شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مداخله سنگین بازارساز در بازار درهم و دلار‌

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 854068
امروز و در راستای کاهش قیمت‌ها در بازار ارز که در دو روز گذشته توسط سفته‌بازان با سوءاستفاده از رفتارهای هیجانی و غیراقتصادی، دچار نوسان شده بود، بازارساز با مداخله سنگین در بازار دلار و درهم، نسبت به مدیریت قیمت‌ها اقدام کرده است.
مداخله سنگین بازارساز در بازار درهم و دلار‌
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امروز و فردا بازارساز عرضه سنگین ارز در بازار دارد و در حوزه‌های دلار و درهم، جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی بازار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود با ادامه فعالیت بازارساز و افزایش عرضه و همچنین نگرانی خریداران از کاهش قیمت در روزهای آینده و سپس فروش ناشی از شوک کاهش قیمت‌ها، در روزهای آینده قیمت ارز به شدت کاهش یابد.

از سوی دیگر سیاست‌گذار پولی از نظر تامین ارز هیچ مشکلی ندارد، ما روزانه بیش از 2 میلیون بشکه نفت می‌فروشیم، ضمن آنکه ارزهای آزادشده از کره و لوکزامبورگ، تأثیر به‌سزایی در ادامه روند کاهشی قیمت ارز خواهد شد.

* امروز ۱۸۰ میلیون دلار در بازار نیما عرضه شده است
‌بررسی‌های خبرنگار فارس حاکی است از صبح امروز تاکنون 180 میلیون دلار در بازار نیما عرضه شده است که تاکنون بیش از 150 میلیون دلار معامله داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا ساعت 5 بعدازظهر امروز میزان این معاملات افزایش یابد.

به گزارش فارس، در دو روز گذشته و پس از حمله حماس به رژیم اشغالگر قدس، عده‌ای از سودجویان و سفته‌بازان که ماه‌ها با ثبات قیمت دلار زیان دیده بودند، با سوءاستفاده از رفتارهای هیجانی نسبت به افزایش قیمت ارز اقدام کردند، اما از بعدازظهر امروز این روندکاهشی آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا روزهای آینده مجددا دلار به کانال 40 هزار تومان وارد شود.

امروز در بازار غیررسمی برخی کانال‌های تلگرامی نرخ دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 52 هزار و 100 تومان اعلام می‌کردند.
https://jahannews.com/vdciq5avvt1awu2.cbct.html
jahannews.com/vdciq5avvt1awu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *