شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

همکاری سرویس‌های اطلاعاتی عربی و ترکیه در تجاوز اسرائیل به سوریه

دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 285209
دستگاه‌های اطلاعاتی شماری از رژیم‌های عربی و کشور ترکیه اطلاعات مورد نیاز برای تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه را در اختیار این رژیم قرار داده‌اند.
همکاری سرویس‌های اطلاعاتی عربی و ترکیه در تجاوز اسرائیل به سوریه
به گزارش جهان، بخش بسیار قابل توجهی از اطلاعات امنیتی و جاسوسی مورد استفاده از سوی رژیم صهیونیستی در تجاوز اخیرش به مناطق جنوبی سوریه توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی شماری از رژیم‌های عربی و کشور ترکیه در اختیار این رژیم قرار داده شده است.
 
منابع آگاه در این‌باره تاکید می‌کنند فعالیت‌ها و همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی سرویس‌های اطلاعاتی شماری از رژیم‌های عربی و ترکیه به چنان سطح پیشرفته‌ای رسیده که از زمان تاسیس اسرائیل تاکنون منطقه هیچ‌گاه شاهد آن نبوده و دستگاه‌های امنیتی شماری از رژیم‌های عربی و کشور ترکیه به بازوی اجرایی دستگاه اطلاعات و امنیت اسرائیل تبدیل شده است.
 
این منابع همچنین در ادامه می‌افزایند که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم‌های عربی و همچنین ترکیه تنها به جمع‌آوری اطلاعات از سوریه و تغییر و تحولات جاری در آن مشغول نیستند، بلکه لبنان نیز از دیگر عرصه‌هایی است که این سرویس‌ها در آن فعالیت گسترده‌ای دارند و به دقت فعالیت‌های حزب الله را زیر نظر دارند.
 
این منابع به این نکته اشاره می‌کنند که اسرائیل تلاش می‌کند، از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم‌های عربی محل نگهداری موشک‌های حزب الله را شناسایی کند تا برای جلوگیری از هرگونه رویارویی احتمالی اقدام به حمله پیشگیرانه علیه این حزب بزند، چون آنچه بیش از همه اسرائیل را نگران کرده است، قدرت موشکی این حزب است.
 
رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته با تجاوز به جنوب سوریه چندین منطقه این کشور از جمله مرکز تحقیقات نظامی «جمرایا» را مورد حمله قرار داد.
مرجع : هفته‌نامه فلسطینی المنار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *