چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

ستارخان، بهترین محله برای اجاره، رهن و خرید خانه

چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 880539
امروزه در میان تمامی استان‌های ایران، کلان شهر تهران یکی از پر‌جمعیت‌ترین‌ شهر‌ها به شمار می‌رود‌‌. تهران علاوه بر جمعیت زیاد از قابلیت پایتخت بودن نیز بهره مند است که همین موضوع سبب اهمیت آن شده است. در میان محلات و مناطق تهران نیز ستارخان یکی از محبوب‌ترین مناطق برای اجاره، رهن و خرید خانه است. ستارخان به دلیل دسترسی آسان و موقعیت جغرافیایی مختص خود همواره دارای خرید و فروش است.


خرید یا اجاره آپارتمان در ستارخان می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای افرادی با سلیقه‌های متمایز باشد. این منطقه از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین مناطق تهران به شمار می‌آید و در بخش منطقه 2 تهران واقع شده است. این منطقه ارتباط گسترده‌ای با سایر مناطق تهران از جمله مرکز و غرب شهر دارد. همچنین ستارخان به سه بخش کوچک‌تر به نام‌های شهرآرا، تهران ویلا و دریان نو تقسیم بندی می‌شود. از مزایای این منطقه می‌توان به اصول شهرسازی و فضای آرام و خلوت آن اشاره کرد که این موضوع باعث اهمیت و جذابیت این منطقه در میان افراد شده است.

ستارخان منطقه چند تهران محسوب می‌شود؟
محله ستارخان، یکی از مناطق زیبای شهر تهران است که در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است. این منطقه دسترسی آسانی به بزرگراه‌های مهم مثل جلال آل احمد، آزادی، یادگار امام و همچنین چمران دارد. هنگام خرید خانه در این منطقه، ضرورت دارد به خیابان‌های پررونق آن نیز توجه کنید و از خیابان‌های خلوت کمی فاصله بگیرید.

با توجه به اینکه این محله در منطقه 2 واقع شده دارای مراکز اداری متعددی است. محله‌هایی مثل دریان نو، شهرآرا، حبیب الله و پاتریس لومومبا از جمله محله‌های ستارخان است که معاملات ملکی بیشتری را به خود می‌بیند. خرید، اجاره و رهن آپارتمان در ستارخان، به ویژه در نزدیکی محله‌های گیشا و کوی نصر نیاز به بودجه بالاتری دارد. در حقیقت می‌توان گفت اگر به دنبال یک منطقه معتبر و آرام برای سکونت در تهران هستید، ستارخان گزینه‌ای مناسب است.

مزایای خرید، اجاره و رهن خانه در ستارخان
خرید ملک و آپارتمان در ستارخان مزایای بسیاری را به همراه دارد. در این منطقه، خانه‌ها بافت جدیدتر و زیباتری دارند و به وضوح می‌توان جهان مدرن امروزی را در این منطقه احساس کرد. علاوه بر این، خیابان‌های شلوغ و خلوت به خوبی کنار هم قرار گرفته‌اند و این منطقه را یک ترکیب منحصر به فرد و دلپذیر را دارا است. با توجه به موارد گفته شده مزایای خرید آپارتمان در ستارخان نیز شامل موارد زیر است.

• رعایت اصول شهرسازی در ستارخان
• دسترسی‌های آسان و راحت به بخش‌های مختلف
• وجود بازارچه‌های سنتی در کنار مراکز خرید
• خیابان‌های خلوت، دنج و آرام

این منطقه دارای دو پمپ بنزین نزدیک است و از طرفی امکانات حمل و نقل عمومی مناسبی نیز دارد. از آنجایی که ستارخان به طور مداوم در حال توسعه است، ارزش سرمایه گذاری در آن روز به روز بالا می‌رود‌. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش ارزش ملک نیز شود. نکته مهم دیگر این است که محله ستارخان به عنوان یک منطقه مسکونی بسیار امن شناخته می‌شود و ساکنان احساس امنیت و آرامش بیشتری دارند. بنابراین، با توجه به موارد ذکر شده، خرید، اجاره و رهن آپارتمان در ستارخان، یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

خرید ملک در محله ستارخان

بافت مسکونی و دسترسی محله ستارخان چگونه است؟
منطقه ستارخان یکی از محله‌های قدیمی شهر تهران است، اما همچنان در این منطقه استانداردهای شهرسازی مدرن به چشم می‌خورد. در واقع فرآیند نوسازی و بازسازی در این منطقه به صورت پیوسته انجام می‌شود. در این ناحیه، به جز آپارتمان‌های مدرن و نوساز، ساختمان‌هایی که چند سال پیش ساخته شده‌اند نیز به چشم می‌خورد.

این ساختمان‌ها ممکن است برای افرادی با بودجه کم اقتصادی‌تر و مناسب‌تر باشد. منطقهٔ ستارخان یک ترکیب منحصر به فرد از منطقهٔ مسکونی و تجاری را شامل است. خیابان ستارخان و خیابان‌های کناری آن به علت وجود فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری، در روزها جمعیت زیادی دارد. در این بین خیابان‌های دورتر، مناطقی آرام‌تر و مناسب‌تر برای زندگی و اجاره نشینی وجود دارد.

