شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۵
حجت الاسلام حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

تفکر بسیجی حل المسائل کشور است/ رژیم صهیونیستی از خط قرمزها عبور کرده است/ دولت برای مهار گرانی مسکن بیش از پیش تلاش کند

جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 860754
امام جمعه موقت تهران گفت:حل المسائل‌ کشور تفکر بسیجی است، اگر می‌خواهیم به آرزوهایمان برسیم با تفکر بسیجی می‌توان به همه مقاصد رسید.
تفکر بسیجی حل المسائل کشور است/ رژیم صهیونیستی از خط قرمزها عبور کرده است/ دولت برای مهار گرانی مسکن بیش از پیش تلاش کند
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به مساله مسؤولیت اجتماعی، گفت: به واسطه زندگی در جامعه هریک از ما نسبت به یکدیگر مسوولیت‌هایی داریم، در قرآن عظیم مساله حقوق و مساله اجتماعی دارای جایگاه رفیعی است.

وی در مورد موضوع سلامت و امنیت اجتماعی، افزود: هریک از ما نسبت به سایر انسان‌هایی که با آنها زندگی می‌کنیم، حق بزرگی بر گردن داریم و آن حق عبارت است از اینکه دیگران به گونه‌ای با ما رفتار کنند که از ناحیه آنها به ما ضرر و ظلمی وارد نشود؛ در مقابل نیز تکلیف و مسؤولیتی بر عهده ما است و آن اینکه از طرف ما هم به احدی از افراد جامعه ظلم و آسیبی وارد نشود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به معانی «سلام»، صریح کرد: سلام به معنای موافقت و سازگاری است. سلام نام خداوند تبارک و تعالی است. خداوند چنین اراده کرده که در مواجه با یکدیگر نام مبارک او را بر زبان جاری کنند.

حاج علی اکبری، افزود: امیدواریم درس خانواده داری و زیست عفیفانه و حجاب و عفاف و زندگی پاک را از حضرت زهرا (س) بیاموزیم.

مکتب بسیجی همان مکتب امام و مکتب امام همان مکتب ناب محمدی است
وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان، گفت: روز چهارشنبه رهبر حکیم و عالیقدر مان در دیدار با بسیجیان سرافراز یک دوره جامع تحلیل، راهبردی تاریخی سیاسی مبتنی بر حکمت و معرفت و بصیرت را ارائه فرمودند. بسیجی تراز خود امام (ره) بود و مکتب بسیجی همان مکتب امام و مکتب امام همان مکتب ناب محمدی است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: منطق بسیج بر ۲ رکن استوار است. رکن اول عبارت است از تهدید زدایی حداکثری است؛ رکن دوم حداکثر سازی ظرفیت و امکان برای تولید بیشتر و زندگی بهتر است. بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی بر همین منطق سیر کرده است.

حاج علی اکبری عنوان کرد: بسیج به دور از منت و غرور خود را خادم همه افراد جامعه می‌داند. بسیج برای کسی خط و مرزی از هر قوم و دین و… تعیین نمی‌کند بنابراین منطق بسیج، منطقی برافراشته است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس، گفت: امیدواریم مرام شهید مدرس در مجلس ما جریان داشته باشد.

حاج علی اکبری با بیان اینکه فرهنگ بسیج زمان و مکان نمی‌شناسد، افزود: تفکر بسیج فراتر از مرزها و ملیت‌هاست. اگرچه ایران محور تفکر بسیجی است اما اندیشه بسیج در ایران محصور نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: مقاومت امروز فلسطین محصول تفکر بسیجی سربلند و پیش برنده است. سازمان نورانی بسیج مستضعفان در ایران در این عرصه پرچم دار هستند اما هر دستگاه و سازمانی که رایحه دل‌انگیز تفکر بسیجی در آن جریان داشته باشد، دارای چنین تفکری است.

وی ادامه داد: مرام دولت سیزدهم نیز مرام بسیجی است. افتتاح مترو پرند و تکمیل پروژه‌های مسکن از جمله اقداماتی است که از جنس روحیه بسیجی است. اما از دولت محترم بسیجی انتظار داریم، برای کنترل بیشتر بازار کالاها و مهار گرانی خصوصاً درباره کالاهای اساسی به ویژه مسکن بیش از گذشته تلاش کنند تا روزهای بهتری برای معیشت مردم فراهم شود. ان‌شاالله مجلس هم بتواند با تصویب طرح‌ها و لوایح مناسب‌تر بتواند در این مسیر گام بردارد.

حل المسائل کشور تفکر بسیجی است
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: حل المسائل کشور تفکر بسیجی است. اگر می‌خواهیم به آرزوهایمان برسیم با تفکر بسیجی می‌توان به همه مقاصد رسید.

وی با اشاره به طوفان الاقصی، گفت: مهم‌ترین دستاورد مقاومت غزه خدمت بسیار بزرگ نه فقط به فلسطین و منطقه مقاومت بلکه خدمت به همه بشریت بود که یک سیلی بزرگ به صورت آمریکا وارد کرد.

حاج علی اکبری یادآور شد: در جریان مقاومت مردم مظلوم فلسطین حیثیت استکبار جهانی به مخاطره افتاد. سبوعیت رژیم صهیونیستی مرزها را شکسته و از خط قرمزها عبور کرده است.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی بیداری جهانی و آزادی خواهان جهان را شگفت زده کرده است، افزود: وحدت و هماهنگی جبهه مقاومت یکی دیگر از دستاوردهای طوفان الاقصی بود.
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی بی خاصیتی سازمان ملل و دستگاه‌های حقوق بشری بین المللی و همچنین پوشالی بودن و گسیختگی فکری و داخلی رژیم صهیونیستی آشکار کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در خبرها دیدیم که جنگ در غزه از سر گرفته شده است. باخت بزرگ و سنگین اسرائیل با بمباران‌ها و رفتارهایشان دیگر جبران نخواهد شد. به لطف خداوند و نصرت الهی با مقاومت جدی تر مردم فلسطین و غزه روز سیاه رژیم صهیونیستی از شب تاریک هم تیره‌تر خواهد شد.
https://jahannews.com/vdchmvn6k23n-qd.tft2.html
jahannews.com/vdchmvn6k23n-qd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مقاومت تاریخی مردم مظلوم غزه، نشان داد اعتقاد به ولایت رمز موفقیت است
Iran, Islamic Republic of
تفکر بسیجی بدون تخصص و دانش هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد !
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مهار گراني مسكن اول جمع آوري بنگاههاي املاك و تعطيل كردن سايتهاي اينترنتي مسكن و سپس فعال شدن بانك مسكن براي توليد مسكن و ارزاني و فراواني مصالح ساختماني
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
جهان جان چرا به سختگيري هاي شهرداري ها براي صدور جوازساخت و قيمت هاي نجومي كه بابت يك برگ جواز ميلياردي پول مي گيرن از متقاضيان
Iran, Islamic Republic of
بدون توجه به فراهم شدن منابع مالی اینگونه سخنرانی ها رفع تکلیف نخواهد کرد. مهمترین مشکل فلسطین ها نیز علاوه بر ضرورت همکاری همه کشورهای مسلمان سیاسی و مالی است و به تنهایی کاری از ما ساخته نیست.