شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

چمران: حذف بالابر، ظلم به معلولان است

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 860981
در برخی موارد می‌بینیم که رمپ وجود ندارد و بالابر‌ها نیز در ساختمان‌ها حذف می‌شوند و این ظلمی در حق معلولان است.
چمران: حذف بالابر، ظلم به معلولان است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا اظهار کرد: شرکت واحد به ما اعلام کرد که گازوئیل مورد استفاده اتوبوس‌ها استاندارد است و گوگرد بنزین هم حذف شده و مشکلی ندارد؛ در هر شرایط بنزین و گازوئیل آلودگی ایجاد می‌کنند و تا وقتی این تعداد خودرو در شهر باشد و مردم با وسایل شخصی خود تردد کنند، همین وضع ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد، شاید تاثیر موقتی داشته باشد، اما در طولانی مدت اثرگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه با توصیه وزارت صمت مقرر شد هر دو هزار اتوبوس وارداتی با وجود هزینه دو برابری نسبت به اتوبوس‌های گازسوز، برقی باشند، خاطرنشان کرد: با این اقدامات می‌توان امیدوار بود از آلودگی هوا کاسته شود؛ البته اگر مردم نیز همراهی کنند و از خودرو‌های شخصی استفاده نکنند.

چمران تصریح کرد: قرار بود در موتورخانه‌ها اقداماتی انجام شود که صورت نگرفت؛ شورا باید بودجه تصویب می‌کرد و یک سوم بودجه را به حمل و نقل اختصاص می‌داد و این اقدامی بی نظیر در تاریخ بلدیه بود. دست شهرداری نیز باز است که در توسعه حمل و نقل عمومی اقدام کند.

وی با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای برای مناسب‌سازی صورت گرفته، اما هنوز جای کار دارد، یادآور شد: در برخی موارد می‌بینیم که رمپ وجود ندارد و بالابر‌ها نیز در ساختمان‌ها حذف می‌شوند و این ظلمی در حق معلولان است
https://jahannews.com/vdcjoyeovuqemhz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjoyeovuqemhz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *