دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۴

انتقاد آیت‌الله سبحانی از تجمع روحانیون در قم و مشهد

چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 850844
یکی از مراجع تقلید شیعیان، بر لزوم حضور اجتماعی طلاب و روحانیون در تمام مناطق کشور و در بین مردم افزودند: تجمع روحانیون در قم و مشهد درحالی است که امروز بسیاری از روستاها و مساجد در کشور، فاقد روحانی بوده و شئون روحانیت روی زمین مانده است.
انتقاد آیت‌الله سبحانی از تجمع روحانیون در قم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه شأن تحصیل و کسب دانش جزء جدایی ناپذیر طلبگی است، گفت: براساس هدف تاسیس حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون بعد از کسب مدارج علمی، باید به مواطن خود بازگشته و به رسالتهای تبلیغی خود بپردازند.

وی در ادامه بر لزوم حضور اجتماعی طلاب و روحانیون در تمام مناطق کشور و در بین مردم افزود: تجمع روحانیون در قم و مشهد درحالی است که امروز بسیاری از روستاها و مساجد در کشور، فاقد روحانی بوده و شئون روحانیت روی زمین مانده است.

این مرجع تقلید درخصوص لزوم ساماندهی و مدیریت طلاب و روحانیون، به ضرورت ارتباط تنگاتنگ و تعامل سازنده مرکز خدمات و مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و یادآور شد: هم افزایی این نهادها می تواند در بکارگیری و ساماندهی طلاب در شئون حوزوی خود: در مساجد، روستاها و شهرها، بسیار موثر و سازنده باشد.

آیت الله سبحانی در پایان با تاکید بر ضرورت طراحی نظامی در حوزه برای شناسایی نیازهای مردم و جامعه، اظهار داشت: برنامه ریزی و ریل گذاری برای انجام رسالت تبلیغ نیازمند مطالعه و بررسی و تدوین نظام دقیق نیاز سنجی از عموم جامعه و در نهایت طراحی منظومه تبلیغی جامع برای پوشش و رفع این نیازها است.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات، توضیحاتی درباره طرح هدفمندی خدمات بیان کرد و ضرورت سیاست گذاری حوزه و مراکز مرتبط برای بهره مندی از طلاب و روحانیون در شئون حوزوی آنها، سازماندهی و ساماندهی امر تبلیغ در شهرها، روستاها با برنامه ریزی بر عدم تمرکز در قم و مشهد و فعال شدن مساجد را یاد آور شد.
https://jahannews.com/vdcgtz97tak9n74.rpra.html
jahannews.com/vdcgtz97tak9n74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
ريل گذاري !!!
واژه فارسي ايراني (ريل ) گذاري چيست ؟
بستر سازي ؟؟
زيرساخت ؟؟
Iran, Islamic Republic of
عرض ادب واحترام خالصانه دارم به محضر باهر النور این مرجع عزیز وبزرگوار خواستم به محضر ایشان عرض نمایم ماهائی که درحال انجام رسالت روحانیت هستیم با کمال تاسف هیچ پشتوانه ای اعم از اداری ومالی که جز حقیقتی از این زندگی از سوی مسئولین کشور واستان وشهرستان مثل سازمان اوقاف فرهنگ ارشاد تبلیغات اقامه نماز استانداری ووو......... نداریم ولیکن مرجع عزیز و بزرگوار می دانید همین هایی که هستند واقعا صورت به سیلی سرخ نگه می دارند - حضرت آیت ا... سبحانی به این مسئولینی که مربوط به فرهنگ ومذهب هستند فشار بیاورید که مشکلات این قشر را برطرف کنند بنده بعنوان یک طلبه دریک شهری درحال انجام رسالت روحانیت هستم این را به محضرتان عرض کنم که آنها یعنی این مسئولین ذکر شده نمی خواند که انشالله چوبش را خواهند خورد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
به استحضارمیرساند در مشهد وقم هم برخی مساجد انماز چماعت ندارند دفتر علما مترکز شده نزدیک ترین نقطه به حرم مشهد وقم وضعیت همین دو شهر را سامان دهیم صلوات