محله ستارخان دارای ایستگاه‌های متروی توحید، طرشت، شادمان و صادقیه است که برای افراد این منطقه یکی از معیارهای اصلی به شمار می‌رود. ایستگاه متروی توحید در تقاطع خیابان‌های آزادی و توحید قرار دارد و طرشت نیز در بلوار شهید چوب تراش واقع است. امکانات متعدد موجود در ستارخان، این محله را به یکی از بهترین مناطق تهران برای خرید، اجاره و رهن ملک و آپارتمان تبدیل کرده است.

بهترین محله ستارخان برای خرید، رهن و اجاره خانه کدام است؟
در واقع محله‌های ستارخان همگی برای زندگی، در شرایطی مطلوب قرار دارند. از مزایای مثبت این محله این است که شما می‌توانید طبق سلیقه و علاقه خود در بهترین منطقه پایتخت، خانه ویلایی یا آپارتمانی بیابید. اگر قصد سکونت در محله ستارخان تهران را داشته باشید، قسمت‌های شمالی و غربی آن به دلیل موقعیت جغرافیایی عالی، برای زندگی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

در واقع قسمت غربی محله ستارخان به محله صادقیه و مترو نزدیک‌تر است و قسمت شمالی ستارخان به محله مرزداران نزدیک است که نسبت به مناطق جنوبی محله ستارخان، بافت مسکونی خلوت‌تری دارد. اما توجه داشته باشید که نرخ خرید، اجاره و رهن خانه در این محله‌ها بالاتر از دیگر مناطق ستارخان است. در نهایت می‌توان گفت تمامی مناطق ستارخان برای سکونت انتخابی مناسب است.

قیمت رهن و اجاره خانه در ستارخان چگونه است؟
از آنجا که ستارخان دارای محله‌های متعددی است، قیمت‌های اجاره و رهن آپارتمان نیز در آن متفاوت است. و در این راستا نمی‌توان قیمت واحدی را در نظر گرفت. همچنین در کنار این موارد سال ساخت خانه نیز می‌تواند بر قیمت رهن و اجاره آن موثر باشد. آپارتمان‌هایی که امروزه در این منطقه بنا می‌شود قیمت بالاتری را نسبت به خانه‌های قدیمی دارد.

دسترسی‌های یک محله، وجود فروشگاه‌های متعدد، وجود فضای سبز، بوستان و همچنین اداره‌های یک محله می‌تواند بر روی نرخ اجاره و رهن آن اثر گذار باشد. اما در یک نگاه کلی برای اجاره آپارتمان یک خوابه  تقریبا 50 متری در خیابان ستارخان باید 400 میلیون هزینه و اجاره 15 میلیون تومان ماهیانه پرداخت کنید. البته نرخ اجاره و رهن واحدهای آپارتمانی می‌تواند بالاتر و پایین‌تر از این قیمت باشد.

قیمت خرید خانه در محله ستارخان چگونه است؟
به علت اینکه ستارخان بالاشهر تهران به شمار می‌آید. بالطبع این امر، قیمت اجاره، رهن و خرید خانه در ستارخان بالاتر از مناطق متوسط و پایین شهر تهران است. از جمله دلایلی که باعث افزایش قیمت آپارتمان در منطقه ستارخان تهران شده، بافت تجاری و اداری قوی در این محله است. بهترین محله‌های ستارخان برای خرید خانه به شرح زیر است.

• دریان نو
• حبیب الله
• شهرآرا
• شادمان
• تهران ویلا
• پاتریس لومومبا

در حال حاضر نیز قیمت هر یک متر آپارتمان در محله ستارخان میان 70 الی 120 میلیون تومان متغیر است. در نتیجه می‌توان گفت قیمت آپارتمان 95 متری در ستارخان خیابان شادمان 7 میلیارد و 500 میلیون تومان است. همچنین یک واحد منزل 125 متری در بخش توکلی ستارخان، 12 میلیارد و 500 میلیون برآورد شده است. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود نسبت به خرید خانه از طریق مشاورین املاک اقدام کنید.

کلام پایانی
در رابطه با محله ستارخان مزایا و ویژگی‌های متعددی مطرح است. این محله از آنجا که در منطقه 2 پایتخت واقع است، برای افراد لوکس نشین انتخاب مناسبی است. از آنجا که این محله دسترسی‌های آسان و مناسبی دارد، بسیاری از افراد، این محله را برای سکونت انتخاب می‌کنند. امنیت بالا، مدرن بودن، لوکس بودن و اداره‌‌های متعدد از قابلیت‌های مهم این منطقه است.

بهره گرفتن از وب سایت آنلاین در زمینه خرید و فروش ملک و آپارتمان نظیر املاک خاورمیانه، دلتا، دیوار و ... می تواند در پیدا کردن ملک مناسب برای شما بسیار کمک کننده باشد.
https://jahannews.com/vdcaewnao49nam1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaewnao49nam1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *