شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
۱۳

مافیایی که از هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو پول به جیب می‌زند!

جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 879094
در حالی که هر اتوبوس برقی در داخل ۳۲۳ هزار یورو به فروش می‌رسد، در چین همین خودرو ۲۴۵ هزار یورو است. به گفته مدیران شهری «در هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو به جیب مافیا می‌رود.»
مافیایی که از هر اتوبوس داخلی ۷۱ هزار یورو پول به جیب می‌زند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده و ضرر آن فقط برای مردم است،» این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید.

قرارداد برقی‌سازی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران حواشی ایجاد کرده است و برخی خواستار انتشار قرارداد شدند. شهردار تهران علیرضا زاکانی می‌گوید که «نمی‌توانیم تمام مفاد قرارداد را جار بزنیم؛ ایران هزار و یک دشمن دارد اما تمام نهادهای ذی‌ربط در جریان کار بوده و ضمانت‌نامه بانکی داریم.»

۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران موجود است این در حالی است که پایتخت نیازمند ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس است و کمبود حدود ۸۰ درصدی در این زمینه باعث بروز صف‌های طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس شده و اگر اتوبوس جدید تزریق شود این صف‌ها حدود یک چهارم کوتاه‌تر می‌شود.

سال گذشته قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷۵۰۰ تاکسی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با چین بسته شد تا عقب‌ماندگی چندین‌ساله جبران شود.

قرار است امسال اولین سری واگن‌ها و اتوبوس‌ها وارد می شود اما مدیران شهری می‌گویند که «مافیا همه جوره دست و پا می‌زند تا اتوبوس و واگنی از چین وارد نشود» چرا که قیمت «اتوبوس برقی داخلی ۳۲۳ هزار یور است اما اگر مستقیم همین اتوبوس از چین خریداری شود، قیمت ۲۴۵ هزار یور خواهد بود یعنی در هر اتوبوس ۷۱ هزار یورو به جیب مافیا می‌رود.»

«روزانه ۶۶ درصد ترددها در تهران با وسایل شخصی انجام می‌شود» و همین امر باعث آلودگی هوا و مرگ هزاران تهرانی‌ در سال می‌شود.«پکن که یکی از شهرهای آلوده دنیا بود با برقی‌سازی مشکل آلودگی را برطرف کرد.» در صورت تجهیز ناوگان میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا کمتر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت امیرحسن کاکایی می‌گوید که «تامین برق خودروهای برقی، بحران مازوت سوزی(آلودگی هوا) در نیروگاه‌ها را تشدید می‌کند. در مقابل رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست علی سلاجقه می‌گوید که «مازوت سوزی در تهران نداریم»، سوخت بی‌کیفیت عامل اصلی آلودگی هوا است و از ورود خودروی برقی حمایت می‌کنیم.»

به گفته کارشناسان، تمامی دستگاه‌های مسوول باید ورود کنند تا آلودگی هوا برطرف شود.

همچنین باید نظارت دقیقی بر روی نرخ‌گذاری خودروها در داخل صورت گیرد.مهمترین راه‌کار برای رفع آلودگی هوا و ترافیک توسعه حمل ونقل عمومی و برقی‌سازی ناوگان مانند نروژ، چین، آلمان و هلند است.
https://jahannews.com/vdceoo8vejh8f7i.b9bj.html
jahannews.com/vdceoo8vejh8f7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سریعتر برقی کنید
United States
لااقل کارگر ایرانی کار میکند و حقوقش را برای زن و بچه اش میبرد
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
حمایت از جنس داخلی در صورت امید به کیفیت بهتر
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی کاردرستی که تصمیم گرفتید را باقدرت وسرعت به پیش ببر که دعای مردم پشت شماست.
Iran, Islamic Republic of
مافیای خودرو مخالف واردات خودرو است.
Canada
خب خودرو سازی داخلی را ببندید اگر این همه مافیا داره
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فقط خودرو نيست كه مافيا داره
Romania
عوارض و تعرفه ماشین وارداتی چی میشه
Iran, Islamic Republic of
اگر این ادعا صحت داره پس چرا این فرد رو به مردم معرفی نمیکنید
امیر
Iran, Islamic Republic of
اتوبوس و سواری های برقی نیاز کشور است
Iran, Islamic Republic of
تا کی دست مافیا ها به منابع و منافع مردم دراز باشد
Iran, Islamic Republic of
علی آبادی را استیضاح کنید
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار بر استيضاح باشد همه را بايد استيضاح كنند
اول از همه مردم را بايد استيضاح كنند كه چرا هر بلاي سرشان مياد سكوت مي كنند و گراني هاي بي منطق و غير اصولي را تحمل مي كنند و مطالبه نمی کنند!!؟؟