سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳

برخورد داعشی نظامیان صهیونیست با اسرای فلسطین

شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 861722
صهیونیست‌ها شاید برای تصویرسازی از ادعای دستگیری رزمندگان حماس مردان سن‌ و سال‌دار بی‌سلاح را دستگیر و به‌شکل داعشی، لخت کردند برخی گزارش‌ها حاکی از اعدام صحرایی آنان در نقطه‌ای نامعلوم است
برخورد داعشی نظامیان صهیونیست با اسرای فلسطین
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، هرچه جنگ در غزه طولانی‌تر می‌شود خوی وحشی‌گری نظامیان صهیونیست هم بیش از پیش بر همگان آشکار می‌شود. مقامات صهیونیستی با ادعای اینکه تنها دموکراسی خاورمیانه را با خود یدک می‌کشند، این روز‌ها جنگ در غزه را «بین خیر و شر و نور و ظلمت» می‌دانند، اما در ارتکاب جنایت‌ها، روی مخوف‌ترین گروه‌های تروریستی جهان را هم سفید کرده‌اند. انتشار تصویر برهنه کردن ده‌ها اسیر غیرنظامی فلسطینی در هوای سرد از سوی ارتش صهیونیستی، مشابه همان جنایتی است که پیش از این داعش در عراق و سوریه مرتکب می‌شد و نشان می‌دهد تل‌آویو و داعش دو روی سکه هستند که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند. 
 
به گزارش «جوان»، در شرایطی که جامعه بین‌المللی نسبت به بروز فاجعه انسانی در غزه هشدار می‌دهد و تداوم اشغالگری در این منطقه را برای جهان خطرناک توصیف می‌کند، رژیم صهیونیستی هر روز شگفتانه‌ای جدید از جنایات خود را در معرض دید جهانیان قرار می‌دهد تا نشان دهد که برای رسیدن به اهدافش از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کند. پس از شهادت و زخمی کردن ده‌ها هزار نفر و برجای گذاشتن ویرانی‌های عظیم در غزه، این بار برگ دیگری از جنایت‌های اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطین رو شده است. 
 
در این رابطه، روز پنج‌شنبه تصویری در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که در آن نظامیان ارتش اسرائیل، ده‌ها اسیر فلسطینی را در بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه دستگیر کرده و به مکان نامعلومی منتقل می‌کنند. همچنین سربازان اسرائیلی پس از ربودن ده‌ها فلسطینی از مدرسه سازمان ملل در بیت‌لحم، آن‌ها را برهنه کردند و با یک کامیون به یک پایگاه نظامی بردند. در تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده فلسطینی‌ها برهنه در خیابان نشسته‌اند و تفنگ‌های سربازان اسرائیلی بالای سرشان قرار دارد و مورد بازجویی قرار می‌گیرند. تصویر دیگر نیز تعدادی از اسرا را با دستبند و لباس زیر در منطقه‌ای از غزه نشان می‌دهد که در هوای سرد خارج از شهر روی زمین نشسته‌اند. 
 
 برخورد داعشی نظامیان صهیونیست با اسرای فلسطین
فعالان شبکه‌های اجتماعی، اقدامات نیرو‌های اشغالگر اسرائیل علیه اسرای غیرنظامی غزه را با همان شیوه گروه تروریستی داعش مقایسه کردند که در اعدام‌های دسته‌جمعی در سوریه و عراق انجام می‌داد. تصویر دوم مربوط به اعدامی است که قبلاً توسط داعش انجام شده بود، جایی که اعضای داعش با چشم‌بند و لباس‌های نارنجی برای اعدام آن‌ها صف کشیده‌اند. 
 
به گزارش شبکه المیادین، ارتش اسرائیل مدعی شد که هدفش از دستگیری ده‌ها مرد این بود که کشف کند که آیا برخی از آن‌ها شبه‌نظامیان حماس هستند یا خیر.
 
یکی از فعالان در شبکه ایکس نوشت: «داعش و اسرائیل کشته خواهند شد.» دیگری گفت: «داعش همان ارتش اسرائیل است.» فعالان شبکه‌های اجتماعی ضمن محکومیت این «عملیات کشتار جمعی» در غزه تأکید کردند: اقدامات صهیونیست‌ها مشابه اقدامات نیرو‌های امریکایی در زندان ابوغریب است. شبکه TRT ترکیه هم با اشاره به دستگیری این افراد از اعدام برخی از اسرا به دست صهیونیست‌ها خبر داد.
 
طنز روزگار این است که غربی‌ها حماس را متهم می‌کنند که یک سازمان تروریستی است، اما رژیم صهیونیستی را با وجود همه نسل‌کشی و کشتار مردم بی‌گناه که در بیش از هفت دهه انجام داده است، تروریست توصیف نمی‌کنند. صهیونیست‌ها درحالی حماس را تروریست می‌دانند که نحوه برخورد این جنبش با اسرای صهیونیست انساندوستانه بوده است و به اعتراف اسرای آزاد شده، هیچ‌گونه رفتار ناشایستی با اسرای دشمن انجام ندادند. اما رفتاری که نظامیان اشغالگر علیه اسرای فلسطین از خود نشان داده‌اند با آن چیزی که تروریست‌های داعش مرتکب شده‌اند، تفاوتی ندارد. تازه داعش زمانی که جنایت‌هایش را مرتکب می‌شد لباس از تن اسرا درنمی‌آورد، اما اشغالگران نشان دادند در این باره هم روی تروریست‌های داعش را سفید کرده‌اند. 
 
ارتش صهیونیستی با ارتکاب انواع جنایت‌ها در غزه و انتشار فیلم‌ها و تصاویر آنها، سعی دارد با ایجاد رعب و وحشت، فلسطینیان را به فرار از غزه سوق داده و حماس را تحت فشار قرار دهد، چرا که در بیش از دو ماه گذشته با وجود استفاده از تسلیحات پیشرفته و به خدت گرفتن صد‌ها هزار نیروی نظامی نتوانسته‌اند موفقیتی در غزه کسب کنند و تلفات بیشتری را از گروه‌های مقاومت دریافت کرده‌اند و نسبت به موفقیت احتمالی خود در غزه هم تردید دارند. 
 
صهیونیست‌ها که در دستگیری و نابودی اعضای حماس ناکام مانده‌اند با دستگیری غیرنظامیان در غزه و اتهام زدن به همدستی با گروه‌های مقاومت، سعی دارند به دستاورد‌سازی نظامی در غزه پرداخته و افکارعمومی داخل را مجاب کنند، اما این‌گونه سناریو‌های نخ‌نما هم نمی‌تواند شکست سنگین این رژیم در برابر مقاومت فلسطین را لاپوشانی کند. 
 
 فعال کردن ماده ۹۹ منشور ملل 
با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و عدم توجه به هشدار‌های جهانی برای بروز فاجعه انسانی در این منطقه، دبیرکل سازمان ملل به ناچار به فعال کردن ماده ۹۹ منشور ملل متحد متوسل شده است تا شاید بتواند با کمک جامعه بین‌الملل، ماشین جنگی اسرائیل را متوقف کند. 
 
منابع سازمان ملل شامگاه پنج‌شنبه به المیادین اعلام کردند که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، با توسل به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل در مورد غزه، مایه شرمساری بزرگ ایالات متحده امریکا است که از تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه حمایت می‌کند. منابع بین‌المللی تصریح کردند که امریکا، انگلیس و تا حدی فرانسه نارضایتی شدید خود را از تصمیم گوترش برای توسل به ماده ۹۹ اعلام کرده‌اند. اهمیت فعال کردن این ماده توسط گوترش در حال افزایش است، زیرا از وزن بین‌المللی بالایی برخوردار است و در این حالت او به نام همه سازمان‌های بین‌المللی صحبت می‌کند و در نتیجه‌گیری منسجم همه این سازمان‌ها استفاده از این بند این تفسیر را دارد که اتهاماتی نظیر اتهام ارتکاب نسل‌کشی مطرح است. این اقدام کم‌سابقه از سوی گوترش در حالی صورت می‌گیرد که شورای امنیت هنوز قطعنامه‌ای مبنی بر آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین تصویب نکرده است. طبق گزارش الجزیره، ماده ۹۹ منشور سازمان ملل به دبیرکل این اختیار را می‌دهد که نظر شورای امنیت را به هر موضوعی که به عقیده او ممکن است حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید کند، جلب کند. گوترش در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت نوشت که وضعیت اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی فلسطین ممکن است تهدید‌های موجود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تشدید کند. 
 
تلاش گوترش برای تهدید خواندن جنایات اسرائیل برای جهان، درحالی است که در دو ماه گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر در غزه شهید و ده‌ها هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند و این جنایت‌ها در سایه سکوت امریکا و غربی‌ها انجام می‌شود که چشم خود را به روی کشتار فلسطینیان بسته‌اند.
https://jahannews.com/vdcdxf0jxyt0956.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxf0jxyt0956.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
...
امید
Iran, Islamic Republic of
داعش را اسرائیلی های سرطانی آموزش دادند . از طریق ده ها ماهواره اطلاعات نظامی دادند. مجروحان داعش را مداو کردند. اسلحه و مهمات دادند