يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ابتلای ۶۰ درصد از مردم دنیا به چاقی

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 850928
رژیم غذایی نامناسب به همراه کم تحرکی باعث بروز چاقی در افراد شده است.
ابتلای ۶۰ درصد از مردم دنیا به چاقی
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فهیمه یاری قلی، فلوشیپ لاپاراسکوپی گفت: چاقی در دنیا رو به افزایش است و الان حدود ۶۰ درصد از مردم دنیا مبتلا به چاقی هستند. چاقی به خاطر سبک زندگی و نوع تغذیه مردم به یکی از مشکلات جامعه جهانی تبدیل شده است.

به گفته وی جراحی چاقی با توجه به ماهیتش، وابسته به وسایل و تجهیزات است و تحریم‌ها راه ورود قطعات را به کشور کمی دشوار می‌کنند؛ اما با برنامه ریزی‌های انجام شده عمل‌های جراحی کم تهاجمی در داخل ایران انجام می‌شوند.

این فلوشیپ لاپاراسکوپی بیان کرد: رژیم غذایی نامناسب به همراه کم تحرکی باعث بروز چاقی در افراد می شود. مصرف مکمل‌ها لزوما باعث بروز چاقی در بین افراد نمی‌شود.

او ادامه داد: برای چاقی یک عدد مشخصی تعیین شده که البته بیماری  چاقی با اضافه وزن متفاوت است. چاقی اگر باعث بروز بیماری شود در این صورت مشکل دار شده و می توان فرد چاق را جراحی کرد.

یاری قلی ادامه داد: در حال حاضر اعمال تحریم‌ها در حوزه سلامت تاثیر منفی گذاشته است. جراحی لاپارسکوپ وابستگی زیادی به تجهیزات دارد.

او گفت: در حوزه جراحی های چاقی یا لاپاراسکوپی، ایران یکی از کشور‌های پیشرو است و در مرز دانش حرکت می‌کند.
https://jahannews.com/vdcj8yeoouqeihz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8yeoouqeihz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *