شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

فضای پخش تیزرهای سینمایی بازتر می‌شود؟

سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 867416
این روزها درباره تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در صداوسیما بحث‌های متعددی می‌شود و همچنین تیزرهای سینمایی که تک و توک به روی آنتن تلویزیون می‌آیند؛ رئیس صداوسیما درباره این موضوعات، توضیحاتی داد.
فضای پخش تیزرهای سینمایی بازتر می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، چند روزی است حرف و حدیث‌ها درباره تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در 200 کانال مطرح شده صداوسیما بالا گرفته و در کانال‌های مجازی و بعضاً برخی از رسانه‌ها آماری هم مبنی بر پول‌سازی عجیب و غریب تلویزیون به چشم می‌خورد. همچنین بحث مطالبه جدّی برخی از تهیه‌کنندگان و سینماگران و اعتراضِ مدیران سازمان سینمایی به آن دسته از فیلم‌هایی که تیزر تبلیغاتی‌شان سر از شبکه‌های ماهواره‌ای درمی‌آورد موضوع دیگری است که جایِ آن کماکان در تلویزیون خالی است. 

پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه اولین جشنواره آگهی‌های بازرگانی به چند سؤال خبرنگاران پاسخ داد از جمله توضیح تبلیغات تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی مجلس، سؤال خبرنگار تسنیم در خصوص تیزر فیلم‌های سینمایی و کنایه‌ای که «جناب‌خان» به رئیس صداوسیما در همین برنامه آگهی‌های بازرگانی داشت و چند موضوع دیگر؛ البته در خصوص خبر پخش شده بازگشت مهران مدیری با یک سریال به تلویزیون هم ترجیح داد سکوت کند. 


رئیس صداوسیما در خصوص سؤالی درباره تبلیغات نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد:  اولین تجربه استفاده از ظرفیت صداوسیما برای تبلیغات انتخابات مجلس است به عنوان اولین تجربه ما باید این مسیر را باز کنیم برای دوره‌های بعدی انتخابات؛ ان‌شاءالله بدون چالش و بدون مشکل و با حداکثر تأثیرگذاری در مأموریتی که به عهده صداوسیما است یعنی قراردادن فضا برای تبلیغات نمایندگان بتوانیم دوره‌های بعدی عمل کنیم.  اما در مورد بحث تبلیغ و هزینه‌هایی که در مرحله اول و دوم اعلام شد؛ اولاً این یک مبنای قانونی دارد براساس همان چیزی که در قانون اصلاح شده انتخابات ابلاغ شده، آیین‌نامه آن نیز در دولت تصویب شده و همچنین در هیئت اجرایی مرکزی و ستاد انتخابات کشور تمام اعداد و ارقام تصویب شد.

وی افزود: ما برای کمک به مشارکت بیشتر و همصدایی با نامزدهای محترمی که ممکن است توانایی مالی کافی نداشته باشند ما خودمان داوطلب شدیم این کمک را بکنیم. البته باید مجوز قانونی می‌گرفتیم. ما به هیئت اجرایی مرکزی پیشنهاد دادیم که این عدد را کاهش بدهیم؛ بعد از بحث و بررسی‌ در هیئت اجرایی مرکزی، با پیشنهاد
صداوسیما موافقت شد. ما پیشنهاد دیگری هم دادیم که خوشبختانه با آن هم موافق شد.

پیشنهاد این بود هر نامزدی که بتواند یک درصد آرای مأخوذه آن حوزه انتخابیه را کسب کند کل مبلغی که پرداخت کرده به او برگردانده شود. این دو پیشنهادی که به هیئت اجرایی مرکزی دادیم و بحمدالله هر دو تصویب شد. هدف ما این است بیشترین تأثیر و نقش را در انعکاس و نشان دادن تبلیغات نامزدهای محترم مجلس بتوانیم ایفا کنیم و به تبع حتماً روی مشارکت تأثیر خواهد داشت. 

به گفته رئیس صداوسیما پخش آزمایشی برخی کانال‌های انتخاباتی آغاز شده است. 
جبلی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره کنایه‌ جناب‌خان و پاسخ خودش در جشنواره آگهی‌های بازرگانی مبنی بر بازگشت چهره‌ها، این نکته را مطرح کرد: من همیشه گفتم و باز تأکید می‌کنم درِ صداوسیما به روی هنرمندان باز است. این حرف الان ما نیست و این حرف را از روز اول زدیم. در واقع رسانه ملی خانه هنرمندان است هر همکاری بخواهد به فرهنگ کشور کمک کند و در خدمت جامعه باشد ما در خدمت او هستیم. هیچ وقت این در را نبستیم. البته کم‌لطفی‌هایی نسبت به رسانه‌ملی می‌شود که شاید لازم نباشد ما دائماً در معرض جواب دادن و جواب گرفتن باشیم اما در یک تعبیر تکراری و کلی همیشه گفتیم درِ صداوسیما به روی هنرمندان باز است. 

رئیس صداوسیما درباره یک خبر درباره بازگشت مهران مدیری با یک سریالی به تلویزیون ترجیح داد سکوت کند و به همین جمله بسنده کرد: من این خبر را ندیدم و نمی‌خواهم اظهارنظر کنم. 

جبلی در پاسخ به این سؤال که آیا به واسطه تبلیغ سریال‌های نمایش‌خانگی و حتی شکسته شدن انحصار تبلیغ اکران‌های آنلاین در تلویزیون فضایِ پخش تیزرهای سینمایی هم در تلویزیون بازتر می‌شود، گفت: در مورد سینما رسانه ملی همیشه از معرفی فیلم‌ها حمایت کرده و کماکان این رویه‌مان را ادامه می‌دهیم. قبلاً گفتم یک رویه مشخص از رسانه  ملی سال‌هاست وجود دارد یک شورای تیزر داریم که آن شورا بررسی می‌کنند محتوای فیلم و انطباق آن با معیارها و هنجارهای فرهنگی چیست و مطابق با آن امتیاز می‌گیرد و حاصل آن امتیاز پخش تیزرهای فرهنگی می‌شود. 

به گفته رئیس صداوسیما روند بررسی سریال‌های خانگی که قابلیت پخش از تلویزیون را داشته باشند متوقف نشده و بررسی‌ها ادامه دارد. در بخش‌های خبری کماکان سریال‌های نمایش‌خانگی که از سازمان تنظیم و مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای‌مجازی مجوز بگیرند معرفی خواهند شد و البته قرار است به زودی یک برنامه تلویزیونی با هدف نقد سریال‌های خانگی هم راه بیفتد.
https://jahannews.com/vdcjvaeomuqemxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjvaeomuqemxz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *