شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳

«معافیت با خالکوبی» شیطنت رسانه‌ای یا قانون نظام وظیفه؟

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب: 853464
از صبح امروز خبری با عنوان «معافیت با خالکوبی» در فضای مجازی منتشر شده که سر و صدای زیادی به پا کرده است.
«معافیت با خالکوبی» شیطنت رسانه‌ای یا قانون نظام وظیفه؟
به گزارش جهان نيوز، «معافیت با خالکوبی» عنوان مطلبی است که امروز در فضای مجازی منتشر شده و این فکر را تداعی می‌کند که به واسطه خالکوبی می‌توان معافیت سربازی را اخذ کرد.
 اصل خبر در واقع گفت‌وگوی تلویزیونی با سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا است.

گفت‌وگویی که در آن سردار مهری روند اخذ معافیت پزشکی را توضیح داده و در ادامه در پاسخ به مجری برنامه که می‌پرسد با خالکوبی هم افراد معاف می‌شوند؟ سردار جواب می‌دهد: «خالکوبی تشخیصش با پزشک معالج است اگر خالکوبی در جاهای حساس باشد پزشکان و روانشناسان یک سری سوالات را از فرد پرسیده و بر اساس سوالات تشخیص می‌دهند که این فرد دچار مشکل و بیماری اعصاب و روان است یا نه، اما در خیلی جاهای دیگر می‌تواند خالکوبی به صورت عادی باشد و مشکلی هم ایجاد نکند».

اگرچه در این گفت‌وگو هیچ صحبتی از اعطای معافیت با تتوی گردن نشده است اما برای آگاهی بیشتر مخاطبان از قانون معافیت پزشکی، موضوع را از ستاد کل نیروهای مسلح هم جویا شدیم.

 پیگیری‌های خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس از مسؤولان ستاد کل نیروهای مسلح نیز حاکی از آن است که فرآیند دریافت معافیت از خدمت سربازی طبق قانون مشخص و روشن است و باید یک سری فاکتورها اخذ شود و در هیچ جای قانون صحبتی از تتو و خالکوبی نشده که به واسطه آن به فرد معافیت اعطاء کرد.

اگرچه با شیطنت گروه‌ها و کانال‌های مجازی که این خبر را این‌گونه منتشر کرده‌اند برخی مشمولان دچار تردید شده‌اند که با خالکوبی در گردن می‌توانند معافیت بگیرند و در این بین حتماً افراد شیاد و دلال هم با استناد به این موضوع و سایر موارد در صدد کلاهبرداری از مشمولان با ارائه راهکارهای غیر واقعی خواهند بود اما باید به مشمولان گفت که فریب اخبار تقطیع شده و راهکارهای شیادان و کلاهبرداران را نخورده و بدانند که مراحل اخذ معافیت پزشکی مشخص و واضح است.

فیلم
 
https://jahannews.com/vdch-xn6k23nmkd.tft2.html
jahannews.com/vdch-xn6k23nmkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر برای مشمولینی که تتو یا خالکوبی داشته باشند خدمت اضافه یا امثال آن از محرومیتهای اجتماعی وضع شود مشکلات بسیار کمتر خواهد شد .
United States
از فردا همه می روند و‌روی گردنشان تصویر شیطان یا نتانیاهو را تتو و خالکوبی می کنند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تو کل ۲۰۰ کشور دنیا فقط ۶ کشور سربازی اجباری هست باید به سمت ارتش حرفه ای پیش رویم و از سربازی اجباری عبور کنیم