شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۱۰

چه چیز سیروس ناصری را نگران کرده است؟

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 335734
برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که ناصری یکی از کاندیداهای اصلی انجام مذاکرات محرمانه درباره توافق نهایی با امریکایی ها بوده است.
چه چیز سیروس ناصری را نگران کرده است؟
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، ابراز نگرانی و ناراحتی سیروس ناصری از توقف روند مذاکرات محرمانه با امریکا نشان دهنده آن است که مذاکرات محرمانه و پس پرده جایگاه مهمی در راهبرد مذاکراتی دولت روحانی دارد و این دولت درصدد از سر گرفتن آن با عبور از دستور العمل های موجود است.

ناصری که به تازگی به ایران بازگشته، روز ۱۵ دی در مصاحبه ای با روزنامه آرمان از اینکه روند مذاکرات محرمانه متوقف شده، ابراز ناراحتی کرده است.

وی می گوید: «شاید بزرگ‌ترین نقدی که من نسبت به این توافق دارم، این است که متاسفانه این توافق، توافق اولیه است.‌ کاش مذاکرات می‌توانست باز هم به صورت محرمانه ادامه پیدا کند تا به توافق نهایی برسیم و در آن مقطع توافق نهایی به بحث گذاشته می‌شد. چون علنی شدن این توافق، همانطور که می‌بینید تمام دشمنان را که عمدتاً دشمنان ایران هم هستند، بیدارکرده است. لذا کار خیلی سخت‌تر شده است».

این جمله ناصری در واقع تایید کننده دیدگاهی است که از سوی منابع غربی مکررا مطرح شده و برخی کارشناسان درایران هم با آن باور جدی دارند و آن این است که توافق ژنو در ۳ آذر محصول چند ماه مذاکره محرمانه ایران و امریکا بوده است.

طرف غربی تلویحا تایید کرده است که دو طرف وقتی به ژنو آمدند در واقع یک متن آماده و مذاکره شده روی میز وجود داشت و مذاکرات ژنو ۶ بیشتر صرف دستکاری در کلمات و عبارات شد.

«ایران هسته ای» پیش از این گزارش داده است که این روند محرمانه اکنون متوقف شده و اگر بناباشد مذاکراتی درباره توافق نهایی بین ایران و غرب آغاز شود – که منابع غربی می گویند از مارس ۲۰۱۴ آغاز خواهد شد- این مذاکرات در چارچوب دیدارهای رسمی با گروه ۱+۵ و مذاکرات حاشیه ای آن خواهد بود و اینکه کسانی از ایران با نمایندگانی از دولت امریکا در گوشه ای خلوت بنشینند و متنی آماده کرده و آن را به مذاکرات نهایی ببرند منتفی است.

علت هم این است که برخی تصمیم گیرندگان عقیده دارند این منطقی نیست که درباره مسئله ای با این درجه از اهمیت، سیستم تصمیم گیری به یکباره با متنی حاضر و آماده مواجه شود که چند ماه روی آن مذاکره شده و دیگر امکان دگرگونی اساسی در آن وجود ندارد.

برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که ناصری یکی از کاندیداهای اصلی انجام مذاکرات محرمانه درباره توافق نهایی با امریکایی ها بوده است و ابراز ناراحتی او هم به این موضوع بر می گردد که اکنون این امکان از وی و تیم مذاکره کننده هسته ای سلب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
شتر سواری که دولا دولا نمی شه ...
Iran, Islamic Republic of
چیزهایی که داده اند
یه تار موش می ارزه به هزارتا ....
Iran, Islamic Republic of
شاید می ارزه به خاندان تو.
آنها استاد مذاکرات محرمانه هستند و ما حالا حالاها باید برویم شاگردی کنیم. آن کلاهی که در توافق قبلی سر ما رفت بخاطر همان مذاکرات بی سر و صدای آقایان بود.
اين ناصری همان آقایی است که در يکی از هتل های ژنو ب...
مذاکرات محرمانه؟! یعنی اینا چیکاره ی این مملکت و ملت هستند که بخوان طبق تشخیص خودشون و بدون آگاهی ملت مذاکره محرمانه داشته باشند و امتیاز بدن و هی سر نوکری فرود بیارن؟! بعد یهو ملت ببینند که کل ایران دو دستی تقدیم غرب و آمریکا شده!
فکر میکنید چرا نظارت بر مذاکرات را نپذیرفتند ؟! به خاطر همین مذاکرات محرمانه و ...هایی که کرده اند.
مجید
Iran, Islamic Republic of
آقای سیروس ناصری گفتند برای عیادت مادرم به تهران بازگشته‌ام. وی همچنین اعلام كرده طی مدتی كه در ایران است فعالیت سیاسی و فعالیت مرتبط با امور هسته ای نخواهد داشت.
چرا براحتی به مردم دروغ می گویید؟
چه مصلحتی در این دروغ هست که 75 میلیون ایرانی نامحرم هستند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين مذاكرات همه اش فريبكاري است بدون شك هرگاه مذاكرات صلح جنبش فتح و فلسطيني ها با ميانجيگري شيطان بزرگ با رژيم اشغالگر قدس به نتيجه رسيد مذاكرات هسته اي ماهم با غرب به نتيجه مي رسد !!!
الان شصت و خورده ايي سال هست كه دارند مذاكره مي كنند عرفات را كشتند و حالا نوبت ابومازن هست اگر سصت و خرده ايي سال عمر كنه تازه مقدمات مذاكراتشون تموم نشده ؟؟!1