شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ منتشر شد

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 854797
کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.
کارنامه نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۲ منتشر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، نتایج آزمون سراسری و اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جمعه ۱۴ مهرماه از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

برای همه متقاضیانی که فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته محل‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته محل مزبور در سهمیه مربوط و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در کدرشته محل‌های انتخابی تا اولویت رشته محل قبولی تهیه شد و امروز ۲۴ مهرماه ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش منتشر شد.

کارنامه نهایی در لینک https://my.sanjesh.org/login قابل مشاهده است.

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال شد.

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و چهار رشته دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۴۸۲ هزار و ۵۹۹ داوطلب قبول شده‌اند که از این تعداد ۱۸۹ هزار و ۸۴۰ داوطلب در رشته‌های تحصیلی با آزمون و ۲۹۲ هزار و ۷۵۹ داوطلب در پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته شده‌اند که حدود ۶۱ درصد پذیرفته‌شدگان زن و حدود ۳۹ درصد مرد هستند.
https://jahannews.com/vdchwkn6q23nmqd.tft2.html
jahannews.com/vdchwkn6q23nmqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *