جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

بنای ۵۰ بیمارستان در تهران فرسوده است

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 854202
زالی از فرسودگی ۵۰ بیمارستان در شهر تهران و همچنین قرار گرفتن چند مراکز بهداشتی و درمانی در بافت فرسوده خبر داد.
بنای ۵۰ بیمارستان در تهران فرسوده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در هشتمن کنگره تخصصی و پنجمین کنگره بین المللی مدیریت بیمارستان و منابع و تجهیزات در مرکز همایش‌های رازی، گفت: از مجموع ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی، ۸۵ درصد آن‌ها مستهلک و قدمت بالا دارند، با توجه به اینکه تهران روی پنج گسل قرار گرفته ۷۰ درصد بیمارستان‌های پایتخت قدمت بالای ۴۰ سال دارند که با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیت نیاز به نوسازی دارند.

زالی اظهار داشت: در ۲ سال اخیر، فرایند ساخت‌وساز بیمارستانی در کشور چالاک بوده و شاهد افتتاح مراکز درمانی در نقاط مختلف کشور هستیم و زیرساخت‌ها به جلو می‌رود.

به گفته رئیس کنگره بین المللی مدیریت بیمارستان، توسعه تخت‌های بیمارستانی در کنار توجه به زیرساخت‌های بهداشتی انجام می‌شود و در دانشگاه‌های علوم پزشکی ساخت مراکز درمانی همگام با احداث مراکز بهداشتی پیش می‌رود و حاکی از تفکر منطقی و راهبری در نظام سلامت است.

زالی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورمان از نظر زلزله خیزی جزو پنج کشور دنیا است و بلایای طبیعی نیز می‌توانند تهدیدی برای مراکز بهداشتی و درمانی باشند، ایمنی سازی بیمارستانی بحث فانتزی نیست بلکه بحث جدی و ضرورتی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: امروزه بیمارستان با مریض خانه قدیم متفاوت است، ساخت آن‌ها با سایر مراکز مانند مسکن، برج و ... متفاوت بوده و باید علاوه بر توجه به بحث ایمن سازی، دارای اتاق‌های استریل، هوشمند و مدرن باشد.

زالی به ساخت بیمارستان هوشمند مهدی کلینیک و غدیر اشاره کرد و گفت: این بیمارستان از تکنولوژی‌های مدرن و به روز از لحاظ تجهیزات و فضا برخوردار بوده که اکنون پذیرای بیماران از نقاط مختلف کشور است.

وی پیشنهاد داد: ضرورت دارد بسته‌ای در رابطه با ساخت بیمارستان‌های هوشمند در برنامه هفتم تدوین یابد.
https://jahannews.com/vdciu5avrt1awr2.cbct.html
jahannews.com/vdciu5avrt1awr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *