پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴۵
۲۱۰
مروری بر رانت­خواری و اختلاس­های دوره کارگزاران و اصلاحات

آقایان! لطفا این فجایع اقتصادی را فراموش نکنید

پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب: 339206
در زمان دولت آقای خاتمی، هواپیمای چهل میلیارد تومانی از سلطان برونئی به‌عنوان هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور خریداری شد.
آقایان! لطفا این فجایع اقتصادی را فراموش نکنید
جهان نيوز - محمد علی الفت پور: در هفته‌های اخیر پرونده داغ بابک زنجانی نُقل مجالس سیاسی و غیر سیاسی ایران بود. البته ماجرا از آن جایی جالب تر شد که آقای هاشمی و نیز به جرگه مبارزین با بروز چنین فسادهایی اضافه شد. روزنامه‌های اصلاح طلب و دگراندیش نیز در انتساب این رانت خواری به اصولگرایان کم نگذاشتند و با فراموش کردن کارنامه اصلاحات در زمینه رانت خواری و فساد دولتی آسمان زنجانی را به ریسمان اصولگرایان گره زدند. این اتفاق در حالی می‌افتد که دوستان اصلاح طلب راهی برای کتمان مفاسد موجود در کارنامه‌شان بجز فرار رو به جلو ندارند. آقای هاشمی رفسنجانی در جمع طلاب، روحانیون، استان کرمان گفت: غارت بیت‌المال، فساد اداری و حاتم‌بخشی از حقوق بازنشستگان در دولت گذشته پذیرفتنی نیست! این جمله آقای هاشمی نگارنده را به یاد حرف محمدرضا خاتمی انداخت که گفته بود: «پرونده مفسدان اقتصادی در دوران اصلاحات سفید است!» اقای هاشمی به یاد دارید که در افتتاح یکی از پروژه‌های دوران سازندگی گفتید: «وقتی که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلا ۱۰ میلیارد خرج می‌کنیم ممکن است از قبل آن ۵۰۰ میلیون هم اختلاس شود اما این سد برای کشور می‌ماند و هیچ کس نمی‌تواند از این سد اختلاس و دزدی کند!» پس از نظر شما اگر فساد مالی در دولت شما باشد خوب است ولی اگر در دولت دشمن شما باشد بد است. به نظر می‌رسد برای یادآوری به این آقایان باید به بخشی از مفاسد شبکه دولتی و منسوبین به مقامات ارشد دولت‌های اصلاحات و کارگزاران به صورت گذرا اشاره کرد:
 

1. شهرام جزایری عرب با ایجاد رابطه بین مراکز قدرت و برخی مدیران مسئله دار در دوران اصلاحات توانست وارد فعالیت‌های اقتصادی شود. او موفق شد قلمرو نفوذ فعالیت‌های فاسد اقتصادیش را حتی تا دفتر رئیس مجلس وقت (مهدی کروبی) و رئیس جمهور وقت (محمد خاتمی) گسترش دهد. جزایری توانست با پرداخت پول شمار قابل توجهی از نمایندگان مجلس ششم و مدیران روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح طلب را به موافقت با درخواست‌های خودش وادارد. از جمله، دریافت وام ۵۰ میلیون دلاری از صندوق ضمانت صادرات – بی آن که صادراتی در میان باشد- و یا دریافت ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات غیر ارزی از سیستم بانکی کشور و… او در قبال این سوء استفاده، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان به رئیس وقت صندوق ضمانت صادرات دولت اصلاحات و مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان دیگر به یکی از معاونان وقت وزارت بازرگانی دولت اصلاحات رشوه داده بود. گفتنی است شهرام جزایری از مجلس ششم «کارت ۵۰۰» دریافت کرده بود که مجوز ورود به جلسات مجلس اصلاح‌طلبان بدون بازرسی بوی داده شده بود.



شرکت عمران علوی یکی موسسات خیریه مولی الموحدین کرمان وابسته به مرعشی برادر زن آقای هاشمی است که شهرام جزایری عرب که با دریافت بیش از ۸۰۰ قطعه از این اراضی ارادت خود را به این مجموعه ثابت می کند.
 
  2. دانشگاه هاوایی با فروش مدارک کاغذی بی‌آزمون به مدیران دولت اصلاحات، سود هنگفتی را به دست آورده بود. در فهرست دانش‌آموختگان این دانشگاه غیرقانونی، اسامی مدیران اصلاح‌طلبی همچون مرتضی حاجی، رضا ویسه، محمد ملاکی، سیدحسن الحسینی، حسن جاهد و علی رئوف به چشم می‌خورد.
 
3. پرونده شرکت ایران مارین سرویس نمونه‌ای از مفاسد اقتصادی و ثروت‌های بادآورده است که حاکی از غارت حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان از بیت‌المال و پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان رشوه به مسوولان میانی دولت اصلاحات است.‌
 
4. مدیر عامل شرکت نفتی پتروپارس- که اکنون در دولت سمت دارد – همان زمان (خرداد ۱۳۸۱) گفت: «اگر ما رانتی را در دولت قرار دادیم و عده‌ای از آن رانت استفاده کردند و ثروتمند شدند، حق نداریم یقه آنها را بگیریم». آن روز سخن از واگذاری پروژه چند میلیارد دلاری به شرکت پتروپارس بدون برگزاری تشریفات قانونی مناقصه بود و هنور دشواری‌های تحریم به اقتصاد کشور تحمیل نشده بود.


5. کرباسچی شهردار وقت تهران که از حمایت آقایان خاتمی و هاشمی برخوردار بود به اتهام برداشت ۲۶۰ میلیون تومان جهت ستاد کارگزاران، ۲۵ میلیون تومان به تاجران و تقوامنش نامزدهای انتخابات مجلس، ۶۰ میلیون تومان به بهزادیان، ۸۷ میلیون تومان برای خود، خرید ۹۰ هزار دلار از حساب مدیران شهرداری و پرداخت به نماینده جمهوری‌ اسلامی در نیویورک، پرداخت ۵۰ میلیون تومان به تعدادی از مدیران شهرداری به سه‌سال زندان و ۱۰سال انفصال از خدمات دولتی و بازگرداندن اموال محکوم شد. او ه۱مچنین به دلیل تضییع سه و نیم میلیارد به چهار سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق تعلیقی محکوم شد.
 
6. مبلغ ۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار برداشت از صندوق ذخیره ارزی طی سالهای ریاست جمهوری خاتمی مصداق بارز جارو کردن حساب ذخیره ارزی است. دولت آقای خاتمی با برداشت ۱۳۰ درصدی از این حساب رکوردار تخلف از قانون در این حوزه است.
 
7. در زمان دولت آقای خاتمی، هواپیمای چهل میلیارد تومانی از سلطان برونئی به‌عنوان هواپیمای اختصاصی رئیس‌جمهور خریداری شد. این هواپیمای تشریفاتی از نوع ایرباس ۳۲۱ و متعلق به سال ۲۰۰۲ بود و در سال ۱۳۸۲ پس از خرید هواپیما، قرارداد تبدیل آن به هواپیمای اختصاصی با هزینه‌ای نزدیک به ۲۰ میلیون دلار یعنی نزدیک ۲۰ میلیارد تومان با شرکت “سوژرما” منعقد شد.
 
8. دیوان محاسبات پس از بررسی مدیریت صنعت نفت دولت هشتم در گزارش تفریغ بودجه سال ۸۳ آخرین سال دولت خاتمی به صورت رسمی اعلام کرد بیش از ۶ میلیارد دلار درآمدهای حاصل از فروش نفت به خزانه دولت واریز نشده است، خاتمی هیچگاه به ابهاماتی که در این زمینه ایجاد شد، پاسخ نداد. دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۸۳ می‌گوید که ۱۰۲۹ دستگاه دولتی اصلاً جواب دیوان را هم نداده‌اند!
 
9. طرح «اکتشاف گاز در منطقه حفاظت شده سراج» در عسلویه در حالی با پیشنهاد وزارت نفت در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ به تصویب هیات وزیران رسید که بر اساس آن دولت موظف شد پانزده هزار هکتار از اراضی بخش‌هایی از منطقه حفاظت شده سراج و نیز محدوده پیرامون آن را جهت اکتشاف گاز به وزارت نفت واگذار کند. پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان بابت خسارت وارد شده به یک شرکت پرورش میگو که در منطقه حفاظت شده سراج مجوز فعالیت داشت در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت. اما شرکت مذکور که اعضای هیات مدیره آن را افرادی چون آقایان “ک”، ” ق” و ” م” از سران حزب کارگزاران تشکیل می‌دادند، تنها چند ماه قبل و باز هم با تصویب هیات وزیران دولت اصلاحات توانسته بودند مجوز فعالیت در منطقه حفاظت شده سراج، برای پرورش میگو را دریافت کند.
 
10. در دوره تصدی ولی الله سیف بر بانک صادرات دولت سازندگی – رئیس بانک مرکزی فعلی- اختلاسی به مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان در بانک صادرات صورت گرفت که «فاضل خداداد» را به دام مرگ کشاند. اگر یک میلیارد دلار آن روز را به ریال امروز تبدیل کنیم حدود ۳ هزار میلیارد تومان می‌شود.
 
11. احمد خرم وزیر راه و ترابری دولت اصلاحات به خاطر حادثه ی نیشابور و کشته شدن حدود ۴۰۰ نفر در این و هزینه‌کرد حدود ۱/۷ میلیارد تومان فقط برای افتتاح فرودگاه ناتمام امام خمینی و صرف هزینه‌های دو میلیاردی به قیمت سال ۱۳۸۲ برای دکوراسیون دفتر وزیر توسط مجلس عزل شد. میز جلسه با خبرنگاران این اتاق ۴۲ میلیون تومان، و درب اتاق پنج میلیون تومان ارزش ریالی داشته است.
 
12. ضعف عملکرد دولت خاتمی و تعلل مسئولان مربوطه در بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از میدان پارس جنوبی باعث شد کشور همسایه در این میدان به میزان قابل توجهی از ما جلوتر باشد.
 
13. در دولت هفتم و هشتم شاهد به‌کارگیری روش‌های غیر صیانتی در تولید از میادین نفتی بودیم که این مسئله هم در قالب قراردادهای بیع متقابل انجام شد و هم به دلیل عدم تزریق گاز لازم به میادین نفتی. به خاطر عدم تزریق گاز مورد نیاز در مخازن نفتی کشور که عمدتاً در نیمه دوم عمر خود هستند حجم عظیمی از ذخائر نفت خام درجای این میدان‌ها دچار هرزروی شده‌اند که خسارت آن‌ها میلیاردی است.
 
14. در زمان وزارت زنگنه، در مخزن بزرگ نفتی پارسی به دلیل رعایت نکردن نسبت تزریق به تولید پیشنهادی، چاه‌ها دچار گاز گرفتگی و نمک اضافی شدند و افت کیفیت نفت تولیدی و نهایتاً کاهش بازیافت ثانویه و آسیب رسیدن به مخزن را بدنبال داشته است. سرانجام تنها در یک دوره به ازای ۱۵ میلیون نفت برداشت شده این مخزن حدود پنج میلیون بشکه آن بر اثر عدم تزریق گاز به هدر رفت.
 
15. چرا شرکت نفت در زمان دولت آقای خاتمی قرارداد ۲۰۰ میلیون دلاری دارخوین را با شرکتانی ایتالیا یک میلیارد دلار بستند و قرار داد ۵۰۰ میلیون دلاری سروش و نوروز را با ۵/۱ میلیارد دلار؟
 
16. خسارت حداقل و سالیانه قرارداد کرسنت معادل ۲۴ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. م.هاشمی تنها در قرارداد کرسنت، ۸۵ میلیون دلار پورسانت گرفته است.

«تایید مهدی هاشمی توسط بیژن زنگنه وزیراسبق نفت برای همکاری با شرکت های خارجی»
 
پرونده استات اویل مربوط به اتهام رشوه‌گیری از م.هاشمی است که از این شرکت نروژی مبلغ ۱٫۵ میلیون دلار آمریکا در سال برای مدت ۱۰ سال از ژوئن ۲۰۰۲ رشوه دریافت کرده است. شرکت نروژی استات اویل به دلیل پرداخت رشوه به مهدی هاشمی محکوم شد و با آن برخورد شد در حالی‌که این شرکت برای کسب منافع برای کشورش چنین رشوه‌ای را داده بود، اما در ایران با رشوه‌گیر که منافع ملی کشور را مورد هجمه قرار داده بود برخوردی نشد.

«استات اویل به پرداخت رشوه ۱۵ میلیون دلاری به مقام سابق ایرانی اذعان کرد»
 
17. فروش گاز ایران برای مدت ۲۰ سال به قیمت 17.5 دلار (۱۴ برابر زیر قیمت جهانی) به طرف اماراتی با رشوه‌های کلان برای دلالان دولتی و…
 
18-  ۴۸۰ هزار صفحه سند در قالب ۴۳ جلد گزارش از تحقیق و تفحص زمان آقای جاسبی و به ریاست هیات مدیرگی آقای هاشمی رفسنجانی به مجلس ارائه شد. در این گزارشات ۹۰ سند فساد و مشکلات این دانشگاه ثبت شده بود که شخص مدیر دانشگاه آزاد اسلامی در آن نقش ایفا می‌کرد. یکی از صدها تخلف دانشگاه آزاد پرداخت متاسفانه ماهانه هزاران پوند به حساب واحد آکسفورد در کشور انگلستان بوده است که بعدها معلوم شد چنین دانشگاهی اصلا وجود ندارد. م. هاشمی بابت ماموریت خودساخته به دانشگاه آزاد واحد آکسفورد به مدت ۱۹ ماه ماهیانه ۳۲۰۰ پوند همراه با ۴ میلیون تومان از دانشگاه آزاد دریافت می‌کرده است.

«سند پرداخت دانشگاه آزاد واحد آکسفورد به هاشمی به مدت ۱۹ ماه ماهیانه ۳۲۰۰ پوند»
 
19. بر اساس مستندات بانک مرکزی که توسط مقامات این بانک در دولت اصلاحات منتشر شده، هزینه‌های جاری دولت گذشته به طور متوسط هر سال دچار افزایش ۱۰۰ درصدی شده است و از ۴۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۷۶ به ۳۹ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان در سال ۸۳ افزایش یافته است.
 
20. م.هاشمی در زمان مدیریت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در سالهای ۸۲ تا ۸۴ مبلغ ده میلیارد و بیست و سه میلیون و پانصد و سی و یک هزار تومان که با احتساب کاهش ارزش وجه مذکور به مدت ۷ سال اکنون به مبلغ شانزده میلیارد و یکصد و شصت و دو میلیون و هشتصد و سی و یک هزار تومان رسیده اختلاس نموده و اسناد و فاکتور های جعلی ارائه کرده است.
 
21. براساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور به شماره ۴۰۹۵۶/۸۵/۳۲ م.هاشمی مبلغ ۵۲۰ میلیون ریال از وجوه شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی را اختلاس کرده است. همچنین مشارکت مدنی وی با شرکتی به نام شناور سکوساز (شنکو) فاقد وجاهت قانونی عنوان شده است.
 
22. هادی عرب قبادی درباره فساد اقتصادی در دولت آقای خاتمی می‌گوید: قرار بود در ستاد بهینه سازی مصرف سوخت صدها هزار نسخه کتاب برای کودکان منتشر کنیم که به جای آن ۲۵ هزار نسخه چاپ شد و مابه التفاوت ۳۵۰ میلیون تومانی بابت تسویه مطالبات حسن معادی خواه -نشرذره- به وی پرداخت گردید.
 
23. روزنامه بیلد ام زونتانگ چاپ آلمان طی گزارشی ادعا کرده است، مردی که تلاش داشت ماه گذشته میلادی با یک برگ چک به مبلغ ۷۰ میلیون دلار وارد آلمان شود، یک چک متعلق به رئیس سابق بانک مرکزی جمهوری اسلامی، در دولت آقای خاتمی بوده است. گزارش‌های منتشر حاکی از آن بود ماموران گمرک در فرودگاه دوسلدورف در چمدان یک مرد یک برگ چک به مبلغ ۳۰۰ میلیون بولیوار ونزوئلا، معادل ۷۰ میلیون دلار پیدا کرده‌اند. پلیس و ماموران گمرک آلمان سرگرم بررسی احتمال پولشویی های بیشتر هستند.
 
24. سعید مرتضوی در چندین نوبت به برخی روزنامه‌ها مبالغ قابل توجهی پرداخت کرده است که در میان این روزنامه‌ها نام‌هایی نظیر اعتماد، آرمان و آفتاب یزد به چشم می‌خورد. علاوه بر این، نام هوشنگ سفیدی مدیرمسئول وقت روزنامه آرمان در میان دریافت‌کنندگان کارت هدیه به مبلغ ۱۰ میلیون تومان و همچنین دریافت ۵۰ میلیون تومان جهت سمپوزیوم مؤسسه آرمان به چشم می‌خورد. سعید مرتضوی در آخرین روز کاری خود ۱۶ مرداد ماه دستور پرداخت ۹۶ میلیون تومان پول را برای خبازها فعال کارگری اصلاح طلب (رییس کانون کارگران بازنشسته) صادر می‌کند. مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال وجه نقد هم به آقای ناصر برهانی دیگر فعال اصلاح طلب، بابت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی و آموزشی پرداخت شده است. همچنین برهانی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از مرتضوی گرفته که در سند امور مالی سازمان، دلیل آن ذکر نشده است!

وقتی سعید مرتضوی در آخرین روز کاری خود (۱۶ مرداد ماه) دستور پرداخت ۹۶ میلیون تومان پول را برای خبازها صادر می کند
 
  
سند پرداخت پول به روزنامه های اصلاح طلبی نظیر اعتماد، آرمان، آفتاب یزد و…
 
25. اسناد موجود در بنیاد بیماری‌های خاص حاکی از آن است که در سال ۱۳۷۴ مبلغ 2/000/000/000 ریال از وجوهات بنیاد بیماری‌های خاص، تحت مسئولیت خانم فاطمه.ه توسط آقای آشوری در اختیار ستاد انتخاباتی کارگزاران قرار گرفته است. با توجه به شرایط موجود سوء استفاده مالی از محل وجوهات بنیاد بیماری‌های خاص در انتخابات آتی متصور می‌باشد.
 
26. مدیرکل منابع طبیعی استان تهران (غلامعباس عبدی‌نژاد) در تاریخ 83/4/26 طی نامهی شمارهی ۱۱۶۹۷/۶۷ خطاب به دفترخانهی اسناد رسمی شمارهی ۵۳۹ تهران، درخواست نموده تا نسبت به ثبت و انتقال قطعی ۱۲۴۵۰ مترمربع از اراضی منابع‌ملی پلاک ۲۴ موسوم به لالان، با استناد به مجوز شماره ۵/۲۳۲۱ صادره در تاریخ ۷/۳/۸۰ از ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، به محمد.ه اقدام نماید.
 
27. در پی درخواست صدور مجوز فروش برای باغی به وسعت ۲۲۷۰ مترمربع جنب پارک جمشیدیه، از طرف مالک آن (خانم فرزین)، با تبانی صورت گرفته بین آقای علی.ه و کرباسچی به بهانهی طرح گسترش پارک جمشیدیه، این مجوز صادر نگردید و علی.ه به عنوان نماینده شهرداری، ملک فوق را به نام مریم هاشمی‌نژاد (همسر وی)، به مبلغ ناچیز ۹۰ میلیون تومان خریداری نمود و با رفع موانع فروش و عوامل کاهش دهندهی قیمت، آنرا پس از چند ماه به مبلغ 1/900/000/000 ریال به فروش رساند.
 
28. یاسر.ه در زمان ریاست آقای کرباسچی در شهرداری تهران، با استفاده از نفوذ خود در شهرداری توانست ۴۵ هزار متر مربع از اراضی پارک چیتگر را تحت عنوان فدراسیون سوارکاری کشور در اختیار بگیرد. متعاقباً وی در مرحله دیگری ۳۰ هزار مترمربع از پارک مذکور را هم افزون بر متراژ قبلی تصرف می‌نماید.


29. علی.ه بابت ملغی شدن طرح عظیم گسترش پارک جمشیدیه که زمین فوق را کاملاً دربر می‌گرفت و مانع اصلی فروش آن محسوب می‌شد و منتفی شدن طرح تعریض خیابان جمشیدیه که در آن پانصدمتر از باغ فوق برای عبور مسیل در نظر گرفته شده بود مبلغ 350/000/000 ریال به عنوان حق السهم به شهردار وقت تهران پرداخت نمود.
 
