چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

مزایای استفاده از سرخ کن بدون روغن

دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 876803

یکی از محصولاتی که در سال‌های اخیر در بازار با استقبال زیادی مواجه شده سرخ کن بدون روغن است. سرخ کن بدون روغن یا هواپز غذا را به کمک هوای گرم می‌پزد و روغن در آن کمترین نقش را دارد. ناگفته پیداست حذف روغن از غذاهای سرخ کردنی تا حد زیادی از کالری آنها کاسته و سلامت غذا را افزایش می‌دهد. خبر خوب این که قیمت سرخ کن بدون روغن خیلی زیاد نیست؛ این در حالی است که می‌توانید استفاده‌های زیادی از هواپز داشته باشید و با توجه به مزایای زیاد هواپز در امر آشپزی کمک حال شما خواهد بود.

چه چیز مهم‌تر از سلامتی؟
مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای انواع سرخ کن بدون روغن برشمرد این است که با یک قاشق روغن، یک ظرف بزرگ سیب زمینی سرخ کرده تحویلتان می‌دهد! این موضوع نه تنها در مورد سیب‌زمینی، در مورد تمامی غذاهای سرخ کردنی صدق می‌کند. نتیجه این که غذای مورد علاقه‌ی شما دیگر به اندازه‌ی قبل پرکالری و چاق کننده نخواهد بود. انواع روغن می‌توانند علاوه بر چاقی باعث انسداد عروق و سکته شوند. بنابراین، شما با استفاده از سرخ کن بدون روغن بدون نیاز به هیچ گونه پرهیز غذایی کمک زیادی به سلامتی خود می‌کنید.

آشپزی آسان
در طول تاریخ، ابزار برای سهولت انجام امور اختراع شده‌اند. هواپز نیز یکی از ابزار آشپزی است که کار شما را بسیار ساده خواهد کرد. برنامه‌های از پیش تعیین شده در هواپزها این امکان را به شما می‌دهند که با خیال راحت مرغ و ماهی خود را به دستگاه بسپارید و نگران نتیجه‌ی کار نباشید. دستگاه در سریع‌ترین زمان غذای مطلوب شما را آماده خواهد کرد. به‌علاوه، وقتی از سرخ کن بدون روغن استفاده می‌کنید، خبری از بو و دود و پرش روغن به اطراف ظرف و... نخواهد بود و همه چیز تر و تمیزتر انجام می‌گیرد.

امکانات کاربردی
برخلاف تصور عامه سرخ کن‌های بدون روغن فقط برای سرخ کردن غذا کاربرد ندارند؛ بلکه می‌توانید برای خشک کردن میوه و سبزیجات از آن‌ها استفاده کنید. از جمله کاربردهای دیگر هواپزها می‌توان به کباب کردن، گریل کردن، بخارپز، تخمیر، یخ‌زدایی و گرم نگه داشتن غذا اشاره کرد.

اگر سرعت انجام کار برایتان خیلی اهمیت دارد، مدل‌های دوقلو به شما پیشنهاد می‌شوند. در این مدل‌ها محفظه‌ی پخت به دو قسمت تقسیم شده و می‌توانید برای هر قسمت تنظیمات مجزا اعمال کنید. با این قابلیت می‌توانید مثلا در یک محفظه سیب زمینی و در محفظه‌ی دیگر مرغ را به صورت همزمان سرخ کنید.

برخی هواپزها به لطف برخورداری از اتصال وای‌فای امکان وصل شدن به گوشی هوشمند را دارند. این اتصال کمک می‌کند تا اولا بتوانید دستگاه را از هرجایی خاموش و روشن کنید؛ ثانیا امکان بارگیری برنامه‌های پخت متنوع را به شما خواهد داد.

معایب سرخ کن بدون روغن
هر دستگاهی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. سرعت بالای طبخ در هواپزها هرچند با سبک زندگی‌های امروزی کاملا مطابقت دارد؛ اما همین حرارت و سرعت بالا مقداری از ویتامین غذا را از بین می‌برد. با وجود این، همچنان خروجی کار سالم‌تر از حالتی است که غذا را با روغن زیاد سرخ می‌کنید.

ظرفیت کم یکی دیگر از ایرادات سرخ‌کن‌های بدون روغن است. البته هواپزهای با ظرفیت بالا نیز وجود دارند؛ اما آن‌چه در بازار رایج است و قیمت معقول دارد، حداکثر ۸ لیتر ظرفیت دارد که معمولا برای مهمانی‌های بزرگ جوابگو نیست. این محدودیت ظرفیت تا حد زیادی به دلیل سازوکار هواپزها است. در صورتی که هواپز بیش از اندازه بزرگ باشد گردش هوای گرم در محفظه به خوبی انجام نمی‌گیرد.


ایراد دیگری که می‌توان به استفاده از سرخ‌کن بدون روغن گرفت، مصرف برق بالای آن است. هواپزها به طور متوسط حدود ۲۰۰۰ وات برق مصرف می‌کنند. این در حالی است که در ایران برق بسیار گران‌تر از گاز است و با استفاده از هواپز کاری را که با گاز قابل انجام است را با برق انجام می‌دهید؛ البته این ایراد احتمالا با صرفه جویی که در مصرف روغن می‌کنید قابل چشم‌پوشی است.

قیمت سرخ کن بدون روغن
قیمت سرخ کن بدون روغن بازه‌ی وسیعی را شامل می‌شود. عواملی همچون ظرفیت، امکانات و برند روی قیمت هواپز تأثیرگذار هستند. رایج‌ترین ظرفیت بین هواپزها ۴ تا ۸ لیتر است که طبیعتا در مدل‌های مشابه قیمت مدل ۸ لیتری بالاتر است. امکاناتی مثل اتصال بی‌سیم و قابلیت کنترل از راه دور نیز بر قیمت سرخ کن بدون روغن تأثیرگذار هستند. در خصوص برند، قیمت سرخ کن بدون روغن فیلیپس به عنوان یک برند شناخته شده از قیمت سرخ کن بدون روغن گوسونیک یا پارس خزر بیشتر است؛ هرچند ممکن است هواپز ارزان‌تر امکانات بیشتر ارائه دهد. مثلا داشتن درب شیشه‌ای جهت نظارت بر روند پخت یکی از ویژگی‌های رایج در انواع سرخ کن بدون روغن گوسونیک است؛ در حالی که این ویژگی حتی در مدل‌های پرچمدار و گران‌قیمت فیلیپس هم دیده نمی‌شود.

خرید سرخ کن بدون روغن
هنگام خرید سرخ کن بدون روغن بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید. اولین نکته در مورد اندازه و ظرفیت دستگاه است. اگر تنها زندگی می‌کنید یا یک خانواده‌ی کم جمعیت هستید سرخ کن کوچک ۲ تا ۴ لیتری برایتان کافی خواهد بود. اما اگر می‌خواهید یک مرغ کامل را در سرخ کن بدون روغن خود قرار دهید به مدل‌های ۸ لیتر و بالاتر نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید، بزرگتر بودن دستگاه باید با بالاتر بودن توان آن همراه باشد؛ در غیراینصورت عملکرد دستگاه کند خواهد بود. پس، به عنوان نکته‌ی دوم در نظر داشته باشید که اگر به دنبال سرعت بالاتر پخت هستید دستگاهی با توان ۲۲۰۰ وات و بالاتر را انتخاب کنید.

خرید سرخ کن بدون روغن به کمک زومیت
برای اینکه بتوانید مقایسه‌ی دقیقی بین انواع سرخ کن بدون روغن داشته باشید به یک لیست قیمت دقیق و به‌روز نیاز دارید. زومیت این لیست قیمت را در اختیارتان می‌گذارد. کافی است وارد صفحه‌ی سرخ کن در بخش محصول زومیت شوید. لیست قیمت انواع سرخ کن پیش رویتان قرار می‌گیرد. قیمت سرخ کن درج شده در این لیست کمترین قیمت اعلام شده توسط فروشگاه‌های آنلاین معتبر بوده و مدام به‌روزرسانی می‌شود.

می‌توانید لیست قیمت سرخ کن در زومیت را متناسب با بودجه و نیاز خود شخصی‌سازی کنید. برای مثال با استفاده از فیلترهای موجود تنظیم کنید که تنها سرخ کن های فیلیپس بین قیمت ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان برایتان به نمایش در بیایند.

زومیت امکان مقایسه همزمان حداکثر چهار سرخ کن را برایتان فراهم کرده است. برای این کار تیک مقایسه را برای مدل‌های مورد نظرتان بزنید و وارد صفحه‌ی مقایسه شوید.

در نهایت، اگر تصمیم به خرید سرخ کن بدون روغن گرفتید، روی مدل دلخواهتان کلیک کنید تا وارد صفحه‌ی اختصاصی آن شوید. در آنجا پس از بررسی مشخصات فنی و تصاویر می‌توانید روی زبانه‌ی فروشندگان و قیمت کلیک کنید تا فروشگاه‌های عرضه‌کننده‌ی محصول مورد نظرتان نمایش داده شوند. کلیک روی هر فروشگاه شما را به صفحه‌ی خرید سرخ کن بدون روغن مورد نظرتان در آن فروشگاه هدایت خواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcjymeotuqeaoz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjymeotuqeaoz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *