دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

ننگ همسویی با صهیونیست‎ها در فتنه 88 با یک مصاحبه پاک نمی‌شود

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 318223
عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصلاحات و معاون رییس جمهور در دولت سازندگی، طی گفتگویی با شبکه بی بی سی فارسی به انتقاد از اظهارات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جمهوری اسلامی و مردم ایران پرداخته است.
به گزارش جهان به نقل از رجانیوز، وی در این گفتگو خلاف انتظار ظاهر شده و با اظهاراتی متفاوت نسبت به عملکردش طی سالهای گذشته، نه تنها ریشه های تاریخی جعلی بودن رژیم صهیونیستی را تشریح کرده، بلکه در ادامه با ذکر مثالهایی از خیانت اسراییل به ایران حتی قبل از پیروزی انقلاب، به نخست وزیر این رژیم تاخته و از انزوای سیاسی او در عرصه بین الملل سخن گفته است.

وی هم چنین با دفاع از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران، در پاسخ به نتانیاهو که خود را دلسوز و متأثر از صحنه قتل ندا آقاسلطان معرفی کرده بود، ماجرای قتل "محمد الدره" با شلیک مستقیم سرباز اسرائیلی را پیش کشیده و از نخست وزیر اسراییل خواسته است تا به جای دلسوزی برای مردم ایران و جمهوری اسلامی فکری برای کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط سربازان اسراییلی انجام دهد.

این اظهارات هر چند با استقبال برخی رسانه های داخلی قرار روبرو شده، اما در این باره توجه به چند نکته ضروری است:

۱. انتقادات مهاجرانی به مواضع اخیر نتانیاهو و رژیم جعلی صهیونسیتی انتقادات بجایی است که انتظار می رفت پیش از این نیز از سوی مهاجرانی و طیف همفکر او مطرح شود. خصوصا که وی و دیگر همفکرانش ۴ سال قبل و در جریان فتنه سال ۸۸، آنجا که پای منفعت سیاسی در کار بود، نه تنها حاضر به انجام مرزبندی روشنی با اسراییل نشدند بلکه حمایت های آشکار و پنهان سران این رژیم از جنبش سبز نیز باعث نشد تا مهاجرانی و یارانش به خود آمده و نسبت به مواضع مشترک و همسوی خود با سران اسراییل علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران اعلام موضع کنند.

بر پایه این گزارش، در سال ۳۰ خرداد سال ۱۳۸۸ "موشه يعلون" رئيس سابق اطلاعات ارتش مدعي شد: «موسوي و همسرش روح جديدي به آزادي بخشيده اند، بنابراين من تكرار مي كنم انقلابي در ايران روي خواهد داد. اتفاقي كه در آنجا در حال روي دادن است نشانه هاي دلگرم كننده اي براي غرب دارد.» اما چند ماه بعد مهاجرانی به کمک ۴ نفر دیگر از اصلاح طلبان فراری، با تاسیس وب سایت جرس ضمن حمایتهای همه جانبه از موسوی و کروبی، از هیچ تلاشی جهت تضعیف جمهوری اسلامی همصدا با سران اسراییل دریغ نکرد.

جالب آنکه مهاجرانی نه تنها علیه شعار «نه غزه نه لبنان» سبزها که کاملا در راستای منافع رژیم صهیونیستی بود، موضع منفی نگرفت بلکه در آن سال در یکی از نشست هایی که توسط اندیشکده واشنگتن اینستیتیوت و با حضور معاون وزیر خارجه اسراییل برگزار شد، حضور یافت و سخنرانی کرد. این موضوع در آن برهه حتی به محور انتقادات یکی از سایت های اصلی ضد انقلاب از مهاجرانی تبدیل شد. سایت خودنویس در واکنش به این مساله اندیشکده واشنگتن اینستیتیوت را یکی از صهیونیستی ترین اندشکده های امریکا توصیف کرد و خطاب به مهاجرانی نوشت: «آيا فقه شما اجازه مي دهد كه با معاون وزير خارجه اسرائيل در يك اجلاس مشترك- آن هم در مركزي صهيونيستي- شركت كنيد؟» (اینجا)


۲. توجه در مواضع اخیر مهاجرانی در گفتگو با بی بی سی فارسی علیه رژیم صهیونیستی نشان می دهد وی نه تنها با توسل به «بدیهیات» سعی در محکوم کردن اسراییل دارد بلکه در بخشهایی از سخنانش به طور زیرکانه ای با تایید سخنان جنجالی هاشمی رفسنجانی که چندی قبل گفته بود «ما با اسراییل سر جنگ نداریم» درصدد است تا اصل موضوع تقابل ایران و رژیم صهیونیستی را به فراموشی بسپارد چرا که تقابل ایران و اسراییل نه یک دعوای سیاسی بلکه یک تقابل ماهوی است که حتی در صورتی که مردم ایران نیز خواهان هیچ گونه جنگ و تضادی با رژیم صهیونیستی نباشند، سران این رژیم بر مبنای اعتقادات مبنایی و تحریف شده خود، در صدد تقابل و کشتار مردم ایران هستند.

بگونه ای که اسراییلی ها هر سال با برگزاری جشن «پوریم» که سالگرد کشتار ایرانی ها توسط یهودی هاست با افتخار از این اقدام وحشیانه خود یاد کرده و آن را یک جشن بزرگ برای خود می دانند (اینجا) لذا بدیهی است که علاوه بر ریشه های تاریخی این تقابل تاریخی، تضادهای مسلمانان و رژیم صهیونیستی نیز به سادگی قابل فراموش یا رو به پایان نخواهد بود و موضع منفعلانه «سر جنگ نداشتن با اسراییل» نه تنها در راستای منافع ملی مردم ایران نیست بلکه به جری تر شدن دشمن و قاتلان تاریخی مردم ایران زمین خواهد انجامید.

۳. همزمان با انتشار خبر مواضع اخیر مهاجرانی علیه اسراییل، بسیاری از کارشناسان معتقدند این سخنان تلاش ناشیانه ی وی برای مقدمه سازی، تطهیر و نشان دادن تمایل خود برای بازگشت به کشور طی ماه های آینده است.

مهاجرانی و دیگر همفکرانش که طی سالهای گذشته از هر تلاشی برای تضعیف جمهوری اسلامی و توهین به مردم ایران دریغ نکرده اند، اینک با انتخاب رییس جمهور جدید و به این توهم دچار شده اند که فضای سیاسی مهیای بازگشت آنها به کشور شده است؛ نکته ای که البته رئیس قوه قضاییه هفته گذشته به خوبی به آن پاسخ داد.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه فتنه‌گران سال ۸۸ را «خائنان به ملت ایران و‌آرمان‌های انقلاب اسلامی و دروغ‌پردازانی بزرگ» دانسته بود كه «فریب بزرگی به نام تقلب در انتخابات را مطرح كردند و به استناد این دروغ و فریب بزرگ، قصد داشتند كشور را به آشوب بكشانند و البته اكنون به این خیال واهی افتاده‌اند كه عوض شدن فضای جامعه به معنی رویكرد دوباره مردم و نظام به آنان است ».

به هر حال به نظر می رسد اگر امروز ضدیت با رژیم جعلی صهیونیستی حتی مخالفان انقلاب اسلامی را نیز همراه خود کرده نه به سبب تکرار یک دفعه ی این مواضع توسط ضد انقلاب های فراری و کاسب مسلک، بلکه به سبب مجاهدت ها و پایداری مردانه مردم و نظام جمهوری اسلامی طی ۳۵ سال گذشته بوده است که در برهه های مختلف این نکته را به اثبات رسانده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *