چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱۲

آیا عدم وجود نامزد کافی برای یک حوزه انتخابیه در انتخابات خبرگان بی‌سابقه بوده است؟

يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 868016
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: تقریبا هر دوره از انتخابات خبرگان ما این مسئله را در داریم که به دلیل تعداد کم نامزدها در سراسر کشور، در برخی حوزه‌های انتخابیه با کمبود نامزدها به نسبت کرسی‌های آن استان مواجه می‌شویم.
نبود نامزد کافی در انتخابات خبرگان بی‌سابقه است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمد بهادری جهرمی حقوق‌دان و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، در پاسخ به این شائبه که تکلیف عدم وجود فضای رقابتی در برخی حوزه‌های انتخابیه برای مجلس خبرگان چه می‌شود؟ گفت:  این مسئله در ادوار گذشته انتخابات خبرگان هم سابقه داشته و حتی مواردی را داشتیم که کمتر از کرسی‌های یک استان تایید صلاحیت‌ صورت گرفته بود.

وی تصریح کرد: در پاسخ به این ابهام باید به این نکته اشاره کرد که اولاً داوطلبان فرصت اعتراض به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را دارند و با توجه به سابقه انتخابات‌های گذشته امکان تایید صلاحیت مجدد  نامزدها در این مرحله وجود دارد. ثانیاً با جابجایی نامزدهای تایید صلاحیت شده معمولاً این مسئله قابل حل است؛ کمااینکه ما در انتخابات مجلس شورای اسلامی هم این امکان وجود دارد که با درخواست نامزدها حوزه انتخابیه آنها تغییر کند. 

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: با این حال اگر مسئله تعداد نامزدها برای رقابتی شدن انتخابات حل نشود، انتخاباتی در آن حوزه انتخابیه برگزار نخواهد شد و این مسئله به انتخابات میان دوره‌ای آینده موکول می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس  با تاکید بر اینکه همین مسئله بیانگر عدم مصلحت‌سنجی شورای نگهبان است، گفت: اگر قرار بود شورای نگهبان صرفاً بر اساس مصلحت سنجی عمل کند، اجازه پیش آمدن چنین شرایطی  در برخی حوزه‌های انتخابیه را نمی‌داد ولی تقریبا هر دوره از انتخابات خبرگان ما این مسئله را در داریم که به دلیل تعداد کم نامزدها در سراسر کشور، در برخی حوزه‌های انتخابیه با کمبود نامزدها به نسبت کرسی‌های آن استان مواجه می‌شویم.
https://jahannews.com/vdcgq7973ak93z4.rpra.html
jahannews.com/vdcgq7973ak93z4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای محمد بهادری جهرمی شده مدافع در هربرنامه و هر شبکه ای حضور دارد
Iran, Islamic Republic of
بفرمایید چرا تقریبا هر دوره از انتخابات خبرگان به دلیل تعداد کم نامزدها در برخی حوزه‌های انتخابیه با کمبود نامزدها به نسبت کرسی‌های آن استان مواجه هستید؟
Iran, Islamic Republic of
اقای جهرمی هنر نکردید که مشکل را مطرح فرمودید(کمبود نامزد) هنر آن است که چاره کار را بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
رد صلاحیت ها نمی تواند عامل کمبود نامزد و عدم داوطلبی باشد؟
Iran, Islamic Republic of
نه خیر نمی تواند نمیشه که به اسم آزادی هر کسی رو با هر سابقه و توان علمی که نداره وارد مجلس به این مهمی کرد این نظرات کلیشه ای رو هم بزار کنار
Iran, Islamic Republic of
راهکار بفرمایید؟
Iran, Islamic Republic of
«طحان نظیف»: ۹۵ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان مجلس خبرگان که صلاحیتشان تأیید نشده با استناد به بند مربوط به احراز شرایط علمی رد صلاحیت شدند.
Iran, Islamic Republic of
علی اکبر رائفی‌پور، ردصلاحیت مرتضوی مقدم، رئیس سابق دیوان عالی کشور این خبر در صورت صحت شوک آور و مایوس کننده است.حقیقتا چرا با هرکسی که توانسته بین مردم و نظام آشتی ایجاد کند و نمادی از کارآمدی کشور باشد اینگونه برخورد می شود. امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد!!!
Iran, Islamic Republic of
آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه این شهر در بخشی از مصاحبه خود درباره رد صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان گفته بود: ای کاش روحانی و پورمحمدی رد صلاحیت نمی شدند..
Iran, Islamic Republic of
واقعا جابجایی نامزدهای تایید صلاحیت شده برای حل مشکل خنده دارنیست!!؟
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از داوطلبان در امتحانات کتبی و شفاهی علمی اجتهاد رد شده اند نه به دلایل سیاسی و ...
Iran, Islamic Republic of
خبرگان رهبری باید بصورت کشوری برگذار گردد .