دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰
۱

اماکن عمومی اجازه عرضه دخانیات را ندارند

شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 881794
رئیس بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت گفت: فروش محصولات دخانی در فاصله ۱۵۰ متری مراکز آموزشی ممنوع است.
اماکن عمومی اجازه عرضه دخانیات را ندارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، جعفر جندقی رئیس بهداشت محیط و سلامت کار وزارت بهداشت در نشست خبری هفته ملی بدون دخانیات  گفت: اماکن عمومی حق عرضه دخانیات را ندارند ، اگر قوانین حامی مقابله با مواد دخانی را داشته باشیم نظارت ها و برخوردها نیز محکم تر می شود.

وی ادامه داد: در شبکه های خانگی شخصیت های منفی و مثبت سیگار می کشند. این کار مصداق تبلیغ است، درخواست می کنیم از نهادهای نظارتی که در این سریال ها بی مهابا مردم را تشویق به سیگار کشیدن نکنند.

جندقی تاکید کرد: تبلیغات سیگار با برندهای مختلف تحریک تقاضا می کنند و محصولات دخانی بازاریابی می شوند، بسیاری از محصولات نوپدید دخانی مضرات بیشتری دارند.

جندقی با بیان اینکه چهار درصد مصرف کنندگان سیگار زنان کشور هستند، ادامه داد:

گرایش مصرف سیگار در نوجوانان رو به افزایش است و این نگران کننده  است. فروش محصولات دخانی در فاصله ۱۵۰ متری مراکز آموزشی ممنوع است. 

جندقی تصریح کرد: در برخی کشورها سیگار را جلوی ویترین نمی گذارند در حالیکه در کشور ما اینطور نیست. به ما فشار می آورند که سیگار برگ تولید شود، سیگار الکترونیکی عرضه شود، ما جلوی این کار را می گیریم.

وی افزود: ۱۳۶ تریلیون ریال هزینه های مستقیم تحمیل شده به حوزه سلامت برای درمان بیماریها، ۲۲۶ میلیون تریلیون ریال خسارت برآورد شده بابت مرگ زودهنگام مصرف کنندگان دخانیات و ۱۳۹ تریلیون ریال خسارت ناشی از کاهش بهره وری در اثر غیبت از کار در کشور است.
https://jahannews.com/vdceoz8vejh8vfi.b9bj.html
jahannews.com/vdceoz8vejh8vfi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من متوجه نمی شوم سیگار با این همه ضرر به سلامت انسان و اقتصاد کشور چطور تحریم نمی شود.