دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

ساختمان‌هایی با نمای کرتین وال که واقعی بودنشان را باور نمی‌کنید

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 862096
کم نیستند برج‌های بلند و خاصی که هر ساله در سراسر جهان طراحی و اجرا می‌شوند. در این مقاله به صورت اختصاصی به معرفی ابر ساختمان هایی در جهان پرداختیم که با نمای شیشه ای اجرا شده اند.
در دهه‌های اخیر، ساختمان‌های با نمای شیشه ای به یک نماد جهانی از معماری مدرن و فناوری پیشرفته تبدیل شده‌اند. این بناها، با طراحی‌های خاص و نمایی شفاف که به ویژگی‌های زیبایی می‌پردازند، نه تنها از لحاظ معماری و زیبایی شهرها را تحول داده‌اند بلکه نمایانگر پیشرفت فناوری در عصر مدرن می‌باشند. 

در این مقاله، به بررسی معروف‌ترین ساختمان‌ها با اجرای نمای شیشه ای کرتین وال (معروف‌ترین سیستم اجرای نمای شیشه ای) در جهان خواهیم پرداخت و جلوه‌های منحصربه‌فرد این آثار هنری و مهندسی را برجسته خواهیم کرد. این ساختمان‌ها نه تنها به عنوان نمادهایی از بلندای انسانی در فضای شهری، بلکه به عنوان شاهکارهایی از هماهنگی بین فناوری، هنر، و محیط زیست شناخته می‌شوند.

نمای شیشه ای کرتین وال

نمای شیشه ای به عنوان یک عنصر برجسته در معماری مدرن به ویژه در ساختمان‌های بلند، نه تنها زیبایی و شکوه به این آثار می‌بخشد بلکه به عنوان نمایی شفاف از فناوری پیشرفته نمایانگر ارتباط انسان با محیط خارجی است. نمای شیشه ای به معنای واقعی و تصویری، فضاها را آغاز می‌کند و مرزهای میان داخل و خارج را آشکار می‌سازد. این مواد نه تنها به ساختمان‌ها اجازه می‌دهد تا نور طبیعی را به طور فراوان دریافت کنند بلکه اجازه می‌دهد تا از مناظر شهری خلاق بهره‌مند شوند. علاوه بر این، نمای شیشه ای به عنوان یک جزء از طراحی معماری مدرن، ارتباط آزاد بین داخل و خارج را ترویج می‌کند و تجربه کاربری منحصربه‌فردی را برای ساکنان و بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

استفاده از شیشه در ساختمان‌ها با چالش‌ها و احتمالات خاصی همراه است که می‌تواند در صورت عدم رعایت استانداردها و مقررات مربوط به ایمنی، به خطر تبدیل شود. یکی از مسائل مهم این است که شیشه ممکن است در مواجهه با ضربه یا شوک، شکسته و به قطعات تیز تبدیل شود که می‌تواند خطرات جدی برای افراد در داخل و خارج ساختمان ایجاد کند. همچنین، در مناطق با فعالیت زلزله، استفاده از شیشه باید به همراه فناوری‌ها و مصالحی باشد که در مواجهه با زلزله، ایمنی ساختمان را تقویت کند. به علاوه، شیشه در برخی مواقع ممکن است از نظر انرژی‌ای نقاط ضعف داشته باشد و باعث افزایش انتقال حرارت و سرما، یا گرما و حرارت شود. برای جلوگیری از این خطرات، اجرای دقیق استانداردها و رعایت اصول ایمنی در طراحی و ساخت ساختمان‌ها حائز اهمیت است.

اجرای نمای شیشه ای کرتین وال

روش متداول اجرای انواع نماهای شیشه ای این ساختمان‌ها غالبا سیستم کرتین وال است. این سیستم به عنوان سیستم خطی نماهای شیشه ای شناخته می‌شود. اجرای نمای شیشه ای کرتین وال به مهارت بسیار بالایی احتیاج دارد و باید توسط افراد با تجربه در این زمینه صورت بگیرد. تمامی این ساختمان‌ها توسط شرکت‌های معماری معتبر و مشهور در جهان طراحی و اجرا شده اند. لازم به ذکر است که این مقاله توسط شرکت نمادیزاین، طراح و مجری انواع نمای خشک ساختمان مانند نمای شیشه ای کرتین وال تهیه شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با  قیمت نمای شیشه ای کرتین وال و اجرای آن به وبسایت رسمی این شرکت به آدرس https://nama.design/ مراجعه کنید.

معروف ترین ساختمان ها با نمای شیشه ای کرتین وال در جهان

برخی از معروف‌ترین ساختمان‌های شیشه ای در جهان عبارتند از:

images_1702287052_6576d6cc838b0.jpg

برج خلیفه 

برج خلیفه، آیکن مدرن و نمادی از پیشرفت فناوری در قلب دبی، امارات متحده عربی، به عنوان بلندترین ساختمان جهان به شهرت دست یافته است. این ساختمان بلند و استثنایی، با ارتفاع 828 متر، نه تنها اثری معماری بی‌نظیر است بلکه نمادی از ثروت و اعتبار منطقه. با نمای شیشه ای کرتین وال چشم‌نواز، برج خلیفه از توازن بین فناوری و زیبایی بهره می‌برد. 

این نمای شیشه ای نه تنها اجازه می‌دهد تا نور طبیعی به طور فراوان در فضاهای داخلی نفوذ کند بلکه اجازه می‌دهد تا شهر دبی را از ارتفاعات بالا مشاهده کنید. با کاربردهای هوشمندانه از مواد و فناوری‌های نوین، برج خلیفه نه تنها یک اثر مهندسی بلکه نمادی از موفقیت و پیشرفت است که در ذهن هر کسی که به دبی سفر می‌کند، جاودانه شده است.

برج جدید شانگهای (Shanghai Tower) 

برج جدید شانگهای، با ارتفاع 632 متر، نه تنها بلندترین ساختمان چین بلکه دومین بلندترین ساختمان جهان است، که به تنهایی نشان از پیشرفت و غنای تکنولوژی در معماری مدرن دارد. این عظیم‌الشأن، به تصویر مفهوم فضاهای بلند و شیشه‌ای به نحوی منحصربه‌فرد و زیبا درآمیخته است. نمای شیشه ای که این ساختمان را به یک جواهر فضایی تبدیل کرده است، نه تنها به ایجاد تأثیر ویژه‌ای بر فضای داخلی و خارجی کمک کرده بلکه از دید زیبایی‌شناسی نیز شگفت‌زده‌کننده است.

برج جدید شانگهای نمادی از پیشرفت فناورانه در معماری است. از تکنولوژی‌های پیشرفته ساخت، به هوشمندی سیستم‌ها و انرژی‌های مستدام، همه در این ساختمان جلوه یافته و آن را به یک نمونه بارز از هماهنگی بین محیط زیست و فناوری تبدیل کرده‌اند. این اثر هنری نه تنها به لحاظ ارتفاع بلکه به عنوان نمادی از ابتکار و پیشرفت در عرصه معماری، جایگاه خود را در خط معماری جهان به روشنی تثبیت کرده است.

برج ملل (One World Trade Center) 

برج ملل، با ارتفاع 541 متر، به عنوان بخشی از مجموعه تاجر جهانی در مرکز منهتن نیویورک، نماد بازسازی و امید پس از حملات 11 سپتامبر 2001 به شهر نیویورک و کل جهان محسوب می‌شود. این ساختمان با طراحی‌های مدرن و نمای شیشه‌ای، نه تنها به عنوان یک اثر هنری و معماری بلکه به عنوان نمادی از استقامت و تداوم شهر نیویورک در برابر تهدیدهای تاریخی شناخته می‌شود.

نمای برج ملل

برج ملل، با الهام از ابتکار و توانمندی انسان در مقابل آزمون‌های زندگی، نمادی از قدرت بازسازی و امید به آینده است. این ساختمان با استفاده از فناوری‌های نوین، سیستم‌های ایمنی پیشرفته، و اقدامات مستدام در زمینه محیط زیست، به عنوان یک نمونه از ترکیب هوشمندانه معماری و فناوری نشان دهنده استقامت نیویورک در مقابل چالش‌های دشوار تاریخی است.برج ملل بازسازی نه تنها یک نقطه عظیم‌الشأن در افق نیویورک است بلکه به عنوان نمادی از امید و یکایک شدن جامعه جهانی در مواجهه با چالش‌ها، به تاریخچه ای فراتر از مرزهای مکانی تبدیل شده است.

برج جین مائو در چین

برج جین مائو در شنگهای، چین

برج جین مائو در شنگهای، چین، با بلندای 421 متر و 88 طبقه، یکی از عظیم‌الشأن‌ترین ساختمان‌های مدرن جهان است. طراحی این ساختمان که به دستگاه طراحان معماری معروف SOM (Skidmore, Owings & Merrill) انجامیده، الهام گرفته از فلسفه‌های فرهنگ چینی و به خصوص از فن‌های معماری سنتی چینی می‌باشد. با نمای خارجی از جنس شیشه و فولاد، برج جین مائو به تلفیق بین زیبایی مدرن و عناصر سنتی چینی معروف است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بنا، ساختار درونی شیشه‌ای است که اجازه می‌دهد نور طبیعی به طور فراوان وارد فضاهای داخلی شده و تجربه منحصربه‌فردی از ارتفاع و چشم‌انداز شهر شنگهای را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. با ارتباط نزدیک به فرهنگ و فلسفه چینی، برج جین مائو نه تنها نمادی از پیشرفت فناورانه است بلکه به عنوان یک شاهکار هنری و معماری نیز شناخته می‌شود.

جمع بندی
از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگذاریم، در این مقاله به بررسی معروف‌ترین برج‌های جهان که با استفاده از شیشه اجرا شده اند پرداختیم. صنعت ساخت و ساز در جهان به شدت در حال پیشرفت است و متریال‌های مدرنی مانند شیشه در این صنعت به شدت مورد استقبال واقع شده اند. به نظر شما جای چه ساختمانی در لیست خالی است که به آن نپرداخته ایم؟
https://jahannews.com/vdci3ravqt1aqu2.cbct.html
jahannews.com/vdci3ravqt1aqu2.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *