جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰
۱

عربستان ازمذاکرات محرمانه ماعصبانی شده

سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 333149
یک مقام بلند پایه وزارت خارجه امریکا گفته است مذاکرات محرمانه با ایران حتی دورن دولت اوباما هم سری بوده است.
به گزارش جهان به نقل از ایران هسته ای، این مقام امریکایی روز ۲۹ آذر این توضیح را در پاسخ به انتقادهای عربستان سعودی از پنهان بودن مذاکرات دو جانبه ایران و امریکا بیان کرده است.

بنابر گزارش دیوید بلر در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، این مقام امریکایی گفته است: «عربستان سعودی از اینکه در جریان این روند قرار نداشت کاملا عصبانی است اما حقیقتی که آمریکا و ایران درباره آن گفتگو می کردند،‌ اطلاعات «کاملا سری»‌ حتی در درون دولت اوباما بود».

منابع غربی گفته اند پس از روی کار آمدن حسن روحانی تیم هایی از ایران و امریکا حداقل ۳ دور در عمان مذاکره کرده و پیش نویس توفق ژنو را در این مذاکرات نهایی کرده اند.

این مذاکرات ظاهرا خشم عربستان سعودی را برانگیخته است.

این مقام رسمی امریکایی با بیان اینکه «این «تصمیم اصولی» را مطمئن ترین راه برای دستیابی به «هدف اصولی» اجتناب از رویارویی بر سر جاه طلبی های ایران بوده» اضافه کرده است: «کنار گذاشتن عربستان سعودی از روند دیپلماسی در قبال ایران یک «تصمیم اصولی» آمریکا بود و «نتیجه»‌ آن تامین کننده بهترین «منافع» پادشاهی سعودی است».

عربستان سعودی تهدید کرده است که این پنهان کاری دولت امریکا را تلافی خواهد کرد.

دیپلمات امریکایی با لحنی تحقیر آمیز در این باره می گوید: «پادشاهی سعودی تهدید کرده است بی اعتنایی به آن را تلافی خواهد کرد. دیپلمات آمریکایی در پاسخ گفت، اما من می پرسم «سعودیها چه کاری می توانند انجام دهند؟» پاسخ این است که «ما چنین ظرفیتی برای تلافی را در عربستان سعودی نمی بینیم».

منابع مطلع هفته گذشته به «ایران هسته ای» گفتند ایران روند مذاکرات محرمانه با امریکا را متوقف کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کریمی
سلام
احتمالا دو وعده بیشتر مرغ بخوره یا از لج تا ساعت 5 بعد از ظهره بگیره بخوابه یا فقط از یک کانال ماهواره استفاده کنه و. . . خیلی کارها میتونند بکنند
پول بدن تروریستها مردم خودشون را بکشند.
پول بدن مفتی ها فتوی بدن نفس کشیدن حرامه