سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

۴ دلیل برای سفر به مشهد با قطار به جای هواپیما

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 853701
۴ دلیل برای سفر به مشهد با قطار به جای هواپیما
مشهد یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور است که هرساله میزبان مسافران زیادی است.

مسافران برای رفتن به این شهر مذهبی و گردشگری روش‌ها و گزینه‌های مختلفی را پیش‌رو دارند.

بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند این مسیر را در کمترین زمان طی کنند، گزینه‌ی سفر هوایی را انتخاب می‌کنند.

برخی دیگر از مسافران نیز برای راحتی بیشتر هنگام رفت‌وآمد در شهر مشهد، ترجیح می‌دهند، با ماشین شخصی خود به این شهر سفر کنند.

سفر با قطار نیز یکی از روش‌های پرطرفدار برای سفر به مشهد است و مسیر ریلی تهران مشهد از شلوغ‌ترین و پرمسافرترین مسیرهای ریلی به شمار می‌آید.

در این نوشته 4 مورد از مزایای مهم سفر با قطار به مشهد را بررسی خواهیم‌کرد.
 

هزینه‌ی کمتر در سفر با قطار


یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از مسافران برای سفر به مشهد، سفر با قطار را به جای سفر با هواپیما انتخاب می‌کنند، هزینه‌ی بسیار کمتر آن است.

شما در سفر هوایی به مشهد در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهیدرسید اما باید قیمت بالای آن را متقبل شوید.

بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند مدت زمان بیشتری در مسیر باشند اما هزینه‌ی کمتری برای خرید بلیط تهران مشهد پرداخت کنند.

قطارهای سریع‌السیری نیز وجود دارند که در مدت زمان کمتری نسبت به قطارهای معمولی، مسافران را به مقصد می‌رسانند و از آن‌جایی که این قطارها اتوبوسی هستند، بلیط آن‌ها ارزان‌تر از قطارهای معمولی است.

این قطارها گزینه‎‌ی مناسبی برای افرادیست که می‌خواهند مقرون‌به‌صرفه به مشهد سفر کنند و در عین حال می‌خواهند مدت زمان کمتری را در مسیر بگذرانند.

با وجود اینکه هزینه‌ی بلیط قطار تفاوت قابل‌توجهی با هزینه‌ی بلیط هواپیما دارد، اما بلیط‌های قطار با توجه به خدمات و کیفیتشان، قیمت‌های متنوعی دارند.

برای مثال قطارهای معمولی که عموما اتوبوسی و دارای صندلی درجه 1 و 2 هستند هزینه‌ی کمتری به نسبت قطارهای ستاره‌دارند.

قطارهای ستاره‌دار نیز دارای تنوعند و قطارهای فدک و زندگی که از قطارهای 5ستاره‌ی مسیر تهران-مشهد هستند، دارای امکانات متنوعی مانند سیستم‌های صوتی و تصویری پیشرفته، پرسنل حرفه‌ای و منوی غذای متنوعی هستند و بلیط آن‌ها قیمت بالاتری نسبت به بلیط قطارهای معمولی و یا 3ستاره و 4ستاره دارد.
 

سفر با قطار بدون تاخیر و کنسلی


یکی دیگر از تفاوت‌های مهم سفر هوایی با سفر با قطار به مشهد، این است که در سفر با هواپیما امکان تاخیرهای طولانی به دلایل مختلفی مانند نقص فنی و یا شرایط جوی وجود دارد.

گاهی ممکن است این تاخیرها تا چند روز نیز به طول بیانجامد در حالی‌که اغلب مواقع در سفر با قطار تاخیر و یا کنسلی وجود ندارد. قطارها عموما در زمان مشخص‌شده در بلیط، از ایستگاه مبدا به راه میافتند و در زمان معین‌شده به مقصد می‌رسند.

همچنین در سفر با قطار لازم نیست در صف گیت‌ها و بازرسی‌های مختلف منتظر بمانید و یا برای تحویل بارهای خود چند ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوید و تنها کافیست نیم ساعت پیش از حرکت قطار در ایستگاه حاضر باشید تا به راحتی و بدون گذراندن پروتکل‌های طولانی و پیچیده سوار قطار شوید.

این راحتی و عدم‌تاخیر در سفر، یکی از مهم‌ترین دلایلی‌ست که بسیاری از افراد برای رزرو تور مشهد، تورهای زمینی با قطار را به تورهای هوایی ترجیح می‌دهند.
 

 

راحتی و امنیت بیشتر در سفر با قطار


سفر با قطار، یکی از راحت‌ترین روش‌های سفر است.

گاهی در سفر با قطار حتی نیاز به رزرو بلیط چندروز پیش از سر نیست و کافیست با مراجعه به ایستگاه در روز سفر، اقدام به خرید بلیط قطار کنید اما برای خرید بلیط تهران و مشهد و همچنین بلیط مشهد تهران بهتر ست این ریسک را نکنید زیرا این مسیرها شلوغ و پرمسافرند و احتمال تمام شدن بلیط در این مسیرها بسیار زیاد است.

به طور کلی در سفر با قطار شما انعطاف و راحتی بیشتری را تجربه می‌کنید.

در قطار شما می‌توانید از کوپه‌ی خود خارج شوید و در راهرو‌ها قدم بزنید، می‌توانید به رستوران قطار بروید، در تخت مخصوص خود در کوپه استراحت کنید، از مناظر موجود در مسیر لذت ببرید و از امکانات و سرگرمی‌های موجود در قطار نیز استفاده کنید.

همچنین قطار یکی از امن‌ترین وسایل نقلیه برای سفر در سراسر دنیاست و یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای کسانی‌ست که در ارتفاع یا پرواز با هواپیما دچار اضطراب می‌شوند.

قطار یک گزینه‌‌ امن و راحت برای افراد مختلف با سلیقه‌ها و الویت‌های متنوع است.
 

امکان حمل بار مجاز بیشتر در سفر با قطار


یکی از محدودیت‌های مهم هنگام سفر با هواپیما، محدودیت در میزان بار مجاز قابل‌حمل در پرواز است که این میزان در پروازهای داخلی در اغلب ایرلاین‌ها، 20 کیلوگرم برای هر مسافر است.

در سفر با قطار این محدودیت وجود ندارد و به طور کلی محدودیت‌ها بسیار کمتر از سفرهای هوایی است.

برخی محدودیت بار در سفر با قطار برای هر مسافر را 150 کیلوگرم عنوان می‌کنند که میزان قابل‌توجهی است.

همچنین گفته می‌شود که در سفر با قطار طول هر وسیله از ۷۰ سانتی‌متر و وزن آن از ۳۰ کیلوگرم نباید بیشتر شود و وجود مواد محترقه، بیماری‌زا، بدبو، مایعات روغنی و لبنیات، وسایل غیرقانونی و قاچاق، سمی و شکستنی درون بارهای مسافران ممنوع است.

به جز این موارد محدود، محدودیت دیگری برای حمل بار در قطار وجود ندارد که این یک مزیت مهم برای سفر با قطار به جای سفر با هواپیما به شمار می‌آید.
 

 
کلام آخر

سفر با هواپیما و قطار هرکدام مزایا و معایب منحصربه‌فردی دارند.

سفرهای هوایی از سریع‌ترین و راحت‌ترین انواع روش‌های سفر کردن به مقاصد مختلفند اما مواردی مانند هزینه‌ی بالای بلیط آن‌ها و محدودیت‌ها و پروتکل‌های موجود برای سفرهای هوایی باعث می‌شود که بسیاری از مسافران به فکر گزینه‌های دیگری برای سفر باشند.

ایستگاه قطار مشهد یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های قطار کشور است که روزانه قطارهای زیادی از نقاط مختلف به آن وارد می‌شوند و همچنین از این ایستگاه به سمت مقاصد مختلف حرکت می‌کنند.

پرمسافر بودن این مسیر باعث شده تا قطارهای متنوعی با کیفیت‌ها و خدمات متنوعی در مسیرهای متنهی به این شهر، به جابه‌جایی مسافران بپردازند. مسافران می‌توانند با انتخاب بهترین انواع قطار با توجه به بودجه و اولویت‌های سفرشان، یک سفر راحت، امن و لذت‌بخش به شهر مشهد داشته‌باشند و در طول مسیر رفت و برگشت نیز نهایت لذت را ببرند.
https://jahannews.com/vdcbgfbw8rhbszp.uiur.html
jahannews.com/vdcbgfbw8rhbszp.uiur.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *