يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دانمارک تانک‌های از رده خارج شده برای اوکراین فرستاد!

شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 851957
یک شبکه دانمارکی فاش کرد 50 درصد از تانک‌های «لئوپارد» که کپنهاگ برای اوکراین ارسال کرده، دارای نقص فنی است.
دانمارک تانک‌های از رده خارج برای اوکراین فرستاد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شبکه دو تلویزیون دانمارک در گزارشی فاش کرد بیش از ۵۰ درصد از بسته جدید تانک‌های «لئوپارد ۱» که دانمارک برای اوکراین ارسال کرده، دارای نقص فنی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این تجهیزات نظامی ظاهراً برای جایگزین شدن با محموله قبلی آلمان که کی‌یف به دلایل مشابه آن‌ را رد کرده بود، ارسال شده است.

شبکه دو دانمارک جمعه در گزراشی به اظهارات «ترئولس لوند پولسن» وزیر دفاع این کشور اشاره کرد که به همتایانش گفت ۱۲ تانک از مجموع ۲۰ تانکی که دانمارک ارائه کرده، دارای مشکل است. ۱۰ تانک از این تانک‌ها از قبل وارد اوکراین شده است و پولسن می‌گوید که دارای نقص‌های فنی جزئی هستند و تعمیرکاران محلی در حال رسیدگی به این مشکلات هستند. ۱۰ تانک دیگر همچنان در لهستان است و حداقل دو تانک دچار نقص‌های جدی است.

شبکه راشاتودی در این خصوص گزارش کرد در ماه فوریه، دانمارک با آلمان که تولیدکننده تانک‌های لئوپارد است و همچنین با هلند به توافق رسیدند که ۱۰۰ تانک لئوپارد «۱A۵» به اوکراین ارسال کنند. با این‌حال، اوایل ماه ژوئیه، وزارت دفاع دانمارک اعلام کرد که تحویل این تانک‌ها به واسطه مشکلات فنی مربوط به نوسازی برجک تفنگ‌ها به تعویق افتاده است.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که خود دانمارک در سال ۲۰۰۵، این مدل تانک را از رده خارج کرد. اوایل هفته گذشته، روزنامه «اشپیگل» آلمان گزارش کرد که کی‌یف بسته حاوی ۱۰ تانک لئوپارد ۱ برلین را به واسطه وضعیت نامساعد این تانک‌ها رد کرد.

وزیر دفاع دانمارک اوایل سپتامبر اعتراف کرد که حداقل شش تانک مورد استفاده در برنامه آموزشی ارتش اوکراین در حقیقت از موزه قرض گرفته شده بود. وزیر دفاع دانمارک در آن زمان گفت که این تانک‌های مورد نظر برای استفاده در میدان نبرد نیاز به نوسازی دارد زیرا چندین سال است که بدون استفاده مانده‌اند.

دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.
https://jahannews.com/vdccpsq4m2bqpo8.ala2.html
jahannews.com/vdccpsq4m2bqpo8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *