه نمایندگان کاندیداها در 26 خرداد سال 88 با رهبر انقلاب اظهار داشت: در آن جلسه آقای آخوندی، زنگنه و نجفی حضور داشتند.
با توجه به اینکه رهبر انقلاب فرمودند هر فرد مجاز است صحبت‌هایی که می‌خواهد مطرح کند که برخی در آن جلسه حرف از ابطال در انتخابات و برخی دیگر سخن از حکمیت به میان آوردند و آقای آخوندی در آن جلسه گفت "اگر صندوق‌های رای چندین دفعه شمارش کنیم نتیجه انتخابات تغییر نمی‌کند" و به نوعی تقلب در انتخابات را رد کرد و بعد از صحبت‌های مفصلی که صورت گرفت، در انتها حضرت آقا فرموند ابطال انتخابات تودهنی به مردم است و بنده به هیچ وجه از حقوق مردم عقب‌نشینی نمی‌کنیم و حکمیت نیز ضرورتی ندارد و شما نیز بیانیه دهید و راه خود را از اغتشاشاگران جدا کنیم و حضرت آقا فصل‌الخطاب را قانون و شورای نگهبان مشخص کردند.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد فرمایشاتی داشتند آقایان آخوندی و زنگنه در 30 خرداد نامه‌ای به رئیس‌ مجلس نوشتند و دوباره بحث حکمیت را مطرح کردند. البته این نامه هیچ اشکالی نداشت و نظراتشان را در یک نامه خصوصی گفته بودند اما اشکال اینجاست که در 27 تیرماه حدود یک ماه بعد آقایان آخوندی و زنگنه این نامه را به سایت‌ها می‌دهند و آن را علنی می‌کنند و در آن نامه آمده بود که اگر در موقعیت‌های استراتژیک مقامات ملی درست‌تر تصمیم گرفته بودند، چگونه می‌توانستیم امروز شاهد بحران موجود نباشیم.

زارعی تاکید کرد: مواضعی که آقای آخوندی داشتند با ادعای این که می‌گویند بعد از خطبه‌ها هیچ حرکتی نداشتند، تطابق ندارد. بنده معتقدم که این دوستان جزء عواملی هستند که این صحنه را بوجود آوردند و جوانان ما را به ابهام رساندند و فضا غبارآلود شد. سهم آقایان آخوندی و زنگنه در این اتفاق حقیقتا کم نیست، چرا که قوه قضائیه و دستگاه اطلاعاتی به خوبی این مسائل را بررسی نکردند و افرادی که در پشت صحنه مدیریت می‌کردند در حاشیه ماندند و معتقدم با این تفاسیر جناب آقای آخوندی و آقای زنگنه نمی‌توانند در دولتی که ملتزم است در بالاترین سطح حکومت مسئولیت اجرایی را برعهده بگیرد، حضور داشته باشند

پایگاه خبری جهان نيوز، عروج این سرباز مخلص ولایت را به مقام معظم رهبری و خانواده محترم مرحوم زارعی تسلیت عرض میکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


زرین
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنه مردی از جنس شهید مدرس در ایام شهادت شهید مدرس آسمانی شد
Iran, Islamic Republic of
یاد و خاطره این مرد بزرگ و دلسوز کشور بخیر باشه که برای خاطر ملت ایران وسط مجلس وقتی دید دیگه کاری از دست کسی بر نمیاد و مجلس اصلاحات دهم رای به برجام 10 دقیقه ای داده به گریه نشست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با حضرت امبرالمومنین علی علیه السلام محشورشوند.
مردم
Iran, Islamic Republic of
و ..انشاالله هر چه سریعتر آخوندی محاکمه شود
حسن سلیمی
Iran, Islamic Republic of
روحشان شاد ایشون فرمانده دانشکده فنی و استاد ما بودند و به همرزم دیرینشان دکتر سلیمانی پیوستند.
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند حیف شد واقعا
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند زحمت خود را کشید اما همه تابع قضا هستیم
Iran, Islamic Republic of
رحمه‌الله‌علیه
گریه‌های ایشون بابت افتضاح برجام هنوز جلوی چشمامه....
Iran, Islamic Republic of
رحمت الله علیه
امیر قیطاسی
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزت سردار....
Iran, Islamic Republic of
درود و رحمت بی پایان پروردگار بر روح بزرگ این انسان شریف و آزاده.
انشاءالله تعالی خداوند این برادر آزاده و دلسوز وطن را با شهداء کربلا محشور فرمایند.
نثار شادی روح ایشان فاتحه مع الصلواة.
Iran, Islamic Republic of
انالله و انا الیه راجعون
خدا رحمتشون کنه
حیف جواهراتی که پشت سر هم به جایگاه خودشون بر می‌گردن و ما هر روز بی سرمایه تر میشیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت
اسلام پیروز است
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند مرد انقلابی و مبارز میدان جنگ و سیاست. گاهی اوقات شیرمردان خدا بخاطر جهل زمانه گریه می کنند
Iran, Islamic Republic of
واقعا جسارت می خواست توی اون جو سنگین برجام، جلوی جو ایستاد و حقایق رو گفت. درود بر شرف این عزیز.
Iran, Islamic Republic of
سیاستمدار شجاعی بود که دیر شناخته شد
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
Iran, Islamic Republic of
چندتا از نیروی مخلص فدا کار دل داده به ارزشهای توحیدی و ملت و کشور در این کشور داریم
Iran, Islamic Republic of
خدا با امیرالمومنین و مالک اشتر محشور کنه
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند انشاءا... فردی واقعاً دلسوز، کاری و خاکی بود و همیشه پیرو ولایت و در خط نظام بود. بسیار متواضع و ساده‌زیست بودند. روحشان شاد.
ولایت
Iran, Islamic Republic of
با سلام وخداقوت ، درود و سلام خدا بر تمامی شهدا و همچنین دکتر زارعی که گریه های ایشان ار روی غیرت و مردانگی هیچگاه از یاد مردم شهید پرور پاک نمی شود . خدا ایشان را رحمت کند و به خانواده محترمشان صبر جزیل اعطا بفرماید . باتشکر
Iran, Islamic Republic of
خداوند او را با حاج قاسم محشور کند و مقام شفاعت دوستان و مقام نفرین دشمنان و منافقان به او دهد
Iran, Islamic Republic of
خدا بیامرزدش و قرین رحمت / اما دوستان ملت و مادران کشور ما از این شیران زیاد دارند اونها رو بشناسید و حمایت کنید
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و راهش پرو ره رو باد هرچند از این دست مردان به اندازه انگشتان یک دست هم نداریم!!
کشاورزالبرزی خادم سردارسلیمانی
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت کند مرد ولایتمدار را که در ولایت مداری سرباز صفر رهبری و سینه چاک نظام بود
شهریار
Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمت شون کند مردی انقلابی و مومن و استکبار ستیز بود و فاجعه برجام را از همان سال 94 تشخیص داده بود و اشک میریخت.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of


همه بدبختيها ما گراني ها و مشكلات اقتصادي از وقتي كليد خورد كه مذاكرات برجامي شروع شد !!!
سید نورالدین آل علی
با عرض سلام و احترام،
روحش شاد ، راهش پر رهرو ، ویادش گرامی باد.
متن های ایشان همیشه از انقلابی بودن و ولائی بودن احساس میشد.
به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می نمایم.
برای بازماندگان صبر و استقامت و همچنین به اهالی فرهنگ و قلم نیز تسلیت می گویم.
ان شاالله بازماندگان ایشان راهش راه ادامه دهند.
Iran, Islamic Republic of
خدا می داند کسانی که در حق ملت و کشور ظلم کردند، چه تقاصی را باید پس دهند.خدا رحمتش کنه
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
فریاد این مرد واشکهایش را در تصویب 20 دقیقه ای برجام نافرجام درصحن علنی مجلس راهیچگاه فراموش نمی کنیم قطعا بواسطه اخلاصش خداوند از پاداش وعده فرموده خود ، ایشان رابهره مند خواهد فرمود خداوند روحش راشاد وقرین رحمت فرماید .
شجاع
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند غیرت داشت انشالله که با امام حسین ع محشورش کند .
Iran, Islamic Republic of
خدایش بیامرزد سردمداران هر دو جناح و طرفدارانش یاد بگیرند انقلابی واقعی نه تشنه قدرت
سرور
Iran, Islamic Republic of
خداوند مرد با شرف و غیرت دوران دفاع مقدس و دوران جنگ با فتنه را مشمول رحمت واسعه پیش فرماید.
سرور
Iran, Islamic Republic of
ایشان مرد مبارزه با نفاق هم بودند..
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله خداوند مهربان رحمتش کند، ‌‌ و با شهدا محشور شوند.
Iran, Islamic Republic of
خداوند رحمت کند ایشان را
Iran, Islamic Republic of
و ثمره انتصاب آخوندی را به شکل سوانح ریلی و جاده ای و تحقیر خرید هواپیما و بحران عظیم تورم و رکود بازار مسکن را در این پرونده شاهدیم
سلام و رحمت خدا بر زارعی این مردم بزرگ و دلسوز
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود خدا بر این رزمنده غیور.
Iran, Islamic Republic of
خدا روحشون رو قرین رحمت الهی و همراه با روح شهدا کنه ان‌شاءالله
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
آدم باغیرت برای منافع ملی گریه کرد و مرد..
Iran, Islamic Republic of
خدا می داند این افراد برای خدا جبهه رفتند یا برای رسیدن به قدرت و صندلی و گرفتن امتیاز جانبازی.
مجیدنیاکان
Iran, Islamic Republic of
سلام سلام بر غیرت تعصب درستی پاکی مرحوم آقای زارعی خداوند انشالله با سرداران سرزمینم سپهبدخاج قاسم سلیمانی دانشمند بی ادعا دکتر فخری زاده در روز قیامت محشورت کنه.
United Arab Emirates
خداوند رحمت کند آقای زارعی مرد باغیرت مجلس‌رو،،، مدرس دوران انشاالله برقبرت نورببارد
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
آن الله لا یضیع اجرالمحسنین
علی اصغر
Iran, Islamic Republic of
با سرور شهدامشهورشوند.
Iran, Islamic Republic of
..........
مهدی.ع
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر امام شهداء و شهداء گرانقدر...
سلام و درود بر این بزرگ مرد که به خاطر ابرو و غیرت مردم کشورش در مقابل برجامیان و فتنه گران ، ایستاد و گریست و در اخر به خیل همرزمان شهیدش پیوست. روحش شاد و یادش گرامی.
United States
ما زمانی حاضر به پذیرش برجام شدیم که خزانه خالی و تحت تحریم شدیدبودیم ،اندوخته صندوق توسعه ملی‌الان را هم نداشتیم اگر ایشان قدرت مقاومت ایران در مقابل ابر قدرت ها را میدانست که بدون نیاز به برجام میتوانستیم دوام بیاوریم چرا اشکار نکرد؟ .
Iran, Islamic Republic of
خدایش بیامرزد مرد مخلصی بود
Iran, Islamic Republic of
سلام
در انتخابات سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی که ایشان کاندید بودند من در ستاد جبهه پایداری فعال بودم واز نزدیک شاهد عظمت روح و آرام ایشان در ایام انتخابات و رعایت قوانین و پرهیز از هزینه های غیر ضرور و پرهیز از تبلیغات واهی بودم خدا ایشان را رحمت کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه،انقلابی ها دارن میرن!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کند....
United Kingdom
روحش شاد
Sweden
هیبت جوانمردانه این یل رزمنده رو میبینم و ان اشکهای جانسوز و غیرتمنداته را تازه میفهمم چه کشیده است با برجام بیست دقیقه ای. روحش شاد و یادش همیشه تاریخ گرامی باد.