شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

خداحافظی و رؤیای تاریخی یا پایانی نزدیک به دبیر؛ کامران قاسم‌پور جایگزین حسن یزدانی می‌شود؟

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 857694
صحبت‌های دبیر درباره کتف آسیب‌دیده حسن یزدانی سؤالات و ابهامات زیادی را ایجاد کرد و این موضوع مطرح می‌شود که آیا قرار است قاسم‌پور در وزن یزدانی کشتی بگیرد.
قاسم‌پور جایگزین حسن یزدانی می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در پایان مسابقات قهرمانی جهان در بلگراد، زمانی که حسن یزدانی برای پنجمین بار مقابل دیوید تیلور شکست خورد، علیرضا دبیر در حمایت از او به کتف آسیب‌دیده‌اش اشاره کرد و گفت او با این وضعیت غیرت کرده که به فینال جهانی رسیده است.

با وجود این، یزدانی نماینده 86 کیلوگرم تیم ملی آزاد در بازی‌های آسیایی هانگژو هم بود چراکه فاصله او با دیگر رقبای داخلی آن‌قدر زیاد بوده است که اولاً شناسایی نفر دوم این وزن کار راحتی نیست و ثانیاً نفرات بعدی احتمال کسب نشان طلای‌شان در هانگژو خیلی کم به‌نظر می‌رسید.

یزدانی بعد از کسب نشان نقره جهانی و طلای بازی‌های آسیایی، دو روز بعد از اعلام متأهل‌شدنش، کتفش را هم جراحی کرد و همین دو اتفاق در آستانه المپیک مسیر سختی را پیشِ‌روی او برای بازگشت دوباره و مقتدرانه به تصویر می‌کشید.

بعد از این خیلی‌ها عنوان کردند که یزدانی نمی‌تواند خودش را به المپیک برساند و فدراسیون کشتی هم در خبرش 4-5 ماه را دوره نقاهت او ذکر کرده بود.

روز گذشته علیرضا دبیر در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی، با بیان این جمله که «در ایران متأسفانه جراحی‌های کتف هیچ‌وقت خوب نبوده و منجر به بهبود و بازگشت مطمئن نشده است»، آب پاکی را روی دست همه ریخت و در ادامه هم تأکید کرد که «امیدوار است کتف حسن یزدانی اولین کتفی باشد که بعد از جراحی کاملاً بهبود می‌یابد».

کسی این صحبت‌ها را مطرح کرد که خودش بارها و بارها عنوان کرده است که دایره حرکتی کتفش بعد از جراحی بسیار ناچیز شده و همین امر منجر به خداحافظی از دنیای قهرمانی در 25سالگی شده است. دبیر با 5 مدال و در 25سالگی مجبور شد به‌خاطر آسیب‌دیدگی بهبودنیافته کتف، کشتی را کنار بگذارد اما حسن یزدانی تا امروز 9 مدال گرفته و در آستانه 30 سالگی است.

در این رابطه سؤالات زیادی همچنان مطرح است که آیا حسن یزدانی آگاهانه از وضعیتش در بازی‌های آسیایی شرکت کرده و اساساً می‌دانسته است حضورش در المپیک مبهم است یا اینکه بعد از حضور در دو مسابقه متوالی در فاصله کم، متوجه شدت مصدومیت کتفش شده است که باید پیش از رقابت مهمی چون المپیک آن را جراحی کند.

امیدِ کشتی آزاد برای افسوس تاریخی نداشتنِ دو طلایی المپیک حالا دورتر از همیشه به طلای المپیک دیده می‌شود، از آن سو هم سکوت کامران قاسم‌پور با وجود تأکید فدراسیون و پژمان درستکار مبنی بر عدم بازگشتش به 86 کیلوگرم نکته جالب‌توجهی است.

آیا تمام این اتفاقات مسیر بازگشت کامران قاسم‌پور قهرمان 92 کیلوگرم جهان و مدعی سابق 86 کیلوگرم را به وزنی که صاحبش در این سال‌ها حسن یزدانی بوده است، هموار می‌کند؟
https://jahannews.com/vdcgyu97tak9n34.rpra.html
jahannews.com/vdcgyu97tak9n34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *