پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰
۲

قیمت قبر در بهشت زهرا (س) چه تغییری کرد

دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب: 880201
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا «س» گفت: در اطلاع رسانی قیمت قبر در بهشت زهرا «س» اشتباهی صورت گرفته است.
قیمت قبر در بهشت زهرا (س) چه تغییری کرد
به گزارش جهان نيوز، محمد جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) امشب بیست و چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در برنامه تهران ۲۰ شبکه ۵ تهران گفت: در اطلاع رسانی قیمت قبر در بهشت زهرا (س) اشتباهی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) افزود:‌ امروز در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران لایحه بهای خدمات بهشت زهرا بررسی شد و یکی از موضوعاتی که در این جلسه بررسی شد موضوع قبر رایگانی است که به متوفیان در قطعات جدید خودمان تقدیم می‌کنیم.

وی ادامه داد: از میان ۱۸۰ متوفایی که روزانه پذیرا هستیم و کار شستشو و تطهیر آنها را انجام می‌دهیم ۵۰ نفر آنها در قطعات جدید ناحیه ۳ که یک طبقه قبر رایگان اهدا می‌کنیم دفن می‌شوند.تاجیک بیان کرد: روزانه تقریباً به ۵۰ متوفی قبر رایگان اهدا می‌کنیم و این چیزی است که دیده و گفته نمی‌شود.

در آن قطعاتی که ما دفن روزانه داریم از آنجا که قبور سه طبقه هستند دو طبقه دیگر از این پلاک قبری که متوفی را در آن دفن کردیم خالی می‌ماند و آن دو طبقه قبر در سال ۱۴۰۲ هر کدام ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه قبر بوده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) افزود: اما مشکلی در این اهدای قبر رایگان پیش می آید و آن این است که وقتی مردم یک طبقه رایگان اخذ می‌کنند عموماً آن دو طبقه دیگر خالی می‌ماند و بیشتر تمایل دارند که برای اموات دیگرشان مجدد قبر رایگان دریافت کنند و این مسئله‌ای است که با آن مواجه هستیم و امروز در جلسه شورای شهر یک ساعت و نیم در مورد این مسئله صحبت کردیم.

وی ادامه داد: تنها قطعه ای که این ۵۰ نفر دفن روزانه رایگان را انجام می‌دهیم در این دو قطعه ناحیه ۳ بهشت زهرا وجود دارد و در جای دیگر بهشت زهرا ما دفن روز نداریم چرا که همه قبور صاحب دارند اگر قبر خالی هم هست از قبل پیش خرید شده پس ما باید باقیمانده فضای موجود مدیریت کنیم چرا که این دفن روز در حال پر شدن است و باید فضا را به سمتی ببریم تا مردم از قبور باقیمانده بتوانند به درستی استفاده بکنند.

تاجیک تاکید کرد: ما یک طبقه قبر رایگان را می‌دهیم اما طبقات دیگر را همانند دیگر طبقات ناحیه ۳ که عدد آن در سال ۱۴۰۲، ۱۴ میلیون و سیصد هزار تومان بود متناسب با رشد آن، این عدد را محاسبه می‌کنیم که ۱۵ میلیون تومان شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت: در ناحیه ۲ که در ۲۰ سال گذشته اضافه شده است در سال ۱۴۰۲ قیمت هر طبقه قبر ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و امروز ۳۵ میلیون تومان شده است.

وی بیان کرد: قبور سه میلیون تومانی به طور کامل حذف شده است ما تصمیم را بر این گرفتیم که در آرامستان بهشت زهرا در قطعات باقیمانده برای مدیریت فضا قبور را به صورت طبقه‌ای واگذار کنیم اگر کسی تمایل داشته باشد دو طبقه را کامل خریداری بکند به صورت قیمت سایر قطعات ناحیه ۳ یعنی مبلغ ۱۵ میلیون تومان خریداری می‌کند.

تاجیک تاکید کرد: ۷۰ درصد قبور ناحیه ۳ ما که قطعات دفن روز ما هستند خالی مانده است به این معنا که اگر خانواده‌ای متوفی داشته و از قبر رایگان استفاده کرده برای متوفی دیگرش در این منطقه نیامده‌اند و در یک منطقه دیگری برای قبر رایگان اقدام کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) در پایان افزود: تا یک سال دیگر در قطعات دفن روزمان جای خالی داریم و مطالعاتمان را انجام دادیم و لایحه آرامستان‌های جدید در چهار نقطه و چهار گوشه شهر تهران انجام شد و تقدیم شورای شهر می‌شود پیش‌بینی ما تامین قبر برای ۵۰ سال آینده است.
https://jahannews.com/vdcgzz97qak97x4.rpra.html
jahannews.com/vdcgzz97qak97x4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of

اصلا"‌بجاي پيش بيني براي احداث آرامستان براي مردگان پيش بيني براي احداث شهرهاي جديد با جمعيت كمتر زير يك دو ميليون نفر براي 50 يا 100 يال آينده باشيد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فقط مونده بود قبر گران بشه