شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خاطره متکی از حُسنی مبارک و جنگ ۳۳ روزه

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 863265
در آن ملاقات، حسنی مبارک به من گفت که به اسرائیلی‌ها گفته است که بازنده این جنگ، خواهند بود زیرا آنان کلاسیک و حزب‌الله چریکی می‌جنگد.
خاطره متکی از حُسنی مبارک و جنگ ۳۳ روزه
به گزارش جهان نيوز، منوچهر متکی، وزیر خارجه دولت های نهم و دهم در بخشی از گفتگو با مهر به خاطره ای از جنگ 33 روزه و حسنی مبارک اشاره کرد و گفت: در جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ اسرائیلی‌ها به عرب‌ها القا کرده بودند و اتفاقاً به خاطر القای آن‌ها بود که اعراب تا ۱۵ روز سکوت مرگبار داشتند و در برخورد با حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان اتخاذ موضع نکردند.

آن زمان صهیونیست‌ها به اعراب گفته بودند که شما سخنی نگویید و ما طی ۱۵ روز کار حزب‌الله را تمام می‌کنیم. بنده قبل از روز دهم جنگ در سفر به کشورهای عربی به مصر سفر کردم. حدود یک ساعت و نیم با «حسنی مبارک» رئیس‌جمهور وقت مصر گفت‌وگو کردم. در آن دیدار حسنی مبارک گفت که هفته قبل و درست سه چهار روز پس از آغاز جنگ یک هیأت نظامی از رژیم اسرائیل به مصر و برای ملاقات با من آمدند. آن‌ها به من گفتند که ظرف ۱۵ روز، کار حزب الله را تمام می‌کنیم. این خبر را بنده روز اول حمله داشتم. چون به «سعودالفیصل» زنگ زده بودم که رژیم اسرائیل، چنین و چنان کرده است و باید کاری کنیم و سعودالفیصل در پاسخ به بنده گفت که حزب‌الله ماجراجویی می‌کند و من فهمیدم که آنها از حمله رژیم اسرائیل به حزب‌الله خبر داشتند.

در آن ملاقات، حسنی مبارک به من گفت که به اسرائیلی‌ها گفته است که بازنده این جنگ، خواهند بود زیرا آنان کلاسیک و حزب‌الله چریکی می‌جنگد. حزب‌الله اسرائیلی‌ها را می‌بیند اما آن‌ها، نیروهای حزب الله را نمی‌بینند. این مثل همان صحنه‌ای است که اینک در غزه ایجاد شده است. در چنین وضعیتی اگر آتش بس نهایی اتفاق بیفتد دنیا خواهد گفت که پیروز این جنگ غزه و حماس است. در واقع اسرائیل وارد جنگی شده است که نه راه پس دارد و نه راه پیش؛ هر چه هم جنگ ادامه می‌یابد، تلفات بیشتری می‌دهد. تانک‌هایی که منهدم می‌شوند، هر کدام دارای چند خدمه هستند که یا کشته و یا اسیر می‌شوند.
https://jahannews.com/vdch-xn6m23n-id.tft2.html
jahannews.com/vdch-xn6m23n-id.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *