يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

پوتین راهی امارات و عربستان سعودی می‌شود

سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 861331
معاون رئیس‌جمهور روسیه خبر داد که ولادیمیر پوتین قرار است این هفته به کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی سفر کند.
پوتین راهی امارات و عربستان سعودی می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «یوری اوشاکوف» معاون رئیس‌جمهور روسیه امروز (14 آذر) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین قصد سفر امارات متحده عربی و از آن‌جا به عربستان سعودی طی هفته جاری را دارد.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، اوشاکوف به روزنامه روس‌زبان «لایف» گفت که پوتین در این سفر ابتدا به امارات سفر می‌کند و از ‌آن‌جا راهی عربستان سعودی خواهد شد و با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

معاون پوتین با ابراز امیدواری از این که این سفر و مذاکرات مفید واقع شود، اشاره‌ای به محتوا و هدف اصلی سفر نکرد، اما مذاکرات را «به غایت مهم» توصیف کرد. رئیس‌جمهور روسیه پیش از این گفته بود که روابط شخصی‌اش با بن سلمان مبتنی بر اعتماد است.

روسیا الیوم همچنین نوشت که محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات نیز پیش از این، پوتین را دوست خود خوانده و نسبت به سفر به روسیه و بازدید از اماکن تاریخی مسلمانان ابراز تمایل کرده بود.

رئیس‌جمهور روسیه آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۹ و پیش از شیوع کووید-۱۹ به عربستان سعودی و امارات سفر کرده بود، سفر این هفته پوتین به این دو کشور در شرایطی است که گروه اوپک پلاس که مسکو و ریاض از اعضای ارشد آن هستند، روز پنج‌شنبه هفته گذشته در یک نشست مجازی با  کاهش ۲.۲ میلیون بشکه نفت در روز موافقت کرد.

اوپک پلاس در بیانیه‌ای اعلام کرد: مجموع کاهش حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز، توسط هشت تولیدکننده انجام خواهد شد و این رقم شامل تمدید کاهش عرضه داوطلبانه عربستان سعودی و روسیه به میزان مجموعا ۱.۳ میلیون بشکه در روز است.
https://jahannews.com/vdcjtveovuqemtz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjtveovuqemtz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *