دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

نماد نجابت سینمای ایران

چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 860482
برخی از فعالان مجازی که مدعی شعار «زن، زندگی، آزادی» هستند از فوت این بازیگر هنرمند به دلیل پوشش و کنش‌هایی که در سال‌های اخیر داشت و حاضر نشد در همراهی با آن‌ها مردم را فریب دهد، ابراز شادی کردند که با واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد
نماد نجابت سینمای ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، پروانه معصومی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون ۶ آذر ماه در سن ۷۹ سالگی در استان گیلان درگذشت. از او فیلم‌ها و سریال‌های فاخری در یاد‌ها به جا مانده است و این شب‌ها نیز شاهد بازپخش هنرنمایی او در سریال یوسف پیامبر هستیم. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی یاد او را گرامی داشتند. برخی از فعالان مجازی که مدعی شعار «زن، زندگی، آزادی» هستند از فوت این بازیگر هنرمند به دلیل پوشش و کنش‌هایی که در سال‌های اخیر داشت و حاضر نشد در همراهی با آن‌ها مردم را فریب دهد، ابراز شادی کردند که با واکنش تند کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

کاربران این شادی را نشانی بر واقعیت پنهان این مدعیان آزادی و حقوق زنان دانستند.

در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 
 
 سیدنظام‌الدین موسوی:
هنر زنده‌یاد پروانه معصومی آن بود که در متن هنر سینما اسیر کلیشه‌ها و حاشیه‌های آن نشد. او در یک سیر معنوی هم بر پرده سینما و هم در زندگی واقعی به نمادی از زن و مادر ایرانی با هویت و اصالت تبدیل شد که در بیان اعتقاداتش هم صادق بود و هم راسخ. هدیه به روح بلندش صلوات و فاتحه. 
 
 سعید الهی:
یکی از بهترین، شجاع‌ترین و پاک‌ترین هنرمندان باقیمانده از نسل بازیگران قبل از انقلاب درگذشت. خیلی‌ها در این سال‌ها او را به خاطر حجابش حضورش در محافل انقلابی و اظهاراتش در دفاع از مواضع به حق نظام و ملت سرزنش کردند! خداوند آنان را هدایت و روح این شیرزن را شاد نماید. ‎#پروانه_معصومی
 
 کاربری با نام «سادات بانو»:
شعار احترام به عقاید میدن، ولی خبر مرگ بازیگری که چهل‌وچندساله پوشش متفاوتی از قبل برای خودش انتخاب کرده و تو این سال‌ها حرف و عملکردش مؤید نوع حجابش بوده رو با عکسی بی‌حجاب اعلام می‌کنن! با این کار نشون میدن نه ارزشی برای زن قائلن، نه تو زندگی احترامی به آزادی عقایدشون میذارن!
 
 محمد طهماسبی:‌
می‌توانی بازیگر فیلم‌های قبل از انقلاب باشی، اما عاقبت به خیر شوی و می‌توانی روحانی مبارز دوران انقلاب باشی و عاقبت به شر شوی. رحمت خدا بر این بازیگری که در جبهه حق و باطل، انتخاب خود را کرد و روز شهادت حضرت زهرا این دنیای فانی را وداع کرد؛ ان‌شاءالله میهمان حضرت باشند و مشمول رحمت و مغفرت الهی. 
 
 سیدعطاءالله مهاجرانی:
درگذشت بانوى ارجمند سینماى ایران پروانه معصومى را به خانواده و بستگان و سینماگران و اهل فرهنگ و هنر تسلیت مى‌گویم. پروانه معصومى چهره‌اى متفاوت در سینماى ایران بود. به دور از رجاله بازى‌هایى که در سال‌هاى اخیر در ساحت سینماى ایران رواج یافته است. روانش شاد و نام و یادش گرامى. 
 
 محمدرضا کردلو:
نیکنامی که محصول صفات آدمی است، تقریباً همه آن چیزی است که پس از مرگ باقی می‌ماند. درباره خانم‌ها بیتافرهی و پروانه معصومی این قضیه برجسته است. روحشان شاد. 
 
 میکائیل دیانی:
پروانه معصومی که خدا رحمتشان کند، در انتخاب ‎سمت درست تاریخ موضوعش ‎رضای خدا بود، بنابراین بعیده به احترام داشتن یا نداشتن در نظر آدم‌های سمت درست‌سنج تاریخ نیاز داشته باشه!
 
 نوید مستفیضی:
برای خبر فوت پروانه معصومی تسلیت نمیگن یا شادی میکنن، فقط به خاطر اینکه با جریان آن‌ها همراه نبوده است. زن زندگی آزادی هم هیچ!
 
 فربد ابراهیمی:
خدا رحمت کند خانم پروانه معصومی را بازیگری که برای خوشحالی مردم بازی کرد، ولی مردم رو بازی نداد. 
 
 محمد اکبرزاده:
به پدرم قول داده بودم «در عرصه هنر و سینما تقیدات اخلاقی و مذهبی را رعایت کنم و حیثیت خانوادگی و مذهبی‌مان را حفظ کنم تا آخر به این قول وفادار ماندم» پروانه معصومی حقیقتاً بازیگر محجوب، شریف و نجیبی بود. خدایش بیامرزد.
https://jahannews.com/vdcfcxdc0w6dvja.igiw.html
jahannews.com/vdcfcxdc0w6dvja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین که حمید فرخ نژاد وطن فروش و هوس باز و بی شرف ، اظهار ناخوشایندی از این مرحومه کرده برای من کافیه که بدونم پروانهء معصومی خیلی قابل احترامه