چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

جدیدترین اخبار شرایط ویزای توریستی کانادا

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 873755

در سال 2023 و پس از عبور از شرایط ویژه مرتبط به همه‌گیری کرونا، قوانین جدیدی از سوی دولت و اداره مهاجرت کانادا وضع شد. این شرایط و قوانین جدید، دست هموطنانی که قصد گردش، بازدید از بستگان و حتی اقامت در این کشور را دارند، بازتر کرده و اخذ و صدور ویزای توریستی کانادا را ساده‌تر از همیشه نموده است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی آخرین تغییرات و اخبار در خصوص شرایط جدید ویزای توریستی کشور کانادا بپردازیم. ادامه این مطلب را از دست ندهید!


قوانین جدید ویزای توریستی کانادا
وضع قوانین جدید کشور کانادا در سال 2023 سبب شد که بسیاری از ایرانیانی که ویزای گردشگری کانادا داشتند، به فکر اقامت و سفر به این کشور مهاجرپذیر بیافتند. اما چرا؟ مطابق قانون جدید، دارندگان ویزای توریستی کانادا با پرداخت هزینه‌ای، می‌توانند ویزای گردشگری خودشان را به ویزای کار موقت تبدیل کنند.

تبدیل ساده‌تر ویزای توریستی کانادا به جاب آفر
پیشتر، لازمه تبدیل ویزای توریستی کانادا به کار موقت، داشتن جاب آفر یا همان درخواست شغلی از سوی یک شرکت یا کسب‌وکار کانادایی بود. در نتیجه با استناد به این قانون جدید، تنها با تغییر ویزای توریستی خودتان می‌توانید در کانادا مشغول به کار شوید و هزینه‌های جاریتان را پوشش دهید.

ایرانیانی که در خاک کانادا هستند در اولویت بررسی درخواست قرار خواهند گرفت و سخت‌گیری کمتری نیز شامل حالشان خواهد شد. قبلا مدت اقامت ویزای گردشگری کانادا بسیار محدودتر بود ولی حالا با ویزای توریستی کانادا امکان اقامت تا 3 سال در این کشور را خواهید داشت.

تاثیر شرایط جدید در اقامت ایرانیان
به گزارش سایت رسمی دولت کانادا، تدابیر ویژه‌ای برای اتباع ایرانی مقیم کانادا و ساکنان موقت ایرانی در کانادا در نظر گرفته شده است. در این قانون جدید، ایرانیانی که در کانادا هستند و اقامت موقت دارند، می‌توانند درخواست تمدید اقامت خود به منظور تحصیل، کار یا ملاقات خانواده را مجددا و به صورت رایگان ارسال کنند.

پذیرش والدین، پدربزرگ و مادربزرگ
به گفته سایت رسمی دولت کانادا، خانواده یکی از ارکان اصلی در این کشور تلقی می‌شود. این کشور برای ایرانیان مقیم و شهروندان کانادایی که قصد دارند خانواده خود را نیز به جمعشان اضافه کنند، شرایط جدیدی در نظر گرفته است.

در برنامه پیوند شهروندان با والدین، پدربزرگ و مادربزرگشان در سال 2024 نیز ادامه پیدا خواهد کرد و بیشتر از 15000 درخواست IRCC در اداره مهاجرت در حال بررسی است و زمان بررسی این دعوت‌نامه‌ها به کمتر از 2 هفته کاهش پیدا کرده است.

در سال جاری شهروندان ایرانی کانادایی که قصد دعوت از والدین، پدربزرگ و مادربزرگشان را دارند، می توانند از طریق ارسال درخواست سوپر ویزا که یک ویزای چند بار ورود است و تا 10 سال اعتبار دارد، اقدام کنند. از این طریق دعوت شدگان تا 5 سال می‌توانند در خاک کانادا بمانند و بعد از آن بدون خروج از کشور هر دو سال مجددا اقامت خود را تمدید کنند.

درخواست مجوز کار بدون ترک کانادا
اتباع خارجی که به عنوان بازدیدکننده وارد خاک کانادا شده‌اند و یک پیشنهاد شغلی در این زمان دریافت نموده‌اند، همچنان می‌توانند بدون نیاز به ترک خاک کانادا، درخواست مجوز کار ارسال کنند.

در این قانون افرادی که مجوز کار در 12 ماه گذشته داشته‌اند، برای تسریع در فرآیند کاریشان و کارفرمای جدید، می‌توانند مجوز کار موقت درخواست کنند. این امر به کارفرمایان کانادایی نیز امکان می‌دهد تا بدون نگرانی از کمبود نیرو، به جذب نیروی کار جدید بپردازند.

قبل از این قانون افرادی که قصد کار در کانادا داشتند باید قبل از سفر به کانادا برای مجوز موقت کار اقدام می‌نمودند و اگر برای بازدید به کانادا سفر کرده بودند و ویزای توریستی کانادا داشتند، باید خاک کانادا را ترک و سپس برای مجوز کار اقدام می‌کردند. اما با خط مشی جدید دیگر نیازی به ترک خاک کانادا نیست و در زمان اقامتشان می‌توانند مجوز موقت کار دریافت کنند.

شرایط درخواست مجوز کار موقت
اما شرایط دریافت اجازه کار موقت برای افرادی که ویزای توریستی کانادا دارند به شرح زیر است:

• در روز درخواست، باید ویزای توریستی کانادا این افراد اعتبار داشته باشد.

• حداقل یک پیشنهاد کاری داشته باشند و توسط سازمان ارزیابی کار کانادا (LMIA) تایید شده باشد.

• حداکثر تا تاریخ 28 فوریه 2025 درخواست مجوز کار ویژه کارفرما را ارسال کنند.

• شامل سایر معیارهای استاندارد پذیرش باشند.

متقاضیانی که در حال حاضر ویزای توریستی کانادا دارند و در حال بازدید از کانادا هستند و مجوز کار در 12 ماه گذشته داشته‌اند، می‌توانند مطابق دستورالعمل تعیین شده برای مجوز کار، قبل از نهایی شدن درخواست مجوز کارشان، با کارفرمای جدید شروع به همکاری کنند. بنابراین دیگر نیاز به ترک خاک و ورود مجدد نخواهند داشت و در این فاصله مجوز کارشان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.


چه کسانی واجد شرایط اخذ مجوز کار با ویزای توریستی کانادا هستند؟
برای اخذ مجوز کار موقت با ویزای توریستی کانادا، باید شروط زیر رعایت شده باشد:

• بازدید کننده باید در 12 ماه گذشته مجوز کار معتبر داشته باشد.

• هنگام ارسال درخواست، بازدید کننده باید در کانادا حضور داشته باشد.

• تا زمان بررسی بازدید‌کننده با ویزای توریستی کانادا در خاک کانادا بماند.

• هنگامی که برای مجوز کار درخواست می‌کند، ویزای گردشگری کانادا، اعتبار داشته باشد.

• اگر وضعیت ویزای توریستی کانادای بازدیدکننده منقضی شده باشد، باید قبل از ارسال درخواست مجوز کار، نسبت به تمدید اعتبار ویزای توریستی اقدام نماید.

• برای مجوز کار مخصوص کارفرما از تاریخ 24 آگوست 2020 تا 28 فوریه 2025 درخواست کرده باشد.

• در زمان درخواست، مجوز کار قبلی شما باید تا 1 سال اعتبار داشته باشد.

دریافت ویزای توریستی کانادا در فلای‌تودی
اگر قصد سفر به کانادا و دریافت ویزای توریستی این کشور را دارید، با استفاده از سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی می‌توانید به راحتی روند اخذ ویزا را طی کنید.

این شرکت همچنین خدماتی نظیر خرید بلیط هواپیما، تهیه بیمه مسافرتی، رزرو هتل و تور، خرید بلیط قطار و ... را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید تنها با چند کلیک کل سفر خود به هر نقطه از جهان را برنامه ریزی کنید!
https://jahannews.com/vdccp1q4p2bqmm8.ala2.html
jahannews.com/vdccp1q4p2bqmm8.ala2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *