دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

بخشش قاتل ۱۹ ساله به حرمت حضرت زهرا(س)

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 862037
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان از آزادی یک محکوم به قصاص با اجرای پویش به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم، خبر داد.
بخشش قاتل ۱۹ ساله به حرمت حضرت زهرا(س)
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی اظهار کرد: قاتل جوان در سال ۱۴۰۰ به علت اختلاف و نزاع با مقتول درگیر و او را به قتل رسانده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: از آنجا که قاتل به‌دلیل سن کم در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می‌شود، با پیگیری‌های شورای حل اختلاف کانون و تشکیل جلسات مکرر صلح‌وسازش فی مابین طرفین این پرونده، خانواده اولیا دم به حرمت حضرت زهرا(س) از حق شرعی و قانونی خود گذشت کرده و به این جوان نادم زندگی مجدد اهداء کردند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مهمترین عامل محکومان به قتل که کنترل نکردن لحظه‌ای خشم و تباهی زندگی خود و دیگران است، اشاره کرد و گفت:

اگر انسان نتواند در لحظه خشم، بر احساسات خود کنترل داشته باشد ممکن است دست به اقدامات خشونت‌باری زده و موجب آسیب رساندن به خود و دیگران و یا حتی موجب مرگ افراد بی‌گناه و سالها حسرت شود، پس لازم است خصوصا جوانان در مواقع خشم خونسردی خود را حفظ کرده و کمتر به تشنج نزدیک شوند.

این مقام قضائی ادامه داد: درصد قابل توجهی از پرونده‌های قتل به علت حمل و استفاده از سلاح سرد است و به‌طور قطع عدم همراه داشتن سلاح سرد می‌تواند یکی از علل تاثیر گذار در کاهش پرونده‌های قتل عمدی و وقوع جنایت شود، چراکه همراه داشتن سلاح سرد موجب وسوسه لحظه‌ای و عدم اختیار تصمیم‌گیری عاقلانه و درنتیجه پشیمانی دائمی خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرایی شدن پویش‌های معنوی و به حرمت ائمه اطهار(ع) تاکنون تعداد زیادی از محکومان به قصاص از چوبه دار رهایی یافته‌اند، به‌طوری‌که در استان کرمان با اجرایی شدن پویش‌ها موجبات رهایی ۱۸  اعدامی از طناب دار فراهم شده است.

امیرابراهیمی خاطرنشان کرد: پویش به حرمت حضرت زهرا(س) بخشیدم،  به‌منظور ترویج فرهنگ صلح، بخشایش، رضایت در کشور همزمان با ایام فاطمیه و به‌همت ستاد صبر مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه آغاز و تا سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ادامه خواهد داشت و امید است با اجرایی شدن این پویش زمینه آزادی تعداد زیادی از محکومان به قتل فراهم شود.
https://jahannews.com/vdcdsx0j5yt09z6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsx0j5yt09z6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *