چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۳
۱۵

سعودی‌ها از سردیس حاج قاسم هم می‌ترسند؟!

سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 853147
خودداری بازیکنان الاتحاد عربستان از حضور در زمین در دیدار با سپاهان ایران از جمله اتفاقات عجیبی بود که شاید تنها سعودی‌ها می‌‌توانند آن را رقم بزنند.
سعودی‌ها از سردیس حاج قاسم هم می‌ترسند؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، در حالی که همه چیز آماده برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بود، بازیکنان تیم سعودی از حضور در زمین مسابقه حتی برای گرم کردن، خودداری کردند تا این دیدار لغو شود.

درباره علت این ماجرا چیزی به صورت رسمی اعلام نشده اما برخی خبرهای غیررسمی تأییدنشده حکایت از آن دارد که اعضای الاتحاد به دلیل وجود سردیس اسطوره شهید حاج قاسم سلیمانی در ورزشگاه از حضور در زمین امتناع کردند.

در این باره ذکر چند نکته ضروری است:
1- سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی پس از شهادت وی در ورزشگاه نقش جهان قرار گرفته و در واقع جزیی از ساختار این ورزشگاه به شمار می‌رود. در تمام مسابقات شاهد حضور این سردیس بوده‌ایم و اتفاق رخ داده چیز جدیدی نیست و لزوماً اختصاص به مسابقه امشب نداشته و حاوی پیام اختصاصی برای تیم سعودی هم نبوده است.

 
2- بازیکنان الاتحاد روز یکشنبه در کنار این سردیس به تمرین پرداختند و از روز گذشته تا قبل از مسابقه امروز خبری از حاشیه‌سازی سعودی‌ها نبود. حتی اگر در جلسات هماهنگی نیز بحثی مطرح می‌شد، تا امروز اکانت‌های سعودی بارها به آن پرداخته بودند.
 
3- حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی ایران و قهرمان بسیاری از ملت‌های منطقه و بعضی کشورهای دیگر در جهان است. همان‌طور که بارها شاهد بوده‌ایم تصاویر برخی چهره‌ها در ورزشگاه‌های مختلف از جمله عربستان وجود داشته است. این در شرایطی که مردم ایران یا از بن‌سلمان خوش‌شان نمی‌آید یا حتی از او متنفر هستند. پس اینکه از فردی خوش‌مان بیاید یا بدمان، موضوعی است که در اینجا در اولویت قرار نمی‌گیرد. اگر مسئولان سعودی به‌خاطر مقابله‌ جانانه حاج قاسم با تکفیری‌ها و تروریست‌ها از وی خوش‌شان نمی‌آید، می‌توانند به نحو دیگری به خود دلداری بدهند اما تبدیل کردن این مسئله به حاشیه و ترس از بازی در کنار سردیس این شهید نمی‌تواند مورد اعتنای افراد معقول باشد.

4- اینکه سعودی‌ها علاقه شدیدی به حاشیه‌سازی دارند، موضوعی نیست که مختص به امروز و دیروز باشد. آنها راه پیروزی و بردن را در خیلی از مواقع در حاشیه‌سازی و بهانه‌های واهی جستجو می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد هنوز به صورت رسمی حتی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دلیل لغو بازی اعلام نشده و این مطلب بر اساس گمانه‌زنی‌های غیررسمی و تأیید نشده به نگارش درآمده است.
https://jahannews.com/vdcfjmdcew6dtya.igiw.html
jahannews.com/vdcfjmdcew6dtya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حرامی بودن اینها تمامی نداره..
عمار
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای آن سرداری که آل سعود خبیث از تندیس او نیز می ترسد حتی با شهادت سردار، باز هم نام آن بزرگوار برای آنها رعب آور می شود...
Iran, Islamic Republic of
حتی سردیس حاج قاسم این قوم منتسب به ال سعود راتحمل نکرد ومانع نجاست زمین مقدس ورزشی شد،روح شهیدفعال است
رضالشنی
Iran, Islamic Republic of
تف به غیرت ما اگر بخواهیم ، حرمت سردار دل‌ها رو با یک مسابقه فوتبال، یا حتی جام جهانی بشکنیم.. از وزارت خارجه خواستارم منفعلانه عمل نکند،روابط با کل اعراب برای ما کم ارزش تر از آن است که کوچکترین بی حرمتی به حاج قاسم شود. وسلام
Iran, Islamic Republic of
مثل اینکه نمی‌دانی نفت ما با وساطت اعراب در بازار سیاه مفت فروخته میشود
Russian Federation
حق با عربستان است..باید هم بترسند
Iran, Islamic Republic of
🔷در شرایطی که بازیکنان سپاهان وارد زمین شدند، کاروان الاتحاد در حال ترک کردن استادیوم نقش جهان است و در حال سوار شدن به اتوبوس هستند!

🔹بازی سپاهان- الاتحاد لغو شد؛
مسابقه رسما لغو شده و باید دید AFC در این خصوص چه تصمیمی خواهد گرفت.

🔹گفته می‌شود عربستانی ها بخاطر تندیس سردار سلیمانی حاضر به بازی نشدند


✍پ.ن :
گستاخی امروز آل سعود فقط یکی از نتایج اعتماد بیش از حد و دوستی با سگهای وحشی سعودی است
Iran, Islamic Republic of
چیزی نشده ،فقط سه هیچ به نفع سعودی ها و بازی های بعدی سپاهان در زمین بی طرف ،همین که سعودی ها از تندیس ترسیدند کافی است.
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا نمیرن دم سفارت اعتراض کنن اهان اون کارا برا زمان حسن روحانی بود.
Iran, Islamic Republic of
وقتی اسم بزرگتری درمیونه لطفا اسم های ناچیز و کم ارزش رو وسط نکشید
Iran, Islamic Republic of
هنوز متوجه نشدید که ناظر afc اجازه برگزاری مسابقه را نداد و ربطی به الاتحاد نداشت یعنی هر تیم از کشور دیگری هم بود بازی انجام نمی شد
Romania
اصلاح طلبان تا حالا میگفتن ایران مشکل دارد با عربستان حالا چی میگین ؛ اینها همانا هستن که حجاج ما شهید کردن
مدافع حرم،،،
United Kingdom
اگر بار اول كه وزير خارجه وهابى ها مهمترين تأمين كننده مالى داعش ها ، در تهران كه وقيحانه بعض و كينه خود نسبت به سرباز دلاور اسلام حاج قاسم و حتى عكس ايشان مشاركت نسبى دولت خود در به شهادت رساندن ايشان را بى شرمانه به نوعى فرياد زد ⁉️ مسئولين وزارت خارجه ما قاطع عكس العمل لازم را اجرا ميكردن ، بار دوم با حجمى وسيع تر و وقيح تر انجام نميشد ،،،،،
Iran, Islamic Republic of
همه دنیا بدانند ما از حاج قاسم به هیچ عنوان نمی گذریم .
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آل سعود