دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۲
وکیلی، فعال اصلاح طلب:

۱۰۰ نفر بهتر از منصوری بود اما حزب اتحاد ملت کودتا کرد/ افرادی مثل من ۱۰۰ سال زیربار جبهه‌ای که رئیس ‌آن خانم منصوری باشد، نمی‌رویم/ مشروعیت هم برای آن قائل نیستیم

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 854128
آقای خاتمی اصرار داشت یک خانم انتخاب شود. تأکید آقای خاتمی بر خانم مولاوردی بود، ولی یک حزبی در جبهه که سروصدای بلندی دارد و تأثیرگذار است، این اتفاق را رقم زد.
۱۰۰ نفر بهتر از منصوری بود اما حزب اتحاد ملت کودتا کرد/ افرادی مثل من ۱۰۰ سال زیربار جبهه‌ای که رئیس ‌آن خانم منصوری باشد، نمی‌رویم
گروه سیاسی جهان نيوز: تحولات اخیر جبهه اصلاحات و انتخاب رئیس ‌و هیئت‌رئیسه جدید این جبهه، شکاف‌ها و دعوا‌های قدیمی را بین اعضای احزاب مختلف اصلاحات دوباره زنده و از گذشته عمیق‌تر کرد. یک فعال اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس می‌گوید دبیرکل حزب اتحاد ملت با کودتا، جانشین بهزاد نبوی در جبهه اصلاحات شد.

محمد علی وکیلی، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم و مدیر مسئول روزنامه ابتکار، در گفت‌و‌گو با «جوان» اظهار کرد: جریان اصلاح‌طلبی همزاد جمهوری اسلامی بود و به عبارتی جمهوری اسلامی معلول یک گفتمان اصلاح‌طلبی بود. اما جریان اصلاح‌طلبی که امروز ما شاهد هستیم، در طول چهار دهه گذشته دچار فرازوفرود‌های فکری و معرفتی بسیاری شده. کف اصلاح‌طلبی همچنان خود را در منظومه جمهوری اسلامی تعریف می‌کند و به اصلاح‌طلبی در جمهوری اسلامی باور دارد، اما سقف اصلاح‌طلبی خود را «بر» جمهوری اسلامی می‌داند. از نظر من اطلاق عنوان اصلاح‌طلبی بر این بخش از اصلاح‌طلبان از روی تسامح است و اطلاق دقیقی نیست. اگر یک جریانی بر قدرت شد، آن موقع نمی‌توان آن جریان را اصلاح‌طلب دانست. در تحولات یک سال اخیر، روند خروج این طیف از گفتمان اصلاح‌طلبی تشدید شد. این طیف حتی از شعار‌های حداکثری اصلاح‌طلبان ساختاری، هم عبور کرد، یعنی هر نوع و هر سطحی از اصلاح‌طلبی را مردود دانست. این طیف دنبال تغییر ساختار و براندازی هستند.

وی با بیان این که ریاست آذر منصوری بر جبهه اصلاحات کودتاگونه بود، افزود: آقای خاتمی اصرار داشت یک خانم انتخاب شود. تأکید آقای خاتمی بر خانم مولاوردی بود، ولی یک حزبی در جبهه که سروصدای بلندی دارد و تأثیرگذار است، این اتفاق را رقم زد. در واقع در جبهه اصلاحات ما یک کلوپ حزب اتحاد ملت را داریم و یک کلوپ دیگر احزاب عضو جبهه. حزب اتحاد به دلیل تأثیر‌گذاری روی تعدادی از احزاب و ۱۵ نفر حقیقی عضو جبهه این کودتا را هدایت کرد. شاید در این زمینه نزدیکی این افراد به اطرافیان خاتمی هم مؤثر بود. به هر حال به لحاظ عملی و کنش سیاسی این طیف حامی میرحسین هستند و احزاب دیگری مثل ندا، حزب اعتماد، کارگزاران و مردم‌سالاری حامی بیانیه آقای خاتمی هستند.

درباره «وکیلی» بیشتر بخوانید:
دولت روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشت
زنگنه ژنرال ترسویی بود اما اوجی نمی‌ترسد و نفت می‌فروشد

آذر منصوری هیچ رزومه قابل اعتنایی در فضای سیاسی ندارد
رئیسی صداقت و سلامت نفس مثال زدنی دارد
عارف و خاتمی هم می‌آمدند، شانس پیروزی نداشتیم
حسام الدین آشنا فرد بسیار مرموزی است
درازهی یک فرد آرام و شخص فرهنگی است!
نبود لاریجانی برای کشور حیف است
یک اصلاح‌طلب ناکام دیگر در دولت پست گرفت


وکیلی افزود: انتخاب منصوری شبه‌کودتا بود. ما ۱۰۰ نفر داشتیم که بهتر از خانم منصوری بودند، اما فرآیند را طوری ایجاد کردند که کودتا شکل گرفت. آقایان مرعشی، حضرتی و موسوی ‌لاری بودند که هم آدم‌های عاقلی هستند که نه روی آنها حساسیت وجود دارد و هم دارای رزومه و شناسنامه اصلاح‌طلبی هستند. معلوم است که افرادی مثل من ۱۰۰ سال زیربار جبهه‌ای که رئیس ‌آن خانم منصوری باشد، نمی‌رویم و مشروعیت برای آن قائل نیستیم و از آن تبری می‌جوییم. یک دفعه صبح شد و گفتند منصوری رئیس‌جبهه شده است.

وی درباره احتمال تغییر در درون جبهه اصلاحات گفت: به لحاظ گفتمانی این شکاف و جدا شدن شکل گرفته است. به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی هم شکل خواهد گرفت. این ساختار کنونی، ساختار فراگیر برای نمایندگی جریان اصلاحات نیست، حتی شأن سخنگویی این جریان را هم ندارد. اعضای خود همین جبهه به لحاظ مشی دچار تکثر عجیب و غریب شدند؛ تعدادی صریحاً گفتند پایبند به انتخابات هستیم و به اعضا فراخوان شرکت دادند، اما یک تعدادی هم تحریم‌طلب هستند، روی‌شان نمی‌شود اعلام کنند.
https://jahannews.com/vdcf0jdccw6dtya.igiw.html
jahannews.com/vdcf0jdccw6dtya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرصاد
Iran, Islamic Republic of
الهم اشغل الظالمین بالظالمین !!
همه تون باید محاکمه بشید حزب اصلاح طلب هم باید منحل بشود
انتخاب این خانم نشان داد حزب اصلاحات دیگر برنامه ای برای کارهاش نداره ...به پایان سلام کن اصلاحات
Romania
ان شاء الله
حسن
Iran, Islamic Republic of
واقعا از عجایب روز کار هست انقلابی با نام اسلام ودادن هزاران شهید. برای زنده کردن احکام اسلامی انجام گرفته وحالا جمعیتی با افکار وکردار غربی میخواهد براین مردم مسلط شود!!
Iran, Islamic Republic of
تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ...
شما آنها را جمع و متّفق می‌پندارید در صورتی که دلهاشان سخت متفرق است
(سوره حشر آیه 14)
Iran, Islamic Republic of
. ما نیاز به افرادی داریم که واقعا در عمل ولایی باشند. نه در شعار و انتخابات...
تن
Iran, Islamic Republic of
آقایون کی بودند و چه کار مثبتی کردند که این خانم بکنه.
.
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات چیها روباتهاشون بکار افتاده
Iran, Islamic Republic of
تاکید خاتمی بر انتخاب یک خانم در این دوره .
چقدر ابزاری به زن نگاه می شود
Iran, Islamic Republic of
اینکه دشمنان ایران به خانمهای جامعه ما امید دارند که بتوانند موتور محرکه فتنه باشند و تاکید آقای خاتمی بر اینکه مسئول جبهه اصلاحات این بار یک خانم باشد نشان از اتحاد کفار و دشمنان خارجی با جریان نفاق داخلی دارد که همراستا حرکت میکنند و یک اتحاد نانوشته دارند .
ناصر
Iran, Islamic Republic of
کلیپ خانم منصوری را دیده اید در حال نماز خواندن