30. آقای حسین ثابت بکتاش در سال ۱۳۷۲ توسط اعضای حزب کارگزاران، جهت فعالیت در کیش به آقای یزدان‌پناه (رئیس سابق منطقهی آزاد کیش) معرفی می‌گردد و به توصیه آن‌ها، 770/000 مترمربع زمین (هر متر 4 هزار تومان، جمعاً معادل3/080/000/000 تومان) در اختیار وی قرار می‌گیرد.
منبع: سایت خط امام
https://jahannews.com/vdcawonei49neu1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawonei49neu1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شربتیان
آنوقت آقای هاشمی با چه رویی از فساد تامین اجتماعی انتقاد می کند؟
هنوز نرسیده، دارند آش را با جاش... روزنامه خودشون یک میلیارد، سایر روزنامه های کشور هم یک میلیارد... ببخشید اسم این کار چیه؟ قربت الی الله؟!!!
با روی زیاد
شباهاته اینا به امریکا و علاقشون البته خیلی برای من عجبیه، دیدید امریکا با چه پروریی از حقوق بشر حرف میزنه، جناب هاشمی و همکاران هم با پرورویی از پاکدستی دولت خودشون و دولت خاتمی حرف می زنن!!!!
Iran, Islamic Republic of
رفتار و گفتار و مواضع همه مستکبران شبیه هم است.. چون استادشان یکی است.. و آن استاد جز شیطان نیست
مهرداد
دوستانی که صحبت از اختلاس در دوران اصلاحات میکنید...
جواد
Iran, Islamic Republic of
16سال دوره هاشمی و خاتمی رو زیر ورو کردید اینقدر مطلب جمع کردید ولی جمع همه اینها نصف گلکاری بابک زنجانی نمیشه حالا اون به کنار اختلاس 3 هزار میلیاردی و فرار خاوری-دست ودلبازی های مرتضوی از بیت المال-ایده پردازی های مشایی در مورد دین-مدرک جعلی مرحوم کردان و............. رو چیکار کنیم.گناه کسانی که افتضاحات 8 سال احمدی نژاد رو تطهیر می کنند کمتر از احمدی نزاد و دوستانش نیست.میدونم که منتشر نمی کنید چون از صدای مخالف خوشتون نمیاد...
فاطمه
دوست عزیز ریشه همه این مفاسد و آقایونی که گفتی رو بگیری و بری میرسی به دولت رفسنجانی و خاتمی و اصلاحات ! شما که دقیق میشی یه کم بیشتر دقیق شو
....
Iran, Islamic Republic of
خوبه ااین آقایان هستند که شما و امثال شما جهت تطهیر دولت نهم و دهم بهانه سازی کنید.
تا کی تصمیم دارید خودتون رو به خواب بزنین
Iran, Islamic Republic of
منظورت احمدی نژاده تو خواب هستی این ها باید جلوی احمدی نژاد لنگ پهن کنند
Iran, Islamic Republic of
تمام اینهایی که این آقا جواد شمردند.. تماما ریشه در همان دوران سازندگی دارد که به وقحت میگفتند در زیر چرخهای توسعه ممکن است برخی له شوند
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره
مطلع
Iran, Islamic Republic of
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت فقط 2 میلیارد دلار بود اما خسارت کرسنت 53 میلیارد دلار است.
ببخشید میشه بفرمایید بابک زنجانی دست پروده کیه دقیقا؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دست پرورده دولت نهم و دهم و جماعت اصولگرا
کسی دولت قبل رو تطهیر نمی کنه فقط میگه کسانی که خودشون مشکل دارند حالا نباید مدعی بشن
علي
فقط بند 10 اين ليست برابري مي كند با 3 هزار ميليارد
اگر فسادهای اونموقع رو به رقم الان حساب کنیم چندین برابر خواهد شد ....
متقی
نه اینکه بابک زنجانی به هاشمی ربطی نداره یا مدرک بقیه حتی اقای ه واقای ر درست است
کسی تطهیر نکرد اول بیا جواب این موارد رو بده بعد به اونجاها هم میرسیم فرار به جلو میکنی؟؟/
Iran, Islamic Republic of
این فرار رو به جلو جماعتی که نمی خوان پاسخگو اعمال و خسارات وارده به ملت باشن
بابک جون هم از دست پرورده های همین آقایون نورچشم شماها هستند. ...
Iran, Islamic Republic of
میتمستند صحبت کن
تازه بدوه هیچ مدرکی....حرف باد هواست اخوی منم میگم تو دولت احمدی نژاد صذ میلیارد دلار گم شد...مدرک بیار
Netherlands
جواد خان! مشکل تو اینه که فکر میکنی بابک زنجانی ماحصل دولت احمدی نژاده در حالیکه اون در دولت سازندگی ریشه کرد و در دولت اصلاحات رشد کرد و در دولت احمدی نژاد میوه داد.
باریکلا از جوابت خوشم اومد
میدونم میسوزه!
مهدی
نکته جالبش اینکه خود دولت و وزرا با ....
حقجو
به دظر شما 17 میلیون دلاری که یک روزه ب ز پس از پایان خدمت مقدس سربازیش!!! در بانک مرکزی کاسب شد در چه زمانی رخ داده است؟
Iran, Islamic Republic of
تو چقدر عقب موندی هنوز نفهمیدی بابک زنجانی و3000هزار میلیار ادم کی بودن پسرجان ادم هاشمی وخاتمی بودن 30سال کشور دست این دونقر بوده یعنی تمام وازرتخانه ها ادارات دست اینهاس اگر کنار هم بروند ادماشونا کاشتن فرمانشونم دستشونه جز این باشند سیاست مدار نبودن ساده
یاس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جرم دولت احمدی نژاد جرم دولت خاتمی رو پاک نمیکنه
امير علي
Iran, Islamic Republic of
عزيزم اينا كه فساد اقتصادي نيست....شما چتون شده؟؟؟مگه نميدونين مملكت ملك مطلق آقايونه...مگه پسره نگفته كه باباش پدر انقلابه...اينا كه ميگين حق اين دارودسته است...خب صاحبي گفتن...پدري گفتن...توبه كنين...توبه...تواين مملكت فقط يه نفر بد بود..يه نفررانت بده بود...يه نفر بدتر از شيطان و امريكا و ..بود كه اون هم رفت. خلاص...
Iran, Islamic Republic of
چه مظلوم نمایی
مینا
France
😀😀😂😂😂😂 ایول
مفسدان زمان دولت احمدی نژاد هم همشون از زمان هاشمی وارد سیستم شده بودن و پرورش پیدا کرده بودن و حالا در زمان احمدی نژاد تونستن ضربه بزنن. اینکه باید سیستم با فساد مبارزه بشه یعنی همین موضوع، ولی در مصداق ها قطعا اعظم افراد از زمان هاشمی تو سیستم رشد کردند و فساد ایجاد کردن
lpln
با این نظر موافقم چون میدونستند...
... آن زمان وارد عرصه شدند!
اصغر
دادا معلومه دل پری داریا. ...
Iran, Islamic Republic of
گیرم که حرف شما صحیح که در کل غلط بگذرسم چرا آقای رئیس جمهور محترم در دولت نهم و دهم که مدعی عدالت بود در جهت مبارزه با این افراد قدمی بر نداشت.
شکرانه
ببخشید ولی فکرمیکنم این وظیفه قوه قضاییست نه مجریه
Iran, Islamic Republic of
...
کوروش
Iran, Islamic Republic of
لطفا اگر اطلاع نداری....
United States
ولی هیچکس نتونست رکورد اختلاس 3000 میلیاردی و 8000 میلیاردی دولت احمدی نژاد رو بزنه! (بدون سانسور چاپ کنید!)
محمد
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اصلن گزارش رو خوندی؟
فقط بند ده، معادل سه هزار ممیلیارد میشه...
داور کم دقت کن!
مینا
France
رکورد !؟ هر چیزی رو به نرخ روز حساب کن صد میلیون بیست سال پیش به اندازه اون اعداد هست تقریبا
United Arab Emirates
جالبه مردم هر زمان خواستند حرف بزنند بهشون گفتید ضد انقلاب
Romania
این گزارش بسیار بسیار مهمی است. لطفاً تصویر استاد گذاشته شده را با کیفیت بالاتر بگذارید تا قابل خواندن باشند و بشود از آنها پرینت گرفت.
Romania
مهدی هاشمی باید مجددا محاکمه و مجازات بشه
آقاجان بذار هرچی دلشون میخواد بدزدند، هرچی میخوان بخورند نوش جونشون. فقط تحریم نباشیم. فقط امریکا ما رو تهدید نکنه فقط بهمون ویزا بدهند و همه چی ارزون باشه
واقعا که براتون متاسفم
حالا بازم بشمارم ...
امثال شما که تا دیروز می گفتید عده ای کاسب تحریم شده اند ؟ حال چه شده است که حامی این دل و دزدی ها شده اید ؟
امين
داداش ديگه چيزي نمونده بخورن.
نترس اگه آمريكا تحريم رو هم برداره بازم همون حداقل ثروتمند كاسب ميشن به من و بقيه چيز زيادي نمي رسه.

شايد شما جزء اينايي، نگراني سهمت يادشون بره؟
حق توحش چی؟ اگه خواستن اون رو هم بدیم یا تا همین جایی که لیست فرمودید کفایت می کنه؟!
مهدی
ما شهید نداده ایم با آمریکا دوست شویم /
تا خون شهدا پای انقلاب و عقیده های مان هستیم
آمریکا کیلو چنه ان شاء الله به امید خدا روزی بیاد امریکا برا آشتی با ما به پای ملتمون بیافتن
یاعلی
مدیر گره کامپیوتر دانشگاه ازا امینی
www.unit.sub.ir
Iran, Islamic Republic of
فعلا که تمام برنامه های فکری فرهنگی و سیاسی و اقتصادی کشور شکست خورده...
کوروش فرزند شهید
Iran, Islamic Republic of
ببین اسم شهید حرمت داره
لطفا اونارو با اینا هم نزن اگر بفهمی شهید واسه خا ک ناموس دینش جنگید الان نه خاکی مونده نه ناموسی نه دینی
افتاد
خوب چشاتو واکنی میبینی همه اینا با اونا متناقضه
خواهشن حساب شهدارو با این جماعت ریا کار اهل تضویر یکجا نیار هر کس سکوت کنه مقصره ...
داداش اشتباه اومدی...باکی کارداری؟زنگ بالاروبزن
الحق که جهان چهارمی هستی؟؟؟
ویزا بگیری اوکی هستی...خوبه شما مال این دوره ای زمان پیامبر بودی چکار میکردی....با اولین توگوشی دینتو میدادی میرفت.......
تو خودت دزدی
رضا
...میخواهیم چکار بگردیم زندگی کنیم عشق بازی کنیم بریم آمریکا انگلیس و .... ما آزاد باشیم هرکاری دلمون خواست بکنیم چکار به آینده فرزندان و مملکت داریم...
متقی
باش تا صبح (شب) دولتت بدمد
ایرانی
ما شاالله شما خیلی خیلی غیرتی تشریف دارین.
با همین غیرت پیش بری دشمناتو شکست می دی شک نکن.
...
کسی مدعی مبارزه با فساد است که فرزندش رشوه میلیاردی گرفته است ، کسی مدعی مبارزه با اقتصاد شده است که در زمان دولت هایشان بیشترین اختلاس ها را در پرونده دارند ،،، تا کی می خواهید این بازی را ادامه دهید آقایان اصلاح طلب ...؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر اصولگرایی
شما که اینقدر حق گو هستید بگید خودتون چقدر گرفتید اینارو بنویسید و از اصولگرایان چیزی نگید؟
واقعا پول شما حلال هست می خورید؟
واقعا اصول گرایان به مردم بیشتر خیانت کردن یا اصلاحطلبان
...
Iran, Islamic Republic of
شما معلومه جهان نیوز رو نمی خونی. اینا بیشتر از اصلاح طلبا به اصولگرا ها پرداختند ولی ظاهرا این مطلب جهت یاداوری مدعیان دروغین مبارزه با فساد بوده
شما که جهان نیوز میخونی تا حالا ....
مگه شک داری در خیانت اصلاح طلبا ؟
اون از لو دادن اسرار هسته ای توسط مجلس ششمی های خائن ، اون از اختلاس ها ، اون از قراردادهای ننگین ، اون از پیشنهاد اصلاح طلب ها به آمریکا برای تحریم بیشتر و ...
حالا چقدر جالب شده که آقایون مدعی می شند هسته ای باید متوقف شود تا تحریم ها برداشته شود ، حال آنکه خودشان پیشنهاد تحریم رو به آمریکا می دن !
شما از سویی به تمجید از دولت خاتمی می پردازید و از سویی شاهد هستیم در زمان خاتمی تعلیق صورت گرفت ، اگر واقعا وضعیت معیشتی مردم در آن زمان خوب بوده پس چرا هسته ای تعلیق شد ؟
علی
....به گرد پای احمدی نزاد نمی رسند
فاطمه
عزیز حالا چرا ناراحت میشی ؟؟؟
اینا که سنده ؟؟ از گفتنش ناراحت میشی که اینم جزء تاریخ نمیشه عوض یا فراموشش کرد !!!!
اصلاح طلبان
ایرانی
بابا بی خیال تو ندیده داری قضاوت می کنی؟؟؟؟؟؟
عجب مومنی هستی تو ،احسنت!!!!!
Finland
هيچكدام دولت فعلي با قرارداد تركمنچاي
علی
به یاد دارند.علت اصلی دشمنی آنهاهم باآقای احمدی نژادهمین مسائل بود چون دست آنهاراازمملکت وبیت المال تاحدودزیادی کوتاه کرده بودونمیتوانستندبراحتی بچاپند.
اصغر کپک
حاجی بس کن تو رو خدا....
قابل توجه جناب آقای ... رئیس قوه ...
اگر دروغ نوشته اند پدرشان را در آورید چون با ایجاد جنگ روانی مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین کردن اما اگر حقیقت و مستند می گویند و شما رسیدگی نمی کنید به شما وعده آتش جهنم را میدهم چون انشاء الله در دادگاه الهی به خاطر عدم اجرای احکام الهی و بدبین کردن مردم مسلمان به نظام اسلامی گناهکارید.
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
آقایان متصدی قوه قضائیه!!
اگر این آمار و ارقام درسته پس برای چی اینها الآن هنوز در امور اجرایی کشور مسؤلیت دارن؟ برای چی به سزای عملشون نرسیدن؟ برای چی حق حیات دارن؟ برای چی اجازه دسترسی به بیت المال مسلمین را دارن؟ دزدی از بیت المال خیلی بدتر از دزدی معمولیه. چرا اینقدر بی تفاوتید؟ مگه قراره تا کی بر سر این پست ریاست بمونید؟ پس باقیات صالحات برای اون دنیا کی میخواهید فراهم کنید؟ نمیخواهید دعای خیر مردم شهیدداده و رنج کشیده دنبال سر خودتون و نسل بعدتون باشه؟ ما اگه به اندازه قطره ای از دریای این ملت سهم داشته باشیم به سهم خودمون از خیانتکاران به این نظام نمیگذریم و سر پل صراط جلویشان می ایستیم
Iran, Islamic Republic of
akhe baradare man khode......
Iran, Islamic Republic of
... عالي عالي عالي گفتي
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
چون طرفداراشون باور نمیکنن چون رسانه های دشمن پشتشونن چون با شعار آزادیو و الکسیز و ورزشگاه رفتن زنان و .... مردم رو گول میزنن بعدش مظلوم نمایی میکنن و اگه بخوان با اینا مقابله کنن ، طرفدارای عقده ای فتنه گر یزیدیشون که با خلقیاتشون تو ۸۸ به خوبی آشنا شدیم ، میریزن میگن اینا پرونده سازیه به خاطر نظرات متفاوت اونارو گرفتن !!!
آدم های قدر نشناس!
این چه حرفی است؟ نفرمایید!
فجایع؟!
مگر یادتان نیست کشور گل و بلبل بود و همه جا عطر خوش رفاه پیچیده بود! شب هایمان از نور ستاره ها می درخشید و دیگر برق لازم نبود! شکم ها همه سیر بود و قصاب ها گوشت هایشان را به گربه ها صدقه می دادند! روستاها آباد! زمین ها پر بار! همه اهل اخلاص و دوستی!
هر روز یک لباس نو می پوشیدیم! تحریم نبودیم! تهدید نمی شدیم! آقازاده ها مجبور نبودند لیست تحریم تهیه کنند و برای ایجاد فشار بیشتر بر مردم به آمریکا بدهند! همه راضی! از آمریکا گرفته تا عربستان وهابی!
بعد یه دفعه احمدی نژاد اومد و همه جا سیاه شد! سیاه سیاه سیاه! اونقدر سیاه که باید 300 دور انتخاباتی دیگر به این ها رأی بدهیم بلکه یه ذره فقط یه ذره شاید اوضاع سفید بشه!
فاطمه
آخ که گفتی و از دل دردمند ما گفتی
رضا
مردم عصر حجر به این ... افتخار می کنن
خیلی وقیحند. بعد اینا دم از آزادی و حقوق مردم می زنند. منظورشون آزادی و حقوق آقازاده هاست.
رضوی
آقایون اصلاح طلب به خدا قبر و قیامتی هم هست.
تو که دم از قیامت میزنی آیا می دونی ....می دونی سه هزارمیلیارد چند تا صفر داره ؟ اگه عقل داری یه کم فکر کن
United Kingdom
و همچنین آقایون اصولگرا و افراطی!!!...
همه ي اينايي كه گفتي به يك دهم ٣٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ميرسه!!!
France
چرا عزیزم فقط فساد کرسنت 8 برابر 3هزار میلیارده
3000 میلیار دلار. کمه نه؟ ان بابا بابک زنجانی چی؟
8 سال گذشت ثابت نکردید!!
... را با آب زمزم هم بشویید، نجس است!
....
United Kingdom
آنکه به دروغ آمار میداد.... رفته است!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ریاضی چند میشدی تو اکابر عزیزم که فرق یک دهم وبا صد برابر بلد نیستی
....
Sweden
داداش من اینا رو نوشتن که مثلا بگن ببینید مردم!....
عمار
داداش جون سواد نداری من چیکار کنم
برو ارزش ریال و دلار اون موقع رو ببین نسبت به الآن حساب کن
اون وقت میفهمی کدوم یک دهم کدومه . . . !
مهدی
درضمن خاتمی در موقع تحویل ریاست جمهوری به احمدی نژاد"2ماه"پاداش به کارکنان داد که کل خزانه خالی شود .لطفا در باره این موضوع ومغایرت ان با قوانین بگویید
مهدی
در سال 83-84 سایت تابناک گزارشی در خصوص زمین خواری برخی مدیران وقت وزارت کشور(مدیران خاتمی)باسند ومدرک ارایه داد که همین اقای فتنه گر که الان در ارشاد است(خانجانی) انموقع مدیر روابط عمومی بود که با دستپاچگی وناشیانه انرا به این عنوان که بعد از ساعت اداری مدیرها کار می کنند رد کرد
بله اگر احمدی نژاد دزدی اینها رارو میکرد وفریب حرف برخها از جمله خاتمی فتنه گر و....همکار دزد را نمی خورد که گفته بود :مچ گیری نکنید اینها اینقدر پررو نمی شدن والله جای دزد وداروغه عوض شده
فساد در ستاد مواد مخدر ریاست جمهور وحیف ومیل بیت المال توسط فلاح واقوام اقای هاشمی رفسنجانی(درخشان) ومعاون وقت وزیر اموزش وپرورش "مختار موسوی"ومحکومیت ایشان (این اقا جز مسولینی بود که در اعتراض به ...مجلس 6 تهدید به استعفا کردن وبیانیه دادند وعجب اینکه بعد از چندی دبیر جدید ستاد ("معروف به هاشم رشتی"که از دوستان خاتمی بود وبه خاطر برخی از کارهایش حضرت اقا در سال 80 او را از وزارت اطلاعات بیرون کرده بود) توسط خاتمی دبیر ستاد شد وطی نامه ای به قوه قضاییه از شکایت از این مدیران دزد صرفنظر کرد ودزدان بیت المال بدون هیچ ...ازاد شدن؟؟؟؟
دروغ خیلی بده ....
زنده باد پسته رفسنجان
فاطمه
پس بالاخره قضیه پسته هم روشن شد؟؟؟
رضایی
خجالت هم خوب چیزیه والله
طلبکار هم هستند آقایون
ببین چه گلها که به سر ملت نزدن
تقصیر نظامه که اینارو تف نمیکنه بیروووون
Iran, Islamic Republic of
من که از حق خودم و زن و بچم نمی گذرم.آقای هاشمی باید پاسخگو باشند.
علی
متاسفانه اکثر کسانی که در سایت جهان نیوز نظر می گذارند جوان می باشند و دوران خاتمی را درک نکرده اند با دو هزار تومان دنیایی خرید می کردیم دوران خاتمی شاید در تاریخ ایران از لحاظ ارزانی تکرار نشود بهترین زندگی را کردیم اما شما جوانترهااحساسی نظر میدهید چون تحت تاثیر جو افراطیون قرار گرفته اید
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
قربونت برم علی آقا! مگه مشکل مردم فقط ارزونی و گرونیه؟ البته که میشه با یکسری سیاستهای اقتصادی یه دوره ای را خوب گذروند ولی کار ریشه ای و اقتصاد زیربنا را رها کرد پس نسل بعدی و فرزندان من و شما چه کنند؟ اینطورانصاف نیست
لعنت بر خائنین فتنه گر
جدی میگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر وضعیت معیشتی خوب بوده پس چرا زمان خاتمی فتنه گر ، هسته ای را تعلیق کردیم ؟
من دوران هاشمی و خاتمی رو هر دو تجربه کردم ، واقعا دوران سیاهی بود ،،،،،،،،،
اگر یارانه ها هدفمند نمی شد ، وضعیت اقتصادی هیچ تغییری نمی کرد،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
خود بزرگان افساد طلب می گن توسعه اقتصادی به حاشیه رانده شده شما چی می گین این وسط ؟
شما احساسی افراطی هستی اگرساکن عربستان بودی الان در سوریه می جنگیدی
رنا
معلومه خیلی هواتو داشتنا که اینجوری به جیلیزو ولیز افتادی-الان کاسبیت کساد شده عزیزم؟یه خورده فحش و فضاحت بده خودتو خالی کن....
اینجور که معلومه خاتمی خوب هوای شما رو داشته ،،، نکنه از بنیاد سوروس عیدی گرفتی... ؟
Iran, Islamic Republic of
حالا که هدفمند شد معیشت مردم چه تغییر بنیادی کرده یا ظاهری شما که تعلیق نکردین سیاستهای هسته ای رو چی شامل مردم شد سال 86 آقای احمدی نژاد وعده افتتاح بوشهر رو داد پس چی شد؟؟؟
فاطمه
من مثل شما دوره خاتمی و حتی دوره رفسنجانی رو هم تجربه کردم انتظار میره از بزرگترها که عمق قضیه رو کنکاش کنه و کوچکترها رو راهنمایی
گرانی چند دلیل دارد
1- قیمت ها آزاد سازی شد که این موضوع سالها پیش مطرح شده بود
2- تحریم ها زیاد شد که در نتیجه دشمنی دشمنان داخلی و خارجی بود که نتیجه مخالفت با تفکر و عقیده مانند احمدی نژاد بود
3 - خیانت های داخلی بود که در مخالفت با نظام بود که ظاهر مخالفت با دولت را به اون داده بودند
احساسات و ظواهر رو رها کنید
Iran, Islamic Republic of
ارزونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابابیدارشو
Iran, Islamic Republic of
بابابزرگ همچین حرف میزنی انگار مال زمان ... ماهم اون موقع رو حس میکردیم ...
متقی
انوموقعه در ماه چند تا دوهزار تومن داشتی ما هم تون دوره بودیم
متولد دولت اصلاحات
آره یادم هست.با دو هزار تومن یه شتر میگرفتیم و قربونی میکردیم و میدادیم همسایه ها.چه دورانی بود یادش بخیر.البته زمان آقای هاشمی که با دو هزارتومن میشد دوتا شتر خرید کرد و به همسایه ها داد.البته تر زمان آقای روحانی با دو هزار تومن سه تا شتر و شاید بیشتر میشه خرید,قربانی کرد و به همسایه ها داد برای اموات.
متولد دوران اصلاحات
زمان احمدی نژاد با دو هزار تومن حتی ...شتر هم بهت نمیدادند!!!
ایرانی
معنی زندگی بهتر تعلیقه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز کدام ارزانی را تجربه کردید؟؟ ....
ساسان
اگه پول رشوه پرونده کرسنت رو میدادن به ملت با صدبرابر شدن قیمتا هم کسی اخ نمیگفت
پس چرا با اینها برخورد نمیشه. چون باباشون استوانه است؟
مگر یادتان نیست آقا ما اول در بهشت برین بودیم!
بعد احمدی نژاد آمد گولمان زد یه هو از بهشت رانده شدیم!
حالا دوباره این ها می خواهند دستمان را بگیرند و ما را یواش یواش به بهشت برگردانند!
اول آمریکا، بعد عربستان، بعد 14 مارسی ها!
هم از بعد سیاسی و هم از جهت اقتصادی!
ali
بالا برید پایین بیایید تا جون دارید مقاله چاپ کنید روی نظر مردم تاثیری نداره چون مردم فاجعه و فساد و دروغ و گرانی و رانت را در دوران احمدی نژاد با پوست و گوشت و خونشون حس کردند دیگه بس کنید جهانیها
علی
Iran, Islamic Republic of
دوست خوبم! کسی نمیخواد فساد و دروغ و گرونی در دوران احمدی نژاد را انکار کنه. فساد و بدی همه جا و هر زمانی ناپسنده و باید پیگیری بشه ولی اگه کسی ادعا کنه که فساد دولتی ناپسنده در حالی که بعضی از اعضای دولتش غرق در فساد بودن این دیگه خیلی بی انصافیه. شما که دیگه اینو باید قبول داشته باشی پس رحمت بر اون شیر پاکی که خوردی!
منطق و انصاف را در این کامنت دیدم
دانشجو
شما هم بالا برید پایین بیاید امثال خاتمی منزوی شدن ، و باید به فکر بنیاد سوروس باشن...

ضمن اینکه چون جوابی برای این گزارش مستند ندارید مجبورید فرافکنی کنید ، این حرف شما اوج عصبانیت بود...
Iran, Islamic Republic of
فر فکنی رو امثال شما میکنین که 6 سال گزارش نهاد های مربوطه در خصوص فساد در دولت نهم و دهم رو ندیده می گیرین
Iran, Islamic Republic of
اخی مثل ... حرف میزنی خودتو چند تا مثل خودتو که فقط مثل قمپز صدا داریدو مثل سنگ پا رو مردم حساب میکنی
تو کوچولو بودی اینا یادت نیاد
مهری
جهان نیوز خیلی خواب موندی
صادق
Iran, Islamic Republic of
چرا با این عوامل برخورد نشده؟؟آیا قوه قضاییه از این مسایل خبر ندارد؟آیا هیچ نهادی در ایران نیست که به این مسایل بپردازد و حق مردم را از دزدان بیت المال پس بگیرد؟
Iran, Islamic Republic of
کرسنت استات اویل و توتال به اندازه فساد همه دولتهای قبل از هخامنشیان تا کنون بوده است.
رسول مشهدی
از دانشگاه هاوایی هیچ اصولگرایی مدرک تحصیلی دریافت نکرده بود؟
برادران قوه قضاییه که از آنجا مدرک گرفته بودند را از یاد برده اید؟
برداشتهای خارج از ضابطه آقای احمدی نژاد را یاد برده اید؟
اگر مینویسید منصفانه بنویسید؟
دعوا سرلحاف من معلم بدبخت بیچاره رست که یکساله نتونستم برا بچه هام لباس بخرم و پسر بزرگم تو این سرمای زمستون کاپشن نداره و هر روز صبح که می ره مدسه بغض گلوی منو می گیره ای ...
اقا معلم شما که زودتر باید بری مدرسه پس چرا خونه ای؟؟؟به جای اینترنت برو کار کن
Iran, Islamic Republic of
واقعا که این اصلاح طلبا خیلی پررو هستند.
مهدی
این آقا چه فرزندان شایسته ای تربیت کرده. آورین آورین
مرگ بر همه دزدان بيت المال در هر لباس و مقام
خائنین باید محاکمه بشن
خوب که چی؟!
هیچی شما بفرما به کارت برس
درود بر احمدی نژاد بزرگ ... برترین رییس جمهور تاریخ ... که دست این افراد رو از امور بالای مملکتی کوتاه کرد ...
mjjk
.... بزرگ تاریخ ایران...
میهمان
Iran, Islamic Republic of
آقا ما نه اصلاح طلب میخواهیم نه اصولگرا ما کسی را میخواهیم که به دادمون برسه....
mihman
Iran, Islamic Republic of
برو بابا هیچکدومشون به حال ملت کاری نکردند دلت خوشه
منتقم
Sweden
دمش گرم چون زیر حرف زور هیکس نمیرفت ولی از نظر اقتصاد ی روزگار مردم رو سیاه کرد
ميدانم منتشر نمكنيد... با ٨٠٠ميليارد دلاري كه معلوم نيست احمدي نژاد چه كرد ، ميشد همه گره ها را باز كرد.
علی
همه دنیا او را شناختند تو اهل کجایی که نه هیچی دیدی نه هیچی شنیدی بابا از خواب پاشو
3.000 ميليارد.....
وحید دانشجو
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبا از اصول گراها بدتر . اصول گراها از اصلاح طلبا بدتر . شما همتون دزدید و مال مردم خور. واقعاً خسته ام از این همه دعواهای شما که کاملاً مشخصه که واسه پول و قدرت دارین دعوا می کنین وگرنه به خدا قسم اگه یه ذره به فکر انقلاب و ایران هستین. خدا همتونو لعنت کنه که حق مردم رو خوردین و یه آبم روش و هروقت ما مردم بیچاره یه گروهتون رو ورداشتیم اونیکی رو گذاشتیم گروهی که برداشته شده بودن شروع کردن به رو کردن گندکاریایه گروه دیگه و همین جور این سیکل ادامه خواهد داشت. با خوندن این مطلب دلم خون شد واقعاً . خدا لعنتتون کنه . منی که فرزند این نظامم دلم با این نظامه به آرمانهای این انقلاب دل بسته ام رهبری رو با جان و دل دوست دارم با دیدن این کثافت کاریا جیگرم آتیش می گیره که شما بی خردا چه جوری دنیای مارو و آخرت خودتو اینجوری نابود می کنین . من بدبخت دانشجوی فوق لیسانس امیرکبیرم هیچ امیدی به آینده ندارم 27 سالمه می خوام ازدواج کنم نمی تونم . باید برم تو یه شرکتی با حقوق ماهی 800 تومن کار کنم و با بدبختی تو این شهر تهران بمونم و دود بخورم و زنده گی کنم شهر خودمم کار نیست. اونوقت شماها میلیارد میلیارد می خورین و می چاپین عین خیالتونم نیست و من بدبخت اگه 5 دقیقه صبح دیر برم سر کار اخر ماه از حقوقم کم میشه . خدا همتونو لعنت کنه من از شماها نمیگذرم.
mjnh
... خودش زودتر ول میکنه و میره.
ldilhk
Iran, Islamic Republic of
موافقم باهات واقعا موافقم گل گفتی
حرف ملت رو گفتی
ای ول
علی
Iran, Islamic Republic of
احمدی هم از هردو بدتر !
م
Iran, Islamic Republic of
اگر اینهارا محاکمه کنند مردم امیدوار می شوند که قانون اجرا می شود که فقط برای ضعیفان نیست
amin
Iran, Islamic Republic of
...

هممون سرکاریم/جهان نیوز اگه واقعا صداقت داری منتشرکن
Iran, Islamic Republic of
همه این فسادهای اقتصادی درمقایسه بافسادهای اقتصادی دولت احمدی نژاد و جریا ن انحرافی قطره ای بیش نیست .
منتقم
Sweden
همین شما ها بهش میگفتین سردار سازندگی ! ....
فجایع اقتصادی!!!
United Kingdom
.... همه اینا که هیچی، هزاران برابر اینا یه طرف...
Iran, Islamic Republic of
....حالا که یتیم شدی پرونده رو میکنی
فرزاد
يه سوال اين مطالب را كه نويسنده محترم ليست كردند و نوشتند جز اون صورتي بود كه جيب آقاي احمدي نژاد بود اين 8 ساله ؟؟؟؟
اگر واقعا به اين اختلاسها و دزدهاي مورد ادعا واقف بوديد و 8 سال سكاندار كشور بوديد و دم نزديد همه تون از تمام اصلاح طلبان ...
....خوب به همديگر هم نان قرض مي دهيد
علی جانباز
نطفه اختلاس در زمان هاشمی بسته شد....
مسافر
آقا بسته....
بياييم هموار كنيم با عمل تحقق ظهور امام زمان (عج) رو" اونوقت متوجه ميشيم در زمان امتحان دوران غيبت كيا برنده شدن و كيا رفوزه
لبيك يا مهدي(عج)
Iran, Islamic Republic of
شماپایداری ها
....
جالبه این همه تخلف توی دولت انجام میشه ! همراه با مدارک بعد همه مسولینش دارن راست راست راه میرن !!!

...
Finland
...
درليست دريافت روزنامه ها نام سياست روز را مخدوش كرده ايد !
مرگ بر هرچی آدم که به هر طریقی به این انقلاب و نظام خیانت می کنه
اينجا ايران است ، يك عده اي براي سودهاي حاصل از تحريم همه كار مي كنند ...
چرا سیاه نمایی می کنید؟ ...
یعنی دولت پاک احمدی نژاد واقعا پاک پاکه؟!!!

بعضی ها هنوز هم به هر شیوه ای شده از او دفاع می کنند.
سمانه
توی هر دولتی مکنه چنین اتفاقاتی بیفته اما بحث سر اینه که احمدی نزاد از این متهمین هم دفاع میکنه.

بسیاری از مواردی که نام آوردید در دادگاه اثات نشده. شما به چه حقی چنین اتهاماتی را مطرح کردید؟؟
خاتمی و هاشمی کی از این فسادها دفاع کردند؟....
.... دم از پاکترین دولت زدید ...
United States
ایوللللللللل
الان که این کامنتو میذارم 40 تومن پول به adsl دادم اونم با کلی مدیریت هزینه واینا
داره احساس پوچی بم دس میده
صادق
حرف ملت هم همینه....سالهاست دارن این رو فریاد میکنند.......
gholamhossein
... اون موقع که این به قول شما فجایع اقتصادی اتفاق می افتاد شما کجا بودید اعتراض کنید ...
واقعا فساد مالي را مردم همه مي دانند ...
حبار کاظمی
.../شهید رحایی راانسان بیاد می اورد...
ناصر
شهدا اقایان هاشمی خاتمی ا حمد نزاد در نزد خدا جه دارند عرضه هاکنند شما شهادت دهید
بنده خدا
امید وارم که روسیاه وارد محشر شوند ...
عبدالله
تمام این اخبار ازروی ...... است و...
فارض
United States
....خاتمى و اختلاس؟....
خجالت بکشید!
.... یعنی اینکه ارث ایشان به فرزندانش می رسد. حالا دوست داشته یه جاهایی یه بخشش هایی هم به دیگران بکند ایرادی داره؟...
...
حمید
... ریس چمهور ایران باید بهترین اتوموبیل و هواپیما را سوار بشه .....
Canada
خوب كردند. هم خوردند هم كار كردند....
...آب بریزید...
دهاتی
رانت خواری های تمام دوره ها را هیچوقت نمی توانید با دوره احمدی نژاد مقایسه کنید...
فعلا مونده تا اختلاس های خاتمی فتنه گر رو بشه ، فعلا که خیای هاشون رو شده.
Finland
.... پرونده آریا و بیمه ایران و ب.ز رو از ذهن مردم پاک کنی اونم در پاگ ترین دولت تاریخ. (طبق معمول نظر رو منتشر نکن)
حسین
United States
... هیچ کس هم جلودارشون نیست ...
مسلمان
...
براي مجلس اينده خبرگان اينده رياست جمهوري اينده و.... به چه كسي بايد راي بدهيم كه...
چرا در مورد .. بیت المال در شهرداری چیزی نمی نویسید؟...
96
هر دم از این باغ بری میرسد...
....
Iran, Islamic Republic of
چی بگیم والا
Iran, Islamic Republic of
نکته مهم اینه که آن دولتها ادعا نداشتند که پاک ترین دولت تاریخ ایران هستند و با شعار میارزه با فساد و عدالت سر کار نیامدند.
...
Iran, Islamic Republic of
...این تنها بخش کوچکی از خیانت این گروه به ملت ایران.
محمد
Iran, Islamic Republic of
خداوند انشا الله خاتمی و دارو دسته اش را
رسوا کند
...
اردشیر
Iran, Islamic Republic of
از نمایندگان مجلس خواهش می کنم جلو ی فتنه گری فرجی ... ، در وزارت علوم را بگیرند
....
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
خاتمی بشنو خاتمی بشنو خاتمی بشنو

تا زنده هستم نفرینت می کنم
چون مملکت را بهم ریختی
...
...
@@@
ما از سال 84 تا 92 بهترین دولت را بعد از انقلاب تجربه کردیم . البته منکر بعضی اشتباهات دولت احمدی نژاد هم نیستیم . ولی در کل نیمه پر لیوان بسیار بیشتر از نیمه خالیش بود.
France
درودبراحمدی نژاد
خجالت هم خوب چیزیه
عجیبه!!!
کرمی
خواهشا همه دوستان برید یه دور کتاب راز قطعنامه را بخونید،به خدا خوندن این کتاب تکلیف اونوقت خودتون در مورد همه چی قضاوت می کنید.
سلام
خدا لعنت کنه دشمنان نظام و اسلام را
سلام
این رشته سر دراز دارد به امید روزی که تمام این آقایون از صحنه سیاست ایران و از صفحه روزگار محو شوند انشاالله
Iran, Islamic Republic of
دیگه واقعا یک نفر باید خیلی ... باشه که بگه اصلاحات پاک است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....