يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۴

روایتی از دیدار بارزانی با آیت‌الله رئیسی

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 879433
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور به برخی سخنان نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با رئیس جمهور کشورمان اشاره کرده است.
روایتی از دیدار بارزانی با آیت‌الله رئیسی
به گزارش جهان نيوز، نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جریان سفر به تهران، ظهر امروز با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان دیدار کرد. 

محمد جمشیدی معاون معاون سیاسی دفتر رییس جمهور با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به دیدار بارزانی با رئیس‌جمهور کشورمان نوشت:

سه جمله از دیدار نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان با دکتر رئیسی:

‏-اگر انقلاب ایران نبود معلوم نبود حرکت کردی چه سرانجامی میداشت.

‏-امام خمینی فقط رهبر ایران نبود. رهبر ما هم بود.

-همانطورکه مسعود بارزانی هم گفته اولین فردی که به کردها در برابر داعش کمک کرد ژنرال قاسم سلیمانی بود.

دیگر سخنان بارزانی در دیدار با رئیسی:

«نیچروان بارزانی» ضمن ابراز خوشحالی از تجدید دیدار خود با رئیس جمهور کشورمان، با بیان اینکه اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی، در طول سالیان متمادی همسایگی، پیوندهایی عمیق را میان دو طرف ایجاد کرده است، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوست روزهای سخت و کشوری که همواره در هنگام بروز مشکلات کنار عراق و اقلیم کردستان بوده است، صمیمانه قدردانی کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق با قدردانی از نقش شهید قاسم سلیمانی در امنیت و بقای کردستان تاکید کرد: شالوده عراق جدید و روابط امروز فیمابین برآمده از همکاری مبارک ایران و عراق است و لذا ایران برای ما صرفاً یک همسایه نیست. اگر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نبود، معلوم نبود جنبش کرد امروز چه سرنوشتی داشت. رعایت حرمت این همکاری‌ها و تعاملات خط قرمزی است که ما هرگز از آن عبور نخواهیم کرد.

بارزانی با بیان اینکه مرزهای ایران و اقلیم کردستان حتی در دوران کرونا نیز بسته نشد، گفت: انتظار ما از ایران آن است که همچنان برای رفع مشکلات در عراق و ساختن کشوری آباد و پیشرفته در کنار ما باشد. روابط گذشته ما افتخارآمیز است و تلاش ما بر این است که آینده‌ای درخشان و بهتر از گذشته بسازیم.

رئیس اقلیم کردستان تصریح کرد: هیچ عقل سلیمی اجازه نمی‌دهد ما روابط با کشوری قدرتمند و دوست را به همکاری با رژیمی که امروز در بدترین موقعیت خود قرار دارد، ترجیح دهیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین بر پایبندی بر اجرای کامل توافق امنیتی ایران و عراق تاکید کرد.
 
https://jahannews.com/vdcbf9bwfrhbzap.uiur.html
jahannews.com/vdcbf9bwfrhbzap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
دلیل صحت سخنان نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، حضور فعال سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل، گروهک های مسلح ضد انقلاب و عملیات تروریستی است که از اقلیم کردستان علیه مردم ایران، طراحی، و اجرا می شوند.
Iran, Islamic Republic of
نه برادر من امروز دیگه واقعا می بینن که از اسرائیل آبی براشون نخواهد جوشید. بنازم به قدرت موشکها.
تهرانی مقدم روحت شاد
Iran, Islamic Republic of
رییس اقلیم کردستان عراق دنبال تجزیه کردستان هستند چرا باید در این سطح به انها بها داد ؟!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اقلیم کردستان در اشوبهای زز... نقش مستقیم و در ترور سردار شهید سلیمانی مباشرت نداشت مگه؟!!