چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰
۱

«کربلا طریق الاقصی»؛ شعار اربعین ۱۴۰۳

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 880399
رییس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: با تایید و هماهنگی مسوولان ایرانی و عراقی، شعار اربعین ۱۴۴۶ قمری و ۱۴۰۳ شمسی «کربلا طریق الاقصی» انتخاب و نام‌گذاری شد.
«کربلا طریق الاقصی»؛ شعار اربعین ۱۴۰۳
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حمید احمدی در نشست کمیته فرهنگی اربعین با حضور حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و جمعی از مسؤولان ستاد مرکزی اربعین حسینی در سالن وحدت سازمان حج و زیارت اظهار داشت: با پیشنهاد و مشورت برادران ایرانی و عراقی و موافقت مسؤولان ستادهای اربعین در کشور و جمهوری عراق، این شعار با توجه به حرکت بزرگ فرهنگی اربعین انتخاب شد.

وی ادامه داد: اساس انجام فعالیت‌های اربعین بر دوش نیروهای مردمی در موکب ها است و قدردان زحمات تمامی عزیزان و دست اندرکاران وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، رسانه‌ها و غیره هستیم.

احمدی اظهار داشت: بنا به تاکید مقام معظم رهبری و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نیروهای مردمی، به دنبال جهانی شدن اربعین باشیم زیرا این رویداد عظیم فرهنگی ظرفیت‌های بزرگی را دارد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با قرائت بیانیه این نشست گفت: کربلا در قاموس شیعه و ادبیات اسلامی، یک فرهنگ، یک مکتب و یک شهر به وسعت همه جهان است.

وی بیان داشت: امروز که جهان، تشنه پیام رهایی و نجات از جهل و ظلم و ستم است، سرزمینی که به نام و یاد رهبر بزرگ آزادگان و صاحب مکتب نجات بخش آن، امام حسین (ع) است.

احمدی ادامه داد: فرهنگ شهادت، جهاد و مقاومت در دفاع و همراهی و حمایت از سرزمین و مردم مظلوم و مبارزان فلسطین و غزه و نیز زنده نگهداشتن مکان قدسی مسجد الاقصی و تکریم و تجلیل از عظمت آن و عملیات شکوهمند طوفان الاقصی شعار اربعین انتخاب شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با تبریک دهه کرامت، گفت: اربعین امسال با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است زیرا که همچنان که حج برات از مشرکین را دارد، اربعین امسال نیز برات دارد.

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب افزود: کرامت انسانی به بنده خدا بودن و برائت از مشرکین در طول تاریخ بوده است.

وی ادامه داد: اگر به غیر از این مهم باشد واگرایی رخ می‌دهد در صورتی که مومنین باید با هم و تکیه گاه هم باشند و اجازه ورود به دشمن را ندهند و سعی کنند راه نفوذ دشمن را سد کنند.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: باید برای اربعین پیش رو با توجه به حساسیت و عظمت آن برنامه‌ریزی ویژه ای به انجام برسانیم.

نواب با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای غزه اظهار داشت: اربعین همان جبهه مقابل رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی است که به صحنه آمده و مبارزه می‌کنند در واقع روح حرکت و قیام امام حسین (ع) در این رویداد عظیم فرهنگی قابل درک و فهم است.

نواب اظهار داشت: در روایت ائمه نیز آمده که باید مسلمانان هم گرا باشند و در یک صف به هم نزدیک راه نفوذ دشمن را بسته و صفوف اجتماعی تشکیل دهیم.

نواب اظهار داشت: امروز جهان به نوعی در غفلت به سر می‌برد زیرا وقتی که نگاه می‌کنید می‌بینید چه جوامعی هستند که چه پندارهایی دارند که در کمتر از مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود.
https://jahannews.com/vdceo78vojh8vxi.b9bj.html
jahannews.com/vdceo78vojh8vxi.b9bj.html
برچسب ها: شعار اربعین عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرکت بسوی قدس برای آزادی قدس