يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۵
۵

پایان ۴ ماه بی‌قانونی سلاح‌ورزی/ جزئیات تازه از جلسه دیروز

سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 855779
شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران به ریاست وزیر صمت عصر دوشنبه با بررسی موضوع تخلف در انتخابات خردادماه رئیس اتاق بازرگانی ایران، با اکثریت آرا به برکناری حسین سلاح‌ورزی از ریاست این اتاق رأی داد.
پایان ۴ ماه بی‌قانونی سلاح‌ورزی/ جزئیات تازه از جلسه دیروز
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در جلسه روز گذشته شورای عالی نظارت که زمزمه های تصمیم گیری آن درباره ریاست اتاق ایران چند روزی بود که شنیده می شد، بار دیگر با حضور وزرای صمت ، اقتصاد و کشاورزی ، رییس سازمان استاندارد و همچنین نمایندگان اتاق، روند غیرقانونی انتخاب حسین سلاح‌ورزی به ریاست اتاق ایران مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه گزارشی از روند این انتخابات مطرح و اعلام شد که نامه اخذ نظر و تایید دستگاه امنیتی درباره کاندیداها در روز دوم خردادماه 1402 صادر شده و مقام امنیتی نیز حسب مقررات در دهمین روز کاری پس از ارسال این نامه در پاسخی مکتوب اکثر لیست اعلامی را تایید کرده و تنها درباره حسین سلاح‌ورزی ضمن عدم تایید بیان کرده درباره ایشان متعاقبا اظهار نظر خواهد کرد.

پس از آن و در روز 24 خردادماه یعنی سه روز مانده به انتخاب هیات رییسه اتاق ، نامه صریح وزارت اطلاعات در مورد آقای سلاح‌ورزی - تنها نامزد تایید نشده در نامه قبل - مبنی بر عدم تایید صلاحیت ایشان ارسال می شود.

این درحالیست که در بسیاری از کشورهای دنیا حتی در روز برگزاری انتخابات و حتی پس از آن در صورتی که مراجع امنیتی رای به عدم صلاحیت فردی دهند و مستندات کافی وجود داشته باشد، افراد از حضور در انتخابات یا مناصبی اینچنین محروم می شوند.

بر اساس این گزارش در روز انتخابات هم بار دیگر یکی از مسوولان امنیتی به شکل حضوری موضوع عدم تایید آقای سلاح‌ورزی را به ایشان ابلاغ و تاکید می کند ایشان برای کاندیداتوری ریاست اتاق ایران تایید نشده است.

علی‌رغم مکاتبات ، اعلام ها و ابلاغ های مکرر متاسفانه آقای سلاح‌ورزی در یک روند غیرقانونی در انتخابات ریاست اتاق شرکت کرده و به عنوان رییس اتاق ایران انتخاب می شود.

در جلسه دیروز شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران همچنین مطرح شد که تلاش اعضای این شورا و سایر مسوولان مرتبط در طول 4 ماه گذشته بر این بوده که ضمن حفظ احترام و شان سلاح‌ورزی ، این روند غیرقانونی با کناره گیری ایشان اصلاح شود اما ایشان که در ابتدا با علم به این روند نادرست کناره گیری را پذیرفته و به صورت مکتوب اعلام کرده بود متاسفانه بنا به دلایلی از این امر استنکاف کرد.

در نهایت شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران عصر روز گذشته برای تحقق قانون و با نظر اکثریت اعضا به برکناری حسین سلاح‌ورزی رای داد.
https://jahannews.com/vdciywav3t1awy2.cbct.html
jahannews.com/vdciywav3t1awy2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


hamid
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی؟ وقتی کسی از لحاظ امنیتی اجازه شرکت در انتخابات را نداشته باشه چطور شرکت کرده و چطور رای آورده؟ حقوق و مزایایی که طی این 4 ماه گرفته چه میشود؟
Iran, Islamic Republic of
من نه اصلا ایشان را میشناسم و نه اصلا میدانم موضوع چیست ولی اینرا میدانم که اگر مراکز امنیتی کسی را رد صلاحیت کنند به یقین دیگه نباید در جایی مسئولیت بگیره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تصمیمات ایشون در این مدت چه میشود؟
Iran, Islamic Republic of
برخی از رسانه های اصلاح طلب و اعتدالی معتقدند ایشان هنوز برکنار نشده و به ادامه کار مشغولند
Iran, Islamic Republic of
کی و کجا این اتفاق افتاده