شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

زنجبیل خشک بخوریم یا تازه؟

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 857965
دو نوع زنجبیل وجود دارد: خشک و تازه. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کدام یک برای شما بهتر است؟
زنجبیل خشک بخوریم یا تازه؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از سلامت نیوز، زنجبیل علاوه بر نقشی که به عنوان طعم دهنده چای دارد، خواص دارویی نیز دارد و باعث تسکین حالت تهوع، مشکلات گوارشی و علائم رایج آنفولانزای فصلی مانند سرماخوردگی و سرفه می شود. اما سوال این است که کدام نوع زنجبیل برای استفاده بهتر است؛خشک یا تازه؟

زنجبیل خشک چه فوایدی دارد؟
زنجبیل خشک، از خشک کردن ریشه زنجبیل تازه و سپس آسیاب کردن آن به صورت پودر ریز تهیه می شود. این فرآیند شامل حذف بیشتر محتوای آب و تمرکز بر طعم و خواص دارویی است، در اینجا فواید زنجبیل خشک آورده شده است:
  • هضم را بهبود می بخشد: زنجبیل خشک به دلیل توانایی آن در بهبود هضم مشهور است. می تواند سوء هاضمه را تسکین دهد، نفخ شکم و ناراحتی های دستگاه گوارش را کاهش دهد.

    خواص ضد التهابی: زنجبیل خشک حاوی ترکیباتی است که دارای خواص ضد التهابی هستند و به طور بالقوه به مدیریت شرایط التهابی و کاهش درد ماهیچه ها و مفاصل کمک می کنند.

    حمایت تنفسی: زنجبیل خشک می تواند به کاهش مشکلات تنفسی کمک کند و اغلب برای تسکین سرفه، سرماخوردگی و گلودرد نیز استفاده می شود.
فواید زنجبیل تازه چیست؟
زنجبیل تازه، به شکل خام و طبیعی، به دلیل طعم دل پذیر آن در آشپزی و خواص فوق العاده دارویی آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این گیاه طعمی لذیذ، تند و کمی شیرین ارائه می دهد.
فواید زنجبیل تازه عبارتند از:
  • زنجبیل تازه ضد تهوع است: زنجبیل تازه به دلیل خاصیت ضد تهوع آن معروف است که اغلب برای کاهش بیماری حرکت، حالت تهوع صبحگاهی در دوران بارداری و حالت تهوع ناشی از شرایط مختلف استفاده می شود.

    جویدن یک تکه کوچک زنجبیل تازه یا تهیه چای زنجبیل می تواند برای کنترل این شرایط بسیار موثر باشد.

    زنجبیل تازه خواص آنتی اکسیدانی دارد: زنجبیل تازه سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با استرس اکسیداتیو کمک می کند و به طور بالقوه خطر بیماری های مزمن را کاهش می دهد.

    زنجبیل تازه برای هضم غذا مفید است: مانند زنجبیل خشک، زنجبیل تازه با تحریک تولید بزاق و صفرا که به تجزیه غذا و جلوگیری از ناراحتی های گوارشی کمک می کند، از هضم سالم حمایت می کند.

    زنجبیل تازه برای درمان سرماخوردگی مفید است: زنجبیل تازه معمولاً به عنوان درمانی برای سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف می شود، زیرا می تواند به کاهش علائم و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.
کدام یک بهتر است: زنجبیل خشک یا زنجبیل تازه؟
برخلاف این باور که زنجبیل تازه بهتر از زنجبیل خشک است، واقعیت برعکس است.

طبق گفته کتابخانه ملی پزشکی، فرآیند خشک کردن زنجبیل تازه با حذف آب، محتوای آنتی اکسیدانی آن را افزایش می دهد. با این حال، این بدان معنا نیست که زنجبیل تازه به طور کامل فاقد آنتی اکسیدان است، اما سطح آنتی اکسیدان آن هنگام استفاده در آشپزی کاهش می یابد.

علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2013 که در PubMed Central منتشر شد، اثرات زنجبیل تازه و خشک را بر روی یک ویروس تنفسی در سلول‌های انسانی مورد مطالعه قرار داد؛ یافته ها حاکی از آن است که زنجبیل تازه ممکن است به محافظت از سیستم تنفسی کمک کند، در حالی که زنجبیل خشک شده همان خاصیت را ندارد.

علاوه بر این، زنجبیل خشک به طور بالقوه باعث ایجاد گاز، نفخ و مشکلات گوارشی می شود. بهتر است به نسبت فوایدی که دارند انتخاب کنید که کدام گزینه برای شما بهتر است.

با این حال مهم است که زنجبیل تازه و یا زنجبیل خشک را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف نکنید، زیرا هنوز فواید ارزشمندی دارد. از مزایای هر دو نوع استفاده کنید!
https://jahannews.com/vdch-qn6m23nmwd.tft2.html
jahannews.com/vdch-qn6m23nmwd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *