دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۲

خسارت ۳۰۰ میلیون دلاری روزانه اسرائیل

يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 870638
تحقیقات جدید نشان می‌دهد حمله به غزه روزانه به صورت مستقیم 300 میلیون دلار برای اسرائیل آب می‌خورد.
خسارت ۳۰۰ میلیون دلاری روزانه اسرائیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حملات مستمر و بمباران فلسطینیان روز به روز پرهزینه‌تر می‌شود از اینرو تاثیر منفی این درگیری بر اقتصاد اسرائیل را بیشتر می‌کند و بی‌ثابتی و تضعیف مالی بیشتری برای این رژیم به ارمغان می‌آورد.
 
به نوشته خبرگزاری آناتولی، این حملات با توجه به اثرات مختلف اقتصادی و از دست رفتن درآمدها، در 4 ماه گذشته، 60 میلیارد دلار هزینه روی دست بودجه نظامی گذاشته است.
حملات اسرائیل به غزه به کاهش درآمدهای مالیاتی، افزایش بدهی، رکود اقتصادی و کاهش شدید تولیدناخالص داخلی این رژیم منجر شده است.
 
خسارات ناشی از حملات به غزه، تاثیرات مستقیمی نظیر عدم سرمایه‌گذاری، اختلال در بازار کار و کاهش رشد بهره‌وری برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت.
 
این حملات توقف کامل گردشگری در اسرائیل، مشکلاتی در دریانوردی جهانی، کاهش تولیدات کشاورزی و کاهش شدید سرمایه گذاری در بخش فناوری‌های پیشرفته را ایجاد کرده است.
 
پیش‌بینی می‌شود بخش گردشگری اسرائیل در بلندمدت بیشتر آسیب ببیند زیرا نمی‌تواند محیطی مساعد برای بازدید فراهم کند و در نتیجه ضررهای درآمدی بالا، بیکاری و تصویری مخدوش از این رژیم به عنوان یک مقصد گردشگری به جای خواهد گذاشت که به نوبه خود احتمال بهبود اقتصادی را کم می‌کند.
 
بر اساس تحقیقات «هزینه‌های منازعه اسرائیل و فلسطین» که پیش از این توسط اندیشکده آمریکایی RAND Corporation تهیه شده بود، این رژیم احتمالا طی 10 سال آینده به علت این درگیری حدود 400 میلیارد دلار از فعالیت‌های اقتصادی خود را از دست بدهد و 90 درصد خسارات وارده به آن از ناحیه اثرات غیرمستقیم، نظیر کاهش سرمایه‌گذاری، بدتر شدن وضعیت بازار کار، از دست دادن بهره‌وری و کاهش اقتصادی خواهد بود.
https://jahannews.com/vdcjtyeoouqeamz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjtyeoouqeamz.fsfu.html
برچسب ها: خسارت اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با چاپ و توزیع دلارهای بدون پشتوانه عملا هزینه جنگ و خونریزی و تجاوز را در سراسر دنیا از جمله در فلسطین تامین می کند و از طریق سیطره دلار بر اقتصاد کشورها ، فشار تورمی چاپ دلارهای بدون پشتوانه را در بین کشورهای دنیا توزیع می کند و در واقع هزینه های واقعی جنگ را از جیب مردم دنیا تامین می کند
Iran, Islamic Republic of
اسراییل بدبخت شد