شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

«یسنا» ۵ روز زندانی بود

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 879201
عملیات کم‌نظیر جست‌وجو برای یافتن دختربچه گمشده در کلاله پایان خوشی داشت.
«یسنا» ۵ روز زندانی بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری، 5شبانه‌روز جست‌وجوی پلیس، ‌تیم‌های امدادی و ده‌ها نفر از مردم روستا برای پیدا کردن دختربچه‌ 3ساله کلاله‌ای، با پیدا شدن این دختربچه پایان یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد یسنا کوچولو در همه این روزها از سوی فردی ربوده شده و در خانه‌ای روستایی زندانی بود.

صبح یکشنبه هفته گذشته بود که زنی جوان از اهالی روستای  یلی‌بدراق شهرستان کلاله در استان گلستان به همراه 2دختر 12و 3ساله‌اش برای کار راهی مزارع کشاورزی در اطراف روستا شد. آنها وسایل‌شان را در قسمتی از مزرعه گذاشتند و درحالی‌که یسنا 3ساله در حال بازی در آنجا بود، سرگرم کار شدند. چند ساعت بعد اما، زمانی‌که به این محل برگشتند اثری از یسنا نبود.

آغاز جست‌‌وجوها
خانواده یسنا چند ساعتی را در مزارع اطراف به‌دنبال دختربچه 3ساله گشتند، اما وقتی اثری از او پیدا نشد ماجرا را به بخشداری، پلیس و هلال‌احمر گزارش کردند. از همان زمان بود که تیم‌های امدادی راهی منطقه شدند و عملیات جست‌وجو آغاز شد.

همزمان با گم شدن دختربچه خردسال، خبر این اتفاق در شبکه‌های مجازی منتشر شد و ده‌ها نفر از مردم منطقه که نگران دختربچه خردسال شده بودند برای عملیات جست‌‌وجو راهی مزارع شدند. این در حالی بود که تیم‌های مختلفی از پلیس، هلا‌ل‌احمر و بسیج و دیگر سازمان‌ها نیز راهی منطقه شدند و جست‌وجوی کم‌سابقه‌ای در مزارع کلاله آغاز شد.

بیش از 250نفر از اهالی منطقه به همراه نیروهای پلیس و تیم‌های امدادی، هر روز منطقه‌ای وسیع در دشت‌ گرگان را جست‌وجو می‌کردند و صحنه‌هایی کم‌نظیر از حس همنوع‌دوستی و اتحاد را به‌وجود می‌آوردند.

یک ایران، چشم‌ انتظار
انتشار تصاویر و اخبار مربوط به جست‌وجوی شبانه‌روزی اهالی منطقه و تیم‌های امدادی در شبکه‌های اجتماعی توجه خیلی‌ها را به ماجرای گم شدن یسنا جلب کرد و مردم سراسر کشور با پیگیری اخبار مربوط به این حادثه چشم‌انتظار خبری از پیدا شدن دختربچه گمشده بودند. این در حالی بود که تیم‌های امدادی در جریان عملیات جست‌وجو همه امکانات خود را، از بالگرد گرفته تا پهپاد شناسایی و پاراگلایدر و همچنین سگ‌های زنده‌‌یاب، به‌کار گرفته بودند تا بتوانند یسنا کوچولو را پیدا کنند. در این میان نیز تصاویری از جست‌وجوهای شبانه، به پرواز درآمدن کایت‌ها و پاراگلایدرها و حضور ده‌ها نفر از اهالی برای پیدا کردن ردی از یسنا، حساسیت این ماجرا را بیشتر می‌کرد.

یک خبر خوب
درحالی‌که 5 روز از گم‌ شدن دختربچه 4ساله می‌گذشت، بعدازظهر پنج‌شنبه گذشته بود که خبر پیدا شدن یسنا توسط تیم‌های امدادی فضای مجازی را پر کرد. آن روز یکی از کایت‌سواران هلال‌احمر که از بالا مزارع کشاورزی را جست‌وجو می‌‌کرد خبر از مشاهده یک شیء مشکوک در یک مزرعه کلزا داد و همزمان تیمی از مأموران پلیس به همراه سگ زنده‌یاب راهی مزرعه شدند و توانستند دختربچه گمشده را صحیح و سالم پیدا کنند و به آغوش خانواده‌اش بازگردانند. هر چند پیدا شدن این دختربچه موجی از خوشحالی را میان مردم و تیم‌های جست‌وجو به همراه داشت، اما پیدا شدن یسنا درحالی‌که کاملا سالم بود و حتی دچار گرسنگی و تشنگی نشده بود، نشان می‌‌داد که او گم نشده و پشت پرده ماجرا، روایت دیگری است.

یسنا ربوده شده بود
ماموران پلیس از روزی که دختربچه 4ساله گم شد علاوه بر حضور در عملیات جست‌وجو، فرضیه‌های دیگری را هم دنبال می‌کردند. یکی از این فرضیه‌ها، ربوده‌شدن یسنا کوچولو بود.

آنها احتمال می‌دادند که فرد یا افرادی با انگیزه‌ای نامشخص این دختربچه را ربوده و در محلی مخفی کرده باشند؛ فرضیه‌ای که با شناسایی تعدادی مظنون با جدیت پیگیری شد و در نهایت نیز وقتی پلیس در شاخه‌ای از تحقیقات به اطلاعات مهمی رسید، افرادی که یسنا را ربوده بودند وقتی دیدند ماجرا در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شده و پلیس به آنها نزدیک شده است، تصمیم گرفتند دختربچه را در نزدیکی همان محلی که او را ربوده بودند رها کنند تا شاید از این طریق راهی برای فرار پیدا کنند؛ اتفاقی که هرگز رخ نداد و کارآگاهان پلیس استان گلستان موفق به شناسایی و دستگیری آنها شدند.

سردار محمدسعید فاضل ‌دادگر، فرمانده انتظامی استان گلستان با اعلام جزئیات تازه از ماجرای ربوده شدن یسنا کوچولو گفت: به‌دنبال اعلام مفقودی دختربچه کلاله‌ای در روز یک‌شنبه نهم اردیبهشت، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و از همان لحظات اولیه عوامل گشت انتظامی به همراه فرمانده بخش پیشکمر راهی محل شدند. وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع کارشناسان پلیس اطلاعات و آگاهی شهرستان و سرتیم اطلاعات جنایی پلیس آگاهی استان و رئیس پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند و به این ترتیب تحقیقات ویژه‌ای برای کشف معمای گم شدن یسنا آغاز شد. این اقدامات پلیس در کنار تلاش‌های بی‌وقفه گروه‌های مردمی، بسیج و به‌ویژه هلال احمر بود که جست‌وجوهای میدانی را انجام می‌دادند.

سردار دادگر اظهار داشت: پلیس همه سناریوهای احتمالی را همزمان پیگیری می‌کرد و با هماهنگی‌های به عمل آمده بهترین سگ‌های زنده‌یاب، که در عملیات جست‌وجو‌ در ساختمان پلاسکو عملکرد بسیار مطلوبی داشتند، از تهران به منطقه منتقل شدند. همچنین از ده‌ها نفر به‌عنوان مطلع تحقیق شد و به این ترتیب دامنه اطلاعاتی کارآگاهان گسترش یافت و در نهایت 3 مظنون شناسایی شدند که یکی از آنها بازداشت شد.

رئیس پلیس استان گلستان ادامه داد: در اثنای این تحقیقات و جست‌وجوها، عصر روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت یکی از کایت‌سواران حین پرواز در منطقه، حضوری مشکوک را در بین مزارع کلزا اعلام کرد. بلافاصله یکی ازتیم‌های پلیس به همراه سگ زنده‌یاب خود را به یسنا رسانده و او را در آغوش کشیده و در بین خوشحالی مردم تحویل خانواده‌اش داد.

به‌گفته سردار فاضل ‌دادگر، تحقیقات پس از یافتن کودک با شدت و جدیت ادامه یافت تا اینکه با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس2 نفر از عاملان ربایش دختربچه دستگیر شدند و به جرم ارتکابی اعتراف کردند. وی گفت: این افراد در بین مظنونانی بودند که از سوی پلیس شناسایی شده بودند و وقتی متوجه شدند که در تور اطلاعاتی پلیس قرار گرفته‌اند، از یک فرصت استفاده و کودک را در محل رها کردند که خوشبختانه وی پیدا شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت. به‌گفته رئیس پلیس استان گلستان، تحقیقات از متهمان دستگیر شده برای مشخص شدن انگیزه آنها ادامه دارد. در همین حال دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کلاله نیز از شناسایی و دستگیری عوامل اصلی ربایش کودک کلاله‌ای خبر داد و گفت: یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد و انگیزه این آدم‌ربایی پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.
https://jahannews.com/vdce7o8vzjh8fwi.b9bj.html
jahannews.com/vdce7o8vzjh8fwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با تمام کثافتی این آدم ربا ها تخفیفی براشون در نظر گرفته بشه که اگر یه از خدا بی خبری بچه ای رو دزدید لااقل یه جایی آزادش کنه و بهش آسیبی نرسونه!!!!؟