يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۲

«دانشمند هسته‌ای» عنوان کوچکی برای فخری‌زاده بود +بازسازی ترور

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 860504
رئیس سابق اطلاعات و عملیات موساد در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: با توجه به استراتژی اسرائیل در قبال ایران، یکی از مهم‌ترین وقایع رخ‌داده در سال‌های اخیر، صرف‌نظر از اینکه چه کسی این حرکت را انجام داده است، ترور محسن فخری‌زاده بود.
«دانشمند هسته‌ای» عنوان کوچکی برای فخری‌زاده بود +بازسازی ترور
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران، ۷ آذرماه ۱۳۹۹ توسط عوامل موساد در منطقه آبسرد دماوند مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

چند هفته بعد از شهادت این دانشمند بزرگ، آلون بن دیوید روزنامه‌نگار اسرائیلی گزارشی در کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی درباره عملیات‌های موساد منتشر کرد که در این مستند بخش‌هایی از صحنه‌های ترور شهید فخر‌ی‌زاده بازسازی شده بود. بخشی از این مستند را که به زبان عبری منتشر شده است، می‌توانید در ادامه تماشا کنید: 
 
در بخش‌هایی از این مستند درباره شهید محسن فخری‌زاده به زبان عبری گفته می‌شود: در مطبوعات، محسن فخری‌زاده را یک دانشمند هسته‌ای توصیف کردند، اما این عنوان برای او ناچیز است. این شخصیت به مدت ۲ دهه شخصیت اصلی برنامه هسته‌ای ایران بوده است. 

در ادامه این مستند درباره ترور شهید فخری‌زاده اظهار می‌شود: او می‌دانست که از مدت‌ها پیش هدف ترور بوده است. 

هایم تومر، رئیس سابق اطلاعات و عملیات موساد در بخشی از این مستند اذعان می‌کند: محسن فخری‌زاده، باسابقه و شناخته‌شده بود. حتی نخست وزیر ما در یکی از حضورهای عمومی‌اش که در آن از پیش‌روی برنامه هسته‌ای ایران هشدار می‌داد، از او نام برد. 

بنیامین نتانیاهو در یکی از سخنرانی‌هایش گفته بود: بخش اصلی این برنامه ایجاد سازمان‌های جدید برای کارهای بیشتر بود. دکتر محسن فخری‌زاده روی پروژه عماد به این شکل کار می‌کرد. این نام را به خاطر بسپارید؛ دکتر محسن فخری‌زاده!

آلون در بخشی از این مستند به عنوان مجری برنامه از هایم می‌پرسد: شما می‌گویید محسن فخری‌زاده کم‌تر از قاسم سلیمانی قابل توجه نیست؟

هایم پاسخ می‌دهد: قاسم سلیمانی مرد درسایه بود و مجری سیاست صدور انقلاب. ترور حاج قاسم در کنار ترور محسن فخری‌زاده را می‌توان مهم‌ترین نتیجه حلقه‌ای که اتفاق افتاده دانست. 

هایم در ادامه تأکید می‌کند: با توجه به استراتژی اسرائیل در قبال ایران، یکی از مهم‌ترین وقایع رخ داده در سال‌های اخیر، صرف‌نظر از اینکه چه کسی این حرکت را انجام داده است، ترور فخری‌زاده بود.

امروز ۷ آذرماه، سومین سالگرد ترور و شهادت این دانشمند بزرگ هسته‌ای توسط عوامل موساد است.
https://jahannews.com/vdcawwnay49nim1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawwnay49nim1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردان بزرگ به ویژه آن‌ها که اتصال به خدا داشتند هیچ‌وقت بی اثر نمی‌شوند، اثرات آن‌ها تا ابد باقی است
Iran, Islamic Republic of
شهید فخری زاده حقیقا انیشتین زمان ما بود
شادی روح این شهید والامقام و همه شهدای صلوات