دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

اپل قوانین جدید چین را برای اپلیکیشن‌ها اجرا کرد

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 854131
اپل برنامه‌های جدید چینی را ملزم کرده که قبل از انتشار در «اپ استور»، مجوز دولت چین را ارائه کنند.
اپل قوانین جدید چین را برای اپلیکیشن‌ها اجرا کرد
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری مهر به نقل از رویترز نوشت: اپل قبل از عرضه اپلیکیشن‌های چینی در این کشور آن‌ها را ملزم می‌کند مجوز فعالیت از دولت را ارائه کنند. به این ترتیب اپل نیز به جمع رقبای محلی در این کشور پیوست که سیاست مذکور را اجرا می‌کنند. این شرکت امریکایی از جمعه گذشته توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را ملزم کرده «سوابق ارائه‌دهنده محتوای اینترنتی (ICP)» را در زمان انتشار اپلیکیشن‌های جدید در اپ استور ثبت کنند. ICP یک سیستم ثبت است که وب‌سایت‌ها برای فعالیت قانونی در چین باید در آن ثبت‌نام کنند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برای دریافت مجوز ICP باید شرکتی در چین داشته باشند یا با یک ناشر محلی همکاری کنند.

تصمیم اپل پس از آن اجرایی شد که چین در ماه آگوست سال جاری میلادی قوانین نظارتی سختگیرانه‌تری برای اپلیکیشن‌های موبایل اعلام کرد. طبق قوانین جدید تمام فروشگاه‌ها و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باید جزئیات فعالیت‌های کسب‌وکاری خود را به دولت ارائه دهند. پیروی اپل از قوانین جدید چین احتمالاً روی دسترسی به هزاران اپلیکیشن در فروشگاه آن در چین تأثیر می‌گذارد. اپلیکیشن‌های محبوب خارجی مانند ایکس و ... نیز احتمالاً تحت تأثیر همین قوانین قرار گیرند. از سوی دیگر اپل با مشکلات دیگری در چین نیز دست و پنجه نرم می‌کند، زیرا دولت این کشور بیش از پیش روی امنیت تأکید دارد و به عنوان مثال برخی از آژانس‌های دولتی استفاده کارمندان از آیفون را ممنوع کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdcjtxeovuqeivz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjtxeovuqeivz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *