جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

۴ هدف اصلی اسرائیل از حمله به سوریه

سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 395460
یکی از تحلیلگران ارشد مسائل منطقه و لبنان در خصوص حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کرده است که تجاوز اسرائیل به سوریه عملیاتی سیاسی در پوشش نظامی است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امین حطیط کارشناس و تحلیلگر سیاسی لبنانی به تحلیل دلایل حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به برخی تاسیسات مهم سوریه پرداخته و در این خصوص گفت: به نظر من عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه در حقیقت یک عملیات سیاسی در پوششی نظامی بوده است، اسرائیل می‌خواهد از این طریق ۴ پیام را به طرف‌های مختلفی ارسال کند.

وی اولین پیام این تجاوز را در راستای روحیه دادن به تروریست‌های سوریه دانست و افزود: اولین پیام این عملیات متوجه تروریست‌های سوریه است که در عرصه‌ها و جبهه‌های مختلف متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند؛ در حقیقت هدف از آن ترمیم روحیه درهم شکسته آنها در پی شکست در حومه حلب، نبل و زهرا و دیر الزور است، تروریست‌ها در این مناطق تنها طی کمتر از یک هفته بیش از ۴۰۰ کشته داشته‌اند.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه پیام بعدی این تجاوز را، جبهه داخلی رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: نتانیاهو به این وسیله می‌خواهد بگوید که آماده دفاع از رژیم صهیونیستی بوده و در همین راستا اقدام به رصد دقیق تحرکات مقاومت و بمباران اهدافی در ارتباط با تسلیحات حزب الله کرده است.
وی افزود: مسئله دیگر این است که نتانیاهو قصد دارد به این وسیله محبوبیت خود در سرزمین‌های اشغالی را بالا برده و با تشکیل یک ائتلاف خوب به صورت قوی تری وارد عرصه سیاسی شود.

حطیط پیام سوم این تجاوزگری را به آمریکا دانست و گفت: نتانیاهو قصد دارد از این طریق هدیه‌ای را به "اشتون کارتر" وزیر دفاع جدید آمریکا و یکی از بزرگترین دوستان رژیم صهیونیستی تقدیم کند.به نظر ما این عملیات می‌تواند نوعی آزمون برای وزیر دفاع جدید آمریکا نیز باشد، نتانیاهو قصد دارد میزان واکنش آمریکا به این عملیات را بسنجد.

کارشناس مسائل منطقه و سوریه پیام چهارم دور جدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه را خطاب به جامعه جهانی برشمرد و تاکید کرد: جامعه جهانی در خصوص پرونده هسته‌ای ایران به هشدارهای این رژیم توجهی نکرده و این رژیم را به حاشیه رانده است. اسرائیل از این طریق می‌خواهد به آنان بگوید که در عرصه حضور داشته و قدرتمند است.

وی در خصوص نحوه پاسخگویی دولت سوریه به این اقدام تجاوزکارانه گفت: گمان نمی‌کنم سوریه به صورت نظامی به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد. اگر ادعای رژیم صهیونیستی صحیح باشد در حقیقت این رژیم به کل محور مقاومت حمله کرده است، سلاح‌های ایرانی متعلق به حزب الله در زمین سوریه هدف قرار گرفته‌اند، محور مقاومت همانطور که عادت کرده‌ایم می‌داند چگونه و در کجا پاسخ تجاوزکاری‌ها را بدهد.

حطیط همچنین تصریح کرد، سوریه اولین واکنش را نشان داده و از قول ارتش خود اعلام کرده است که این تجاوز نمی‌تواند کشور را از ادامه مبارزه با تروریسم بازدارد.

امین حطیط در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره توافق انگلیس با بحرین برای ایجاد پایگاه نظامی در این کشور و هدف اصلی بریتانیا از بازگشت به منطقه پس از ۴۳ سال گفت: پیمان آتلانتیک شمالی"ناتو" نگران بازگشت نظامی و قدرتمند نظامی روسیه به منطقه است زیرا این کشور پس از سه دهه غیبت هم اکنون با قدرت به سوی ایران، سوریه، لبنان و عراق بازگشته است، این سیاست روسیه پیمان آتلانتیک شمالی را نگران کرده است.

وی افزود: کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی که عبارتند از آمریکا، انگلیس و فرانسه معتقدند که رویارویی تنها منحصر به عرصه سیاسی نیست بلکه باید با حضور نامحسوس نیز همراه باشد. آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی با شگرد اشغالگری نرم نامحسوس بار دیگر به منطقه بازگشